Berlín — Německé dráhy, přesněji DB Regio Sachsen, rozšiřují svůj vozový park. Novými přírůstky se mají stát elektrické jednotky Talent 2 z produkce kanadského strojírenského gigantu Bombardier. Ačkoliv jsou naši západní sousedé při obnově vozidel mnohem dále než český národní dopravce, zdá se, že lidově řečeno, neusínají na vavřínech. Což potvrzuje i krok, že se DB nebrání nákupu ani zcela nových vozidel. Celkem osm Talentů bude zajišťovat dopravu na trati Drážďany – Riesa – Lipsko, kde nahradí současné soupravy typu push–pull vedené elektrickou lokomotivou, které se zde objevovaly od 90. let a jsou pro tuto trasu kapacitně naddimenzované. Polovinu z objednaných jednotek budou tvořit tří– a čtyř–vozové soupravy.
Talent 2 je modernizovanou verzí známých nízkopodlažních jednotek, se kterými se lze setkat na tratích v Rakousku, Maďarsku, Norsku či samotném Německu. Mimo evropský kontinent pak právě v Kanadě na linkách Ottawa O–Train. Samotný název Talent je zkratkou označení Talbot Leichter Nahverkehrs Triebwagen – volně přeloženo jako lehký meziměstský motorový vůz. Prototyp byl představen již v roce 1994; prototyp druhé generace si mohli prohlédnout návštěvníci při loňském ročníku veletrhu InnoTrans v Berlíně.
V současné době je mezi dopravci objednáno na 321 kusů druhé verze tohoto vlaku v různých modifikacích, čímž dojde k převýšení počtu prodaných jednotek první série o více než jednu třetinu.
Zdroje: ČT24, Wikipedie, Bombardier
1 2 | Zpráv na stránku: |
Právě naopak, stažením kapacitní soupravy z tohoto výkonu a jejím nahrazením něčím odpovídajícím novým, lze jedině ušetřit. A tu kapacitní je možno použít někde, kde dosluhují například starší vozy. Nebo kde se musí objíždět, pokud je to push-pull. Viz příspěvky jiných uživatelů.
Pokud to na ČD vidí odpovědní tak, jako Vy, pak není divu, že jsou ČD tam, kde jsou.
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/motorove-lokomotivy/7537/7537075.html
Kapacity takové jednotky by měly být okolo 180-250 pasažérů podle verze a uspořádání (můj odhad).
Počítám si to jen tak v rámci lepšího přehledu kolik co na dráze stojí. Samozřejmě chybí tu některé údaje jako zda byl součástí zakázky též nějaký servis a tak...
Takové ÖBB, byť tedy působí na mnohem menším území než DB Regio, znají v motorové trakci pouze Desiro a v elektrické pouze Talent.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.