Praha — Na stránkách většiny krajských úřadů, které jsou objednateli regionální dopravy v ČR, se již tradičně v uplynulých týdnech objevily první návrhy jízdních řádů pro rok 2012 s výzvou k odeslání připomínek. Ta má v každém kraji jiné termíny (v některých případech již v následujícím týdnu) a jiné podmínky, někde například očekávají připomínky výhradně prostřednictvím obcí, jinde i od občanů. Každopádně ve všech případech je třeba připomínky zaslat příslušnému krajskému úřadu, nikoliv dopravci. S výjimkou Pardubického kraje, kde jsme již informovali o připravovaných rozsáhlých strukturálních změnách v souvislosti se zavedením IDS IREDO, jsou změny v jiných krajích prozatím bez komentáře. Pokud jde o dálkovou dopravu, samo ministerstvo za sebe návrhy nepublikovalo, nicméně mnohé lze vyčíst právě z krajských úřadů. Žádný z dopravců ani správce infrastruktury ani letos návrhy v tomto stádiu příprav nezveřejnil. Nezbývá tedy než ještě jednou varovat — uvedené návrhy jsou podklady k jednání a od konečného jízdního řádu se mohou i výrazně lišit.
- Jihočeský kraj - návrh nezveřejnil ani kraj, ani společnost JIKORD, oznámení o možnosti návrh připomínkovat nebylo nalezeno
- Jihomoravský kraj
- Karlovarský kraj
- Královehradecký kraj
- Liberecký kraj
- Moravskoslezský kraj
- Olomoucký kraj
- Pardubický kraj
- Plzeňský kraj
- Středočeský kraj a Praha - ROPID zveřejnil jen tratě zapojené do PID
- Ústecký kraj
- Kraj Vysočina - pouze formální oznámení (SŽDC návrhy jiným osobám neposkytne), sám kraj návrh nezveřejnil
- Zlínský kraj - návrh prozatím nezveřejnil, poslední aktualitou v oboru je zveřejnění loňského návrhu 19.7.2010
Zdroj: MDČR, kraje ČR
http://www.kr-olomoucky.cz/navrh-jizdnich-radu-drazni-dopravy-trati-na-uzemi-olomouckeho-kraje-pro-obdobi-2011-2012-aktuality-206.html
jojo toto je svatá pravda, vlaky navazujou na ty vyšší, to je jeden z důvodů, proč jsou EC tak přeplněné, stal se regulérní součástí systému a většinou pokud někde jezdí EC, nedá se rozumě přesedat z R na navazující Os a jezdit Os i přesto, ze by to vzdáleností šlo se vůbec nedá....
příklad chci jet z Plzně do Mirošova, všechny Os v Rokycanech navazujou na R, jet Plzeň-Rokycany Os znamená většinou čekat 50 minut na přípoj......
a pak se tu člověk dočte jak si v R do Prahy nesedne, protože ho zaplnili lidi z Os....
VVK je obyčejný vlak jako každý jiný (kromě SC a pár dalších). Proto ho dotuje ministerstvo a proto v něm požaduje stejné jízdné bez příplatků jako v jakémkoliv jiném vlaku.
Tu bych provedl proste tak, ze ve vlacich mimo ZDO by proste neplatilo dotovane studentske jizdne.
To byste provedl jako ministr nebo jako soukromý dopravce?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.