Praha – První vlak projektu Bohemia Train, určený pouze pro movitou klientelu, vypravený speciálně na koncert Eltona Johna v Berlíně, nebyl tak ziskový, jak ČD předpokládaly. Zatímco dopravce nabídl klientům přibližně 90 míst k sezení, cestující jich obsadili jenom 70. Ne všichni z nich navíc za služby opravdu zaplatili. Ve vlaku totiž cestovali také lidé z vedení drah, zástupci life stylových magazínů a vybraní sponzoři. „Vlak byl z větší části obsazen. Vedle menší části hostů z life stylových médií a sponzorů šlo hlavně o zástupce obchodní sféry z několika soukromých společností, například z oblasti kosmetiky,“ říká mluvčí drah Petr Šťáhlavský.
Dráhy si ovšem nestěžují. Tržby z prodaných jízdenek činily přibližně 1 milion korun. A kolik vypravení luxusního spoje stálo? „Bylo to vyrovnané,“ připouští Šťáhlavský. Dále tvrdí, že účelem první jízdy českého prožitkového vlaku nebylo vyprodukovat zisk, ale zejména upozornit vybrané klienty na možnost cestování vlakem. „Výtěžek z akce lze sledovat v několika rovinách. Jednak jde o marketingovou akci s cílem přesvědčit tyto skupiny, že železniční doprava může nabídnout nevšední i běžné kvalitní cestování. Jde o oslovení bonitní klientely, která může využívat i další naše produkty a objednávat si podobné vlaky pro své zákazníky či zaměstnance. Tak to také chceme prezentovat v médiích,“ vysvětluje Šťáhlavský a dodává: „Jde o skupinu, která představuje lídry ve společnosti a změna image a postojů k využívání železnice u této skupiny může mít jen pozitivní dopad i na masovou část železniční dopravy, což pozitivně pocítí běžní cestující.“
Dráhy svému projektu opravdu věří. Již na jaře totiž chystají vypravení dalšího vlaku stejné kategorie. Zatím ovšem nezveřejnily, kam tato nová výkladní skříň zadlužené statní společnosti pojede. „Chceme realizovat dva až tři podobné vlaky s cílem oslovit střední vyšší a vyšší příjmovou skupinu. Další detaily v době přípravy jednotlivých akcí není možné zveřejnit s ohledem na konkurenci,“ říká mluvčí.
Celý projekt je ale trochu v protikladu s běžným cestováním, jelikož v současné době se drahám nedaří zajistit slibovaný komfort přepravy ani na mezinárodních vlacích EC směřujících na východ. Zvláště pak vlaky EC 142/143 Odra a EC 126/127 Fatra patří mezi největší ostudu drah. Jezdí sestaveny pouze z nevyhovujících vozů řad B, BDs, WRm a A, které nesplňují ani jednu podmínku z mezinárodních kritérií kvality. Také proto protestovali proti vypravení Elton John Train někteří odboráři.
Zdroj: Aktuálně.cz, ŽelPage
Co se tyce CEZu, tak jsem psal o neprimych danich...
Bude provozovat prave ty vydelecne aktivity. Pokud za minuleho rezimu byla v nejake dire vybudovana obrovska drazni budova a jezdilo tam 10 vlaku denne a najednou se zjisti, ze je to tezce prodelecna aktivita, tak je to sice smutne, nostalgici zaplacou, mistni mozna taky zamacknou slzu, ale tady je reseni srovnat se zemi budovu (pripadne pouzit k jinym ucelum), vytrhat koleje a posilit autobusy napriklad. Pokud vsak napriklad mesto nebo kraj v ramci urcite tradice a nostalgie nebude tuto trat dotovat. S tim ale musite ke svemu starostovi, hejtmanovi, pripadne vys.
Ja proste nevidim jedinny duvod, proc by CD meli provozovat prodelecne aktivity jen proto, ze "driv to slo, ted mame kapitalismus, tak to musi jit taky, ale modernejsi".
Taky si uvedomte, ze sice vydelek a prodelek CD a.s. nejde z Vasich nebo do Vasich penezenek primo. Ze by nekdo prisel a vybral od vas 500 korun na nakup Bimzu. Ale penize se berou ze statni pokladny, coz nejsou ucty politiku v Praze, ale velka misa, ze ktere se bere na dalnice, silnice, parky, ruzne dotovane akce a podobne. I kdyz tento system nekdy skripe a to hodne a casto penize, nez se dostanou k cili tak skoro zadne nejsou, ale to neznamena, ze to tak nefunguje a je dobry si uvedomit ze vydelky akciovky vlastnene statem = vydelky statu = vydelky nas vsech.
Kdyby došlo ke zrušení všech vlaků u kterých jsou větší náklady než příjmy (pokud nebudu počítat subvence od státu či krajů) , kolik vlaků by zůstalo ? Kdyby na trati jelo 50% vlaků , o kolik by snížily náklady na údržbu infrastruktury ? Také o 50% ? To určitě ne. Vznikl by deficit , který by musel být nějak uhrazen.A jak jinak , než zvýšením poplatků za použití DC.
Na některých částech koridorů je dost velké množství vlaků , vezoucích 2-20 babiček a dědečků a 810 či regionovy jsou zde běžná vozidla.
Pokud bude ten los prohravajici, tak furt plati, ze to nic nestalo
Stalo. Pokud by tato akce byla v záporu , daňový poplatníci by přišli o svoje peníze.
Cili, kdyby ten "selhavajici" stat snizil cenu elektriny, tak by mel vypadek prijmu a musel by je ziskat nekde jinde (zvyseni jine dane) nebo by musel snizit vydaje
Ano máte pravdu. Ale pokud bych jako občan zaplatil o 200 Kč méně za elektřinu , ale současně o 100 Kč více na daních , pořád bych na tom lépe , než jsem. Pokud takový podnikatel zaplatí méně na energiích , může vytvořit zisk , ze kterého může platit daně. Pokud zisk nedocílí , žádné daně nezaplatí. Jako občan nemám zájem podílet se na stomilionových odměnách "úspěšných" manažerů , o kterých si nejsem zas až tak jistý , zda by byli stejně úspěšný u firem , které se nacházejí v silném konkurenčním prostředí.
Predevsim ale nechapu, proc by to v pripade CEZu melo byt jine - oboji jsou totiz akciovky
To je otázka. Když řada akciovek vznikala , odůvodňovalo se to tím , že taková akciovka se snadněji řídí. Vzpomňme na privatizaci zdravotnictví. Tento názor beru , ale vlastník by si měl být vědom poslání té své firmy a řídit tuto firmu tak ,aby byl nějaký zisk dosažen , ale ten v případě ČD či krajských nemocnic by neměl hrát takovou roli , jako třeba u Telecomu.
Na koridorech neni zadny usek, kde by jezdily vlaky typu "810 veze dve babicky", takze ke zdvojnasobeni poplatku neni zadny duvod.
Proc si vetsina lidi plati CD, ackoliv je nevyuziva? No protoze musi:-) A protoze do nich penize strkat musi, tak je myslim rado za projekty, ktere zadne extra penize nezadaji a ktere muzou ty vybrane penize snizit. Tohle je proste los zdarma. Nic to nestalo a muze se vyhrat. Pokud bude ten los prohravajici, tak furt plati, ze to nic nestalo. Cili porad nechapu, proc tolik povyku. Nic to nestalo...
Co se CEZu tyce, tak cena za elektriku je v podstate neprimou dani urcitym zpusobem. Cena je vysoka, CEZ vydelava miliardy, ale kdo je mimo jine vlastnikem? Stat... Cili, kdyby ten "selhavajici" stat snizil cenu elektriny, tak by mel vypadek prijmu a musel by je ziskat nekde jinde (zvyseni jine dane) nebo by musel snizit vydaje.
Predevsim ale nechapu, proc by to v pripade CEZu melo byt jine - oboji jsou totiz akciovky. Pokud nemaji byt CD vedeny jako obchodni spolecnost, ale neco za ucelem "poskytnuti sluzby vsem", tak to prejmenujme na "Ceske drahy, ch.s.", pricemz to ch. bude znacit charitativni:-)
Toto já neberu. Uvědomte si , že ČD jsou firmou , která žije díky štědrosti všech daňových poplatníků. Pokud se ČD zaměří pouze jenom na výdělečné aktivity ,kde daňové poplatníky potřebovat nebude, co potom bude provozovat ?
Bude po tom výdělečné vozit i tu smetánku z Prahy do Ostravy , když počet vlaků os. přepravy se zde sníží na polovinu a taudíž zde bude velká pravděpodobnost , že poplatek za dopravní cestu se zvýší dvojnásobně ?
Navíc , většina lidí služeb ČD nevyužívá. Ale proč si je platí ? Aby , když se budou potřebovat někdy za rok dostat se z místa A do místa B , aby se tam kvalitně dostali. Ne proto , aby vedení drah mohlo experimentovat a jejich daně investovat do pochybných akcí.
Proto taky zastavam teorii, ze CEZ a.s. je veden dobre z hlediska poslani a.s., co se tyce nekterych praktik, to uz je jina kapitola. :)
U ČEZu je trochu o něčem jiném. Je jasné , že management chce dosáhnout co největšího zisku , je za to také královsky zaplacen. Tady dle mého názoru selhává stát , jako majoritní vlastník. Dle mého by bylo pro poplatníky přijatelnější , kdyby ČEZu se snížil zisk a lidi by platili méně.
Varianta CEKA
...-Brno-Bratislava 75 pro sedici, az 166 pro lezici
...-Brno-Budapest 166 (predpoklad)
...-Prerov-Bratislava 166
...-Prerov-Budapest 166 (predpoklad)
Varianta NECEKA
...-Brno-Bratislava 15 (ovsem v dobe prijezdu 477 do Breclavi stal 203 u Stareho Mesta, takze urcite by tam bylo nejake mensi cekani na "jak se to vyvine")
...-Brno-Budapest 15 (predpoklad)
...-Prerov-Bratislava 200
...-Prerov-Budapest 260
Dulezita "okolnost" pripadu je, ze od Brna do Bratislavy jedou 4 vagony, zatimco od Prerova 6 - cili je pomerne sporne napsat, ze 203 je pripoj pro 477
Mimochodem, vagony z 203 maji v Breclavi 47 minut pauzu. Co se zkraceni zpozdeni tyce, tak se "stahlo" 13 minut. Jinymi slovy preprazeni vagonu trvalo 34 minut. Osobne mi to prijde docela dost...
Pozn: Pokud se Madarum zase nechce delat, tak za Budapest nutno dosadit Sturovo:)
Pokud by to tak ale skutecne bylo, pak by to znamenalo, ze je spatne nastaveny system. Jaktoze by se spolecnosti vic vyplatilo vozit 100 lidi denne prvni tridou vic, nez obsluhovat 1 000 lidi denne osobnimi vlaky? To by bylo prece spatne, ale chyba by se nemela hledat uvnitr CD nybrz nekde naproti Rudolfinu ve velke budove s napisem URAD VLADY CR.
Proto taky zastavam teorii, ze CEZ a.s. je veden dobre z hlediska poslani a.s., co se tyce nekterych praktik, to uz je jina kapitola. :)
Nedivte se. Pokud by byl podobný krok podniknut firmou , která nežije ze státu (tudíž z daňových poplatníků)a nemá se státem nic společného , bylo by to každému ukradený.
Ale.... ČD jsou firmou , kterou každý občan ČR drží nad vodou částkou ročně v řádu tisícovek a firmou , která nemá u veřejnosti nijak zvlášť dobrý kredit. Tak proto ty pochybnosti.
Navíc pochybuji o tzv. moderním marketingovém tahu.
Až bude cestování s ČD požitkem a ne utrpením, až bude na každé větší stanici dostatečně kapacitní parkoviště, kam bude moci třeba takový manažer přijet a odsud pokračovat vlakem , až bude zázemí železnice v takovém stavu , že se tam nebudu muset bát , kdy mě tam přepadne nějaký ožrala,narkoman či úchylák , až nádražní restaurace ve větších stanicích budou poskytovat nějaký solidní standard , tak potom budu moci vymýšlet a investovat do marketingových strategií , jak dostat lidi do vlaků.
CD je holt statni, spinavej, hnusnej, zastaralej, komunistickej aj nevim kdovijakej jeste moloch a kdyz nahodou provedou nejakej moderni marketingovej tah, vcelku beznej u jinych modernich, svezich, demokratickych, liberalnich, kapitalistickych, dynamickych a kdovijakych jeste firem, tak u CD uz to najednou neni spravny tah, ale neco nekaleho, spinaveho, ... nebo party pro kamaradicky za penize nas vsech. Jooo zato kdyby koupili 100 vagonu Bmz za nase penize a dali je na vlaky, to by hned byla jina, co?
Btw. vsimate si jak ruzny skupiny privlastku u sebe vyvolavaji ruzne predstavy a dost tak zabarvuji samotny subjekt, co ma prijit po nich? To jen tak bokem.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.