..: Hlavní nádraží v Ústí nad Labem získá novou budovu :..

Budova žst. Ústí nad Labem hl.n., foto: Jiří Randa, JRtrain Ústí nad Labem — Po necelých pěti letech se na ústecké hlavní nádraží vrátí dělníci, kdy by měla začít další etapa přestavby této železniční stanice. Zatímco v roce 2007 se přestavba týkala hlavně peronů a podchodu, který byl poškozen povodněmi v roce 2002, současná přestavba se má týkat hlavní budovy, kterou by měla nahradit prosklená hala. Z původní haly zůstanou pouze obvodové zdi. V nové hale by měly přibýt pokladny, ale také obchody. Investor má v plánu v průběhu letošního roku vybrat dodavatelskou firmu. U hlavního nádraží se v současné době dokončuje budova na nábřeží řeky Labe, ve které jsou parkovací místa a v budoucnu zde budou také pokladny. V plánech je propojení hlavní budovy s novou budovou na nábřeží širokým podchodem vedeným prostředkem nádraží. Zahájení stavby nové haly je očekáváno začátkem roku 2012.

Na fotografiích (z víkendu 23. - 24. 4. 2011) je patrna zmíněná budova s parkovištěm, které jsou v současnosti ve výstavbě, dále pohled na opravená nástupiště a také na rekonstruovanou restauraci Větruše s novou lanovkou na stejnojmenném vrchu.

Žst. Ústí nad labem hl.n., foto: Jiří Randa, JRtrain Žst. Ústí nad labem hl.n., foto: Jiří Randa, JRtrain Žst. Ústí nad labem hl.n., foto: Jiří Randa, JRtrain
Žst. Ústí nad labem hl.n., foto: Jiří Randa, JRtrain Žst. Ústí nad labem hl.n., foto: Jiří Randa, JRtrain Ústí nad Labem - opravená Větruše, foto: Jiří Randa, JRtrain Ústí nadl Labem - lanovka na Větruši, foto: Jiří Randa, JRtrain

Zdroj: Sedmička


PetrVolf | 3.5.2011 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Komín  mail  
19.06.2011 (17:46)  
Honza: To, že by litoměřické horní nádraží potřebovalo rekonstrukci, s tím souhlasím. Myslím, že však dolní je na tom nejméně tak dobře, jako ústecké hlavní.
registrovaný uživatel Honza  mail  
05.05.2011 (21:43)  
Anowis: Ona se vlastně předpovídala životnost těch čínských eskalátorů 2 roky, tak to ty u 2. nástupiště už rok a půl přesluhují :-)
registrovaný uživatel Honza  mail  
05.05.2011 (1:30)  
Anowis: co si vybavuji, tak pojízdné schody u 3. nástupiště s menšimi přestávkami nefungují od začátku.

Rekonstruovat ústecké nádraží je zbytečné, je celkem hezké a nedávno opravené. V Severních Čechách je plno nádraží, které jsou ostuda města, jako Teplice, Litoměřice (oboje nádraží) a podobně.
04.05.2011 (21:10)  
Souhlasím s Anowis.! Je to pravda.!!!
registrovaný uživatel Anowis 
04.05.2011 (19:44)  
Všem co se snaží o zlepšení blahopřeji. Jaké důvody však vedou k tomu, že k třetímu nástupišti už dva měsíce nefungují nové luxusní pojízdné schody?
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
04.05.2011 (16:50)  
JRTrain: pozor, nadrazi v Teplicich je po kompletni rekostrukci odbavovaci haly. Vevnitr je nadherne, jen chybi fasada.
Jinak Ustecke nadrazi opravdu takto zasadni rekotrukci nyni asi nepotrebuje, ale je to vec nazoru.
04.05.2011 (16:19)  
No konečně! :) Miluju skleněné budovy a ústecké nádraží to potřebuje. Návrh je moc pěkný. Ale nepříde mi moc dobré udělat nejdříve nástupiště,pak přednádraží,pak tu budovu u Labe a poté teprve halu. No ale to je jedno :) hlavně že bude nová hala,ta stará je otřesná-málo míst k sezení,v zimě zima,málo obchodů,špína atd. atd.
editor nebo admin ŽP JRtrain  mail  
04.05.2011 (14:42)  
ve zprávě se píše, že zůstanou původní obvodové zdi, z toho vyplývá, že zvenčí budova zustane zřejmě stejná, pouze střecha bude prosklená a uvnitř se to celé předělá
modernizaci potřebují skoro všechny budovy, v UL kraji je to především nádraží Teplice, které má sice již léta nové nástupiště, ale budova vypadá jak před zbouráním. I Most potřebuje renovaci.
K.Vary by se měli stavět co nejdříve, ČD maj na to peníze od Grandi Stazioni, co původně měli dělat tu rekonstrukci.
registrovaný uživatel Honza  mail  
04.05.2011 (14:37)  
Tak tak. Nádraží je pěkné a nedávno rekonstruované. Ty skleněný škatule jsou otřesné!! Snad s výjimkou Svinova, to je fakt bezva nádraží.
Že by bylo potřeba větší, se mi teda moc nezdá, až na pár mrazivých dnů, kdy se tam po dobu čekání na přípoj klepeme u topení. Co se týče energie na skleněnou škatuli, tak dneska přece není problém v létě chladit, v zimě topit. Peněz máme dost, ropy a uhlí neubývá tak o co přece jde.
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
04.05.2011 (10:07)  
František > Ulít nepotřebné peníze. Tak u Ústí bych s tou rekonstrukcí zas tak nespěchal - současná budova je i těd podle mě pěkná a dosti reprezentativní, ano rekonstrukce by byla dobrá, protože pro krajské město by byla skutečně vhod vetší stanice s vyšší přepravní kapacitou, ovšem v současné době, kdy se hlídá každá koruna si myslím, že to zrovna v tom Ústí není potřeba. Pokud mám vyjmenovat, tak nádraží, které by potřebovalo hrubou rekonstrukci je Horní v Karlových Varech (které se má dělat, podle mojích informací teda nové, ale kdy to nevím). Pokud vyberemem nějakou stanici v Ústeckém kraji, tak si myslím, že trošku upravit by potřebovalo i nádraží v Mostě, což je podle mě daleko víc "reprezentuje" svoje město.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko