Praha - České dráhy dnes představily ve spolupráci s Fotbalovou asociací ČR koncept dopravy fanoušků i hráčů na fotbalové mistrovství Evropy EURO 2012, které se bude konat letos v létě a kterého se čeští fotbalisté zúčastní. České dráhy vypraví nejdříve speciální vlak pro hráče a realizační tým, další dva vlaky v každém směru pak pojedou na jednotlivá utkání a budou určeny pro fanoušky. Železniční dopravě nahrává hlavně blízkost místa konání - zápasy se budou konat v polské Vratislavi. Na přepravě bude spolupracovat také nákladní dopravce ČD Cargo, který přepraví materiál fotbalového týmu.
Nejprve do Polska odjede fotbalová reprezentace, která pojede již 3. června z Prahy. Jejich vlak bude sestaven z vozu první třídy (řady Ampz), bistrovozu (ARmpee), jídelního vozu (WRmz), lůžkového vozu (WLABmz) a konferenčního vozu (SR). Vlaky pro fanoušky pak pojedou ve dnech 8., 12. a 16. června. První vlak pojede v trase Praha - Pardubice - Letohrad - Wrocław, druhý pak vyjede z Brna a pojede přes Vyškov, Přerov a Ostravu. Oba vlaky vyjedou přibližně v devět hodin ráno a do Wroclawi přijedou okolo 15 hodiny. Tyto vlaky budou sestaveny každý z deseti vozů, pravděpodobně se bude jednat o revitalizované vozy řady B. Jak uvedl mluvčí Českých drah Radek Joklík, bude se prodávat pouze šest míst do každého kupé, případné sedmé a osmé místo bude dáno do prodeje až při enormním zájmu cestujících.
Důležitým faktorem pro mnoho zákazníků bude také cena jízdného. České dráhy pro tuto příležitost připravily speciální nabídku SporoTiket EURO. Jízdenky se budou dát koupit pouze přes eShop ČD a budou pro ně platit zvláštní podmínky. Jízdenka bude zpáteční, nepřenosná a bude obsahovat v ceně i rezervaci místa. Cena zpáteční jízdenkyčiní z Prahy či Brna 799 korun, z Pardubic či Letohradu pak 699 korun a z Ostravy pouze 499 korun. Předprodej jízdenek startuje již příští týden, 20. března. Bližší informace naleznou zájemci na webu Vlakem na Euro.
Zdroje: České dráhy
Díky za připomenutí.
Jen mi vrtá hlavou, že 5 vozů se přidává už na Ova hl. n. a Bohumín není vůbec uveden jako nástupní stanice - asi jen jako technická...
1.Tak at ho nikam nepise a koupi si normalne "open" jizdenku
2.Internet je vylozene posedly cisly obcanek. Nebo rodnymi cisly, ktere by nekam vypisoval jen blazen (a proto jsou rodna cisla vsech podnikatelu zcela volne pristupna v rejstriku:-))
Koukám, koukám a prodávají se normálně po osmi. Na druhou stranu jsem nečekal, že se během prvního dne prodá tolik míst - teda alespoň z Prahy.
Proč proboha? Proč je nepřenosný, když už je nevratný. Nebetyčný rozdíl v jednoduchosti nákupu v porovnání s RegioJettem.
Obyčejný SporoTiket Česko z eShopu není vázaný na osobu jedoucí, jen na osobu, která ho bude vyzvedávat. Přičemž při vyzvedávání v automatu ani to ne (protože automat nechce doklad vidět, jen vyťukat jeho číslo). Na samotném vytištěném dokladu pak žádné číslo průkazu uvedené není a je to jízdenka zcela přenosná.
A ten z eShopu (což je pravděpodobně typický případ) není ani nevratný. Pokud ho nevyzvednete, automaticky vám ČD pošlou peníze zpět, snížené o 10%, minimálně 35 Kč (stejně jako při vrácení jiné neprojeté jízdenky).
U takových vlaků to nejde brát podle kilometrů. Princip je takový, že když pojede někdo z Letohradu, z Prahy pojede prázdné sedadlo, takže to nesmí být moc výhodné. Navíc by se potom dalo výhodněji dojet z Prahy do Letohradu něčím jiným (i když na zpáteční cestu nevím nevím).
mah: Kdyz pojedeme autem ve 4 lidech, tak to mame za 350
To zřejmě máte, ale když pojedete ve 2 lidech (nemáte nikoho dalšího, kdo by jel s vámi), jste na 700, plus radosti s parkováním, a noční zpáteční cestu po fotbale bych si po těch polských silnicích asi v autě nedal, natož za volantem. Malého zájmu o vlaky na Euro bych se nebál.
K tem cislum: Kdyz jsem jeste nemel In-kartu, tak byl trochu problem u pokladny v Praze na hlavaku vydat Sporotiket na cislo jineho dokladu (studentsky prukaz). Pritom (tehdy) nebylo nikde napsano jaky prukaz se ma pouzit...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.