..: ČD: Nová VŘ v lednu - kromě ojetých vozů také 8 nových DMU :..

Desiro, Hergatz, foto: Tomáš Kubovec Praha - Již tento měsíc hodlají České dráhy vypsat dvě výběrová řízení na obnovu svého vozového parku. Kromě nedávno zmiňovaného nákupu 100 ojetých vagonů ze zahraničí ožívá také plán na pořízení nových nízkopodlažních motorových jednotek. Také tento tendr byl v prosinci schválen dozorčí radou Českých drah. Oproti původnímu plánu ovšem nemá jít o nákup, nýbrž dlouhodobý pronájem.

Mělo by se jednat o osm dvoudílných nízkopodlažních jednotek, jejichž kapacita má být přibližně 120 míst. Dalšími podmínkami je například maximální rychlost alespoň 120 kilometrů za hodinu a možnost spojování až tří jednotek řízených z jediného stanoviště. Tato vozidla by měla být dle původních předpokladů nasazována na nově zavedených spojích z Prahy do Českých Budějovic přes Písek (tzv. březnické rychlíky) a také z Prahy přes Kladno do Rakovníka. Vítěz tendru by měl být znám již v prvním pololetí tohoto roku.

Zdroj: ČT 24


JiříK. | 5.1.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
08.01.2009 (2:40)  
Nojo, ale tady je prece rec o tom, ze to potom vyrobi Skoda... Takze pujci si to ted CD od Skody? Nepujci... Pujci si to ted od nevimkoho, ale az si to ohmataji a tak, tak se bude vyrabet nove vozidlo...

Ja tim jen reagoval na Hawkeyho a na to, ze je vyhodne si to napred pujcit a pak koupit. To by byla pravda, pokud by si CD potom koupily "presne" to, co mely predtim pujcene, resp. by to trochu upravily. Ale pokud bude vyrobcem Skoda, tak tenhle pripad nenastane a po dvou ltech pronajmu bude veskere zkouseni na pocatku...
registrovaný uživatel SYN 
08.01.2009 (0:49)  
M: Jo to by bylo fajne kdyby CD mohly 680 napred na dva roky zapujcit nez se rozhodly ze si ji koupi, bohuzel to je nerealny sen on by to nikdo nevyrobil pokud by neslibili ze to koupi, co by s tim vyrobce (obecne jakykoliv) delal kdyby mu to zustalo na krku? Precejen to byl vyvoj a vyroba dost "na miru" (pominme ze se spoustou musek).
Na rozdil od toho Desiro je standartni krabicka ktere se vyrabeji a prodavaji skoro jako housky na krame, takze neni problem zapujcit.
registrovaný uživatel M 
07.01.2009 (12:51)  
CD nikdy v historii zadne vlaky neprovozovaly, takze netusi, co by mely splnovat?
DB si ty soupravy od Bombardieru taky napred na 2 roky vypujcily? PKP si ty VRV taky napred vypujcily? ZSSK si ty jednotky (671?) taky napred vypujcily?
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
07.01.2009 (7:04)  
M : No mám pocit, že toho o kolejových vozidlech moc nevíš. Ono provozovat není jen jezdit, ale take servis atd. Vzhledem k tomu, že si ČD pronajmou již hotové DMU, nemáš možnost do jejich konstrukce nijak zasahovat.
To je krapánek rozdíl s 380 nebo 680, kde si lide od ČD hodně diktovali a rozhodvali... a právě načerpané zkušenosti s provozem DMU by se daly aplikovat na požadavky na DMU, která by ČD v budoucnu objednaly.
registrovaný uživatel M 
07.01.2009 (2:49)  
Schvalne, co asi dobreho nebo spatneho prinese vymena desir za hypermoderni vagony a lokomotivy, co tam jezdi ted...

BTW - Proc si CD napred nepronajaly r.380 nebo jeste lepe r.680?
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
06.01.2009 (23:28)  
M: člověče, ať přemýšlím jak můžu, tak na žádného výrobce na 5 písmen nějak nemůžu přijít :) A pokud by měl být toto jeden z požadavků jakéhokoliv VŘ tak Ti to ostatní zájemci zcela určitě napadnou, nemyslíš? :)

Add pronájem / koupě DMU: no nevím, ale kdybych byl na místě ČD, tak bych si DMU pronajal, provozoval je třeba dva roky, za tu dobu si nasbírám spousty užitečných dat a pak můžu zhodnotit, co dobrého a špatného mi to přineslo a pak se rozhodnu co dál.

Proč tedy, když tu podle vás ČD vypisují VŘ napsané přesně pro Škodovku, se ostatní výrobci proti tomu nějak nebrání a nenapadají výsledky VŘ?
registrovaný uživatel MS 
06.01.2009 (22:57)  
2 M: Ja bych docela souhlasil s tim preklenovacim obdobim.
registrovaný uživatel M 
06.01.2009 (22:51)  
Mno, procetl jsem si to zpetne a prej je pronajem vyhodnejsi nez koupe... Proc? Protoze to PRY muzu mit hned a ne az nekdy za dlouho a da se to vyzkouset...
Jenze - tu vyhodu "hned" jsem ti oponoval tim, ze tohle neni o "hned". S desirama CD pocitali uz nejakou dobu zpet. Neni to stav, ze ten zcistajasna potrebovali desira a potrebovali je rychle splasit. Pokud jde o vyzkouseni, tak nevim, jestli je to potreba zkouset vec, ktera uz nekolik let funguje...
Ani na jedno jsi nijak nereagoval a cokoliv, co jde proti tobe povazujes za bezvyznamne, marginalni a jakehokoliv odpurce pasujes na spinitele Skodovky...
Takze bych poprosil o argument, proc je pronajem vyhodnejsi nez koupe. Pronajem je vyhodnej pokud nejakou vec chci pouzivat kratkou dobu, nikoliv celou jeji zivotnost. Dale je pronajem vyhodny, pokud nahle neco potrebuji a "ted" mi to nikdo neproda, protoze vyroba trva dlouho. Ani jedna z tehle podminek splnena nebyla. Ani omylem...
registrovaný uživatel M 
06.01.2009 (22:29)  
Hawkey - jasne... Ze je to definovane zrovna tak, ze tim jasne naznacime, kdo by to tak mohl vyhrat, tak je to v pohode...
To uz muzeme udelat vyberove rizeni stylem, ze do podminek dame, ze vyrobce musi mit nazev na pet pismen a musi sidlit v Plzni. Taky nic nestravitelneho:-))
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
06.01.2009 (22:17)  
SYN: Pokud si budoucí uživatel definuje parametry pohoné jednotky, na tom není nic nestravitelného a je to relativně v pořádku, neb v tom vidím, jeden ze základních parametrů vozidla. To co uveld M je jen směšný detail, který nemůže nikomu činit potíže jej splnit.
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko