..: ÖBB posledních šestnáct railjetů definitivně nepřevezme :..

Souprava ÖBB railjet při testech na ZŽO Cerhenice, foto: Richard WeberVídeň — Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) definitivně oznámily, že nepřevezmou 16 z celkem 67 objednaných souprav Siemens Viaggio Comfort, které provozují pod obchodním názvem railjet. Již dvakrát odložená akvizice těchto souprav je tak nakonec zrušena, ačkoliv dle ředitele ÖBB Christiana Kerna není vyloučen jejich nákup v budoucnosti. V této souvislosti se již v minulosti objevily zprávy, že o převzetí těchto souprav s ÖBB jednají České dráhy tak, aby ÖBB nemusely platit nemalé storno poplatky za neodebrání vlaků. O záměru jít v dálkové dopravě cestou netrakčních jednotek ostatně informoval v březnu letošního roku sám generální ředitel Českých drah Petr Žaluda. V každém případě by takový nákup musel projít regulérním výběrovým řízením, aby vyhověl všem požadavkům zákona. To zatím vyhlášeno nebylo.

Zdroj: Kurier.at


JiříK. | 16.12.2010 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SYN 
24.12.2010 (15:40)  
Aby tu nevznikl dojem že všem se RailJet nelíbí (mluvíme teď o vnitřním uspořádání) tak já bych k tomu přidal svoji (pravda krátkou) osobní zkušenost, podle mě jsem zatím lepší dvojkou nejel, snad možná polským Bdmnu ale nijak zvlášť neprožívám kupáky a sezení výhradně proti sobě.
RailJet má snad jako první prostředek HD který znám dostatečně vysoký opěrák takže když se pořádně opřu, nemám hlavu "zalomenou dozadu". Toto mě všude jinde trápí více či méně, přitom mám nijak závratných 183cm, co musejí obvykle prožívat dvoumetroví lidé si nechci raději ani představovat.
Lehce užší sedáky jsou pochopitelně důsledkem uspořádání 2+2, nicméně si stále myslím že toto je pro druhou vozovou nejlepší možný kompromis, mohi bysme se hádat tak maximálně o palec z každé strany zůžit chodbičku, to by se o něco líp sedělo ale zase hůř procházelo, takže šul nul... Rozestupy řad jsou velice rozumné, nechápu jak to někdo může srovnávat s autobusem, to asi musí být o dost jiný bus než se u nás obvykle vyskytuje.
Celkově je důsledek uspořádání velice rozumná kapacita vozu, těch 80 je na "dlouhý" vůz tak akorát, připomínám že lecjaká Bpee je citelně těsnější. Díky rozumné kapacitě je pak slušná pravděpodobnost že se s nikým na dvojce tlačit nemusím, a pokud už ano tak pořád lepší rozumně sedět než dobře stát (tedy ve vlaku, v MHD obvykle beru spíš naopak:-). To by totiž byl důsledek toho kdyby interiér měl být ještě velkoryseji dimenovaný (samozřejmě pokud by se to nedohnalo počtem vagonů, to už ale je citelně jiný problém).
Kdo se tlačit určitě nechce, má možnost cestovat v první třídě, od toho tam je. Případně v méně exponovaném čase...

Co do kapacity sedmivozové jednotky - je fakt že jako modul který se dá jen zdvojnásobit to není až tak moc (pořád citelně víc než Piňďa), na naše poměry by to možná chtělo drobátko upravit ty poměry mezi jednotlivými třídami (zda vůbec a jak velkou Premium, jak velkou jedničku, zda je u nás rozumné využití infostánku - místo něj možná větší kuchyni) a třeba i jeden vagón navíc (když spojování jednotek víceméně nepřipadá v úvahu, jednak nejsme tak bohatí a druhak se tu podobná poptávka vyskytuje jen vyjímečně), ale i takhle je to dost dobré...
registrovaný uživatel SzKT  mail  
23.12.2010 (11:47)  
Bakyi: S názorem na Railjet souhlasím, 1. třída je ještě celkem pěkná (naštěstí na maďarském území je jen o cca. 15% dražší, než druhá- pokud člověk jede jen vnitrostátně), ale dvojku fakt nemusím, takové trochu horší pendolíno. Ani ne snad kvůli rozteči (i když i ta si s běžným autobusem nezadá), jako spíš kvůli tomu, že sedadla jsou úzká (takže když si vedle sedne korpuletní dáma, je cestování požitkem) a dost tvrdá. Railjet je prostě marketingový produkt jako to naše pendolíno (které mi přijde i při omezeném průjezdním průřezu aspoň ve 2. třídě o poznání pohodlnější), v obou případech je na vozidle nejpodstatnější design. A ten je skutečně skvělý- akorát je problém, když v té studené germánské nádheře cosi nefunguje: špína a nedodělky (např. otočené koše, takže nejdou zavřít) jsou tam dost vidět, přičemž Rakušáci jsou vlastně podobní bordeláři jako my, akorát mají mnohem víc peněz, takže to "předlitavské" heslo "navrch huj, vespod fuj" mohli dovést k naprosté dokonalosti.
Co se týče záchodu, tak pravidlo to asi nebude (párkrát jsem vystupoval v Hegyeshalomi a se záchodem potíže nebyly), ale v Rakousku už jsem zažil podobných nedostatků dost a dost (včetně nejedoucího lůžkového vozu, takže jsem za 64 eur nocoval v lehátku, na poštou zaslanou stížnost neráčili odpovědět...), takže tam v posledních letech moc nejezdím. Ono za nekřesťanský Vollpreis (nebo jen o málo levnější Interrail) riskovat zážitky, důvěrně známé z domova- hm...
23.12.2010 (10:54)  
Úvrať v Praze hl.n. - tím přijdete ale o možnost měnit kapacitu souprav. Ale hlavně, nikde jsem nepsal, že by se k tomu řídící vůz nedal připojit, jen že by tam nebyl "napevno".

EC jezdí stále stejné řazení - což je možná škoda, ale hlavně nejezdí přeci všechny stejné...

Spojování jednotek - ano, ale tím se mění kapacita velmi skokově...

Naklápěcí jednotky - no jestli nechcete jezdit rychleji na tratích které máme, pak jsou opravdu na nic, to je fakt..

V evropě už se vagóny nepořizujou - když se podíváte do historie, trend jednotky/vagóny se neustále střídá... A kde se masivně nakupují neVR a nenaklápěcí jednotky na dálkové vlaky? Navíc tradiční vyspělé železniční společnosti mají kvalitních vagónů na rozdíl od ČD dost...

10vozový RJ - no, na něktéré EC ano, ale na spoustu dalších využití je v dnešní době v ČR prostě strašně moc....
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
23.12.2010 (9:38)  
Tak jsem se včera poprvé v životě svezl RailJetem na trase Landeck-Zams > Linz Hbf a musím říci, že jsem byl nadšen. Podvozek má lepší chodové vlastnosti než u klasických (X)mz. Interiér prostorově perfektní, malá výhrada k sedačkám ve 2.třídě, raději bych tam viděl něco jako v ICE. Audiovizuální systém super. Gastro-servis na možnosti jaké nabízí bistro-vůz super. Pokud jedou dvě spojené jednotky (jako na vlacích na západ Rakouska), má to úžasnou dynamiku jízdy, přece jen 12 MW instalovaného výkonu na 14 vozů je celkem znát. Pro rychlostní oblast 160 až 200 km/h prostě ideální řešení. Pokud by jednotky měly sloužit v mojí společnosti, změnil bych barevné ladění interiéru do příjemnějších barev, než jaké mají ÖBB.
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
23.12.2010 (7:15)  
FRK > A nejsou ty "závady" 380 spíše závady někde jinde? Já jsem si u ní nějak žádných problémů v provozu nevšiml a lokomotiva jezdí naprosto spolehlivě.
registrovaný uživatel tarten 
22.12.2010 (22:07)  
FRK:
Schválení v okolních státech k tomu HV samozřejmě potřebuje. Ale nevím o žádných skutečných problémech ř. 380 na I. koridoru, na kterém je zkušební provoz. Vlastně ani na II. Vy ano? Stará infrastruktura Plzně ani Veselí tam totiž neleží.
22.12.2010 (21:57)  
Ještě zde nezaznělo, co by to vozilo, když má 380 prozatím tolik problémů a není zatím známo, jak bude probíhat její schvalování v sousedních státech.
FRK
registrovaný uživatel tarten 
22.12.2010 (20:56)  
Vida vida, stále se jedná. Pro převzetí již vysoutěžené opce je/byla ve hře i možnost společného podniku s ÖBB.

No, když tam Žaluda vyprávěl, jak Praha - Brno jede autobus 2:45 a vlak 3,5 hodiny, tak myslím moc neposloužil ani ČD ani sobě. Úplně ignoroval rychlejší vrstvu na obou stranách. Je hezké, že mluvil o jízdní době pendolina 2:10 v r. 2013 bez "těch velkých" infrastrukturních prací (jen s těmi běžnými), nicméně nynější správné jízdní doby jsou 2:23 pro Slovenskou strelu, 2:43 pro EC a 2:20-2:30 pro bus.
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko