..: Retrofotovlak prvýkrát na Slovensku :..

retrofotovlak, foto: Bea ŽeltvayováZvolen — Nie je to tak dávno, čo sme mali možnosť prvýkrát naživo vidieť elektrický rušeň 350.004, familiárne prezývaný Hugo, po oprave v jeho obnovenom historickom modro-krémovom nátere. Stalo sa tak 10. 12. 2009 počas jeho skúšobnej jazdy na trati Vrútky - Liptovský Mikuláš za nesmierneho záujmu železničných nadšencov, keďže práve Hugo, ako vôbec prvý stroj ZSSK za uplynulých niekoľkých rokoch, dostal výnimku z jednotného vizuálneho štýlu dopravcu. Splnil sa tak jeden sen mnohých fanúšikov histórie železníc, zatiaľ čo pre nejedného fotografa sa 350.004 stala unikátnym úlovkom z trate. Jedna gorila však leto nerobí, a tak projekt Retro na Slovensku pokračuje ďalej. Kým totiž fotografi striehli na novú "vlajkovú loď" bratislavského depa, padlo rozhodnutie, že korporátnym farbám ZSSK "unikne" ďalší rušeň. Organizátori tejto iniciatívy – Klub historickej techniky Zvolen a kolegovia zo serveru Railnet – medzitým naplánovali akciu, na ktorej bude nový stroj v historickom nátere predstavený. Retrofotovlak, na ktorom sa objaví, bude vypravený zo Zvolena dňa 27. 3. 2010, odkiaľ absolvuje trasu cez Banskú Bystricu a Červenú Skalu do Mlynkov a späť.

Projekt RETRO

350.004 Liptovský Mikuláš, foto: Tomáš ChovanecCelý projekt vznikol pred poldruhým rokom, keď, dnes už zosnulý, rušňovodič Václav Hevera vyjadril túžbu odísť do dôchodku po tridsiatich rokoch na "svojej" mašinke v takom nátere, v akom si ju prevzal z výrobného závodu ČKD Praha. Toto želanie sa bohužiaľ stalo jeho posledným, keď 25. 7. 2008 jeho srdce dotĺklo navždy. Václavova posledná vôľa však bola naplnená začiatkom roka 2010, keď bol rušeň pristavený na hlavnú opravu do dielní ŽOS Zvolen, a to už so schválenou žiadosťou o retro farebnú schému.

Program podujatia

8:30 - 9:30Výstava rušňa - Zvolen os. stanica
9:30Slávnostný príhovor
9:45Krst rušňa
10:00Odchod retrovlaku
10:00 - 14:20Jazda retrovlaku na trati Zvolen - Mlynky
14:20 - 15:10Občerstvenie v žst. Mlynky
15:20 - 18:37Jazda retrovlaku v úseku Mlynky - Zvolen
18:45Príchod do Zvolena, koniec podujatia
úsek Telgárt - DobšináNiekoľko traťových fotozástavok
Banská BystricaSpoločné fotografovanie HDV

Okrem fotografických príležitostí by mala byť jazda retrovlakom ponúknuť účastníkom aj zaujímavý sprievodný program. V súprave bude zaradený spoločenský vozeň radu WGmeer, v ktorom bude počas jazdy prebiehať projekcia krátkych filmov so železničnou tematikou. Tá začne prezentáciou života rušňovodiča Václava Heveru a bude pokračovať filmom Ako sme tlačili Orient expres a dokumentom o trati Červená Skala – Dobšinská ľadová jaskyňa.

Podrobnosti o akcii nájdete aj v našom kalendári. Vstupné pre záujemcov je 15 € a v cene miestenky je zarátané občerstvenie a upomienkové predmety na jazdu. Miestenky do vlaku je možné objednať na mailovej adrese info@kht.sk. Doplňujúce informácie budú zverejnené pred akciou na webovej stránke železnica.railnet.sk.

Organizátori: Klub historickej techniky Zvolen a www.zeleznica.railnet.sk. Podujatie sa uskutoční v spolupráci s Železničnou spoločnosťou Slovensko, Železničnou spoločnosťou Cargo Slovakia, Železnicami Slovenskej republiky, ŽOS Zvolen, Wagon Service Travel a Letových a prevadzkových služieb SR.

Zdroj: železnica.railnet.sk a Dušan Kelo


Bea Želtvayová Poslat mail autorovi | 6.3.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu Slovensko Banskobystrický


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kazan  mail  
08.03.2010 (8:43)  
Téměř taková, jakou jsem chodil obdivovat na pardubické nebo kolínské nádraží v jejích začátcích (tedy převážně jezdila přes Havlíčkův Brod, ale bylo možno ji zřídka potkat i v Pardubicích). Kdyby ještě byla osazena "kryšpínovským"
značením ES4990004, logem ČSD a s otočenými smetáky, tak jsem v čase o 34 let zpátky a je mi zase 13 let....
07.03.2010 (10:52)  
Petr Martinek: No jo, díky, a to jsem si to fakt přečetl vícekrát a ne jen jednou. Tímto děkuji za objasnění.
registrovaný uživatel Dušan Kelo  mail  
07.03.2010 (10:12)  
Vozidlo nie je žiadnym tajomstvom je to samozrejme 754.054-5 (T478 4054). Otáznikmi je prekrytá fotka mašiny iba kvôli tomu, že ešte nie je známa jej skutočná podoba. Akonáhle bude k dispozícii foto v novom laku, bude pozvánka aktualizovaná. Detaily ako fotozastávky budú zverejnené po vyjdení telegramu. A pár prekvapení (verím, že príjemných) až na mieste...

...v akom si ju prevzal...
v pozvánke nie je predmetom pátrať po detailoch životopisu.
Skutočnosť, že si bol pre stroj vo fabrike je neodškriepiteľná.
07.03.2010 (7:56)  
Pavel Večeřa: kdybyste tu pozvánku nečetl halabala tak byste pochopil, že se nejedná o 350, ale o další vozidlo.

Pozvánka byla evidentně formulována jako překvapení a jako obvykle se najde dost těch, kteří něco ví a touha vyzradit tajemství je silnější než udržet hubu na zámek!
registrovaný uživatel MATOT  mail  
06.03.2010 (22:09)  
A Motor tam daju s Coho do tej 54 ? Ked sa henten Pokazil ?
06.03.2010 (21:11)  
Na žiadosť organizátora som aktualitu spracovala bez detailných informácii.
06.03.2010 (20:09)  
No ona hlavně žádost o provedení červeného laku na 4.054 je už taky nějaký ten měsíc známa :-D
06.03.2010 (18:37)  
Samire, na netu se o tom naprosto veřejně psalo, myslím, že i na railnetu jsem o tom četl, avšak jak se tak dívám zpětně, asi byl ztažen. A jak sám říkáš, hned se to vykecá, takže to moc velké překvápko nebude. Vždyť i na plakátě je červený brejlovec...
EDIT: Tak přímo na railnetu v komentářích pod pozvánkou se o tom stroji přímo debatuje, takže o vykecání se moc mluvit nedá...
06.03.2010 (18:32)  
Samire, Rodny vykecal číslo a ty barvu. Podejte si ruce. :o)
06.03.2010 (18:27)  
Rodny, to že je to 054 mělo být co jsem slyšel překvápko. Ale když na šotoscéně se to hned vykecá. :) Jinak já se na "historickýho" brejláka na Slovensku těším, když nám v Ostravě oba dva znajbrtili.

Edited.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko