Brno — V červnu tohoto roku zahájilo v Brně–Slatině provoz nové logistické centrum české pobočky německé společnosti DB Schenker. Rozloha terminálu, který je nyní mimo jiné prvním railportem společnosti v České republice, činí osm tisíc metrů čtverečních, z čehož více zhruba čtyři pětiny zabírá logistická hala, vybavená technickým zázemím, zbývající prostor je pak vyhrazen pro překládkové operace. Součástí je i železniční vlečka s 85 metrů dlouhou zastřešenou rampou. Mezi největší přednosti této nové stavby patří její poloha – nachází se totiž nejen nedaleko silničního uzlu, ale také v blízkosti mezinárodního železničního koridoru. Slouží jako překladové centrum mezi střední Evropou a Balkánem, jelikož DB Schenker nabízí své pravidelné linky na Balkán už jedenáct let prostřednictvím vlaků PowerRailer. Především jihomoravským podnikům tak nabízí atraktivní ekonomickou, a k životnímu prostředí šetrnější alternativu kamionové dopravy.
Zdroj: Dopravní noviny
1 2 | Zpráv na stránku: |
Stále se dá říct, že tento terminál je dostupnější, jak terminál u Zlína.
Spíš jsem chtěl upozornit (nechci být teda za hnidopicha), že v článku mělo spíš být napsáno "nachází se na trati s dobrým přístupem na mezinárodní železniční koridor"- Vlára sama o sobě zatím nemá velký potenciál, avšak pokud proběhne přestavba tratí 340 a 300 v úseku Blažovice- Nezamyslice, bude to hodně pozitivní změna.
A o kterou tať se jedná? Podle mapy ČD (2) je to trať 340 (na kterou je z části sveden i provoz z trati 300).
1: http://mapy.cz/#mm=F@x=138319040@y=132714816@z=14
2: http://www.cd.cz/mapa/
Soudě dle délky koleje vlečky se asi nepočítá s tím , že by zde končily či začínaly ucelené vlaky , ale možnost použití železnice tady je a to je důležité.
Já si myslím, že DB-Schenker dříve nebo později sfúzují s ČD-Cargo a ZSSK-Cargo
Já si to myslím také a proto pokládám za chybu , že se přerušily myšlenky ohledně fůze ČD-Cargo a ZSSK-Cargo. Tento společný podnik by přežil , dva malé podniky nepřežijou.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.