Berlín - I Německo již zanedlouho čeká změna vlakového jízdního řádu. Pojďme se podívat, co přinese především v dálkové dopravě. Nový jízdní řád platný od 14. prosince přinese v německé dálkové dopravě jen drobné změny. Zlepší se však hlavně mezinárodní spojení do Rakouska a Nizozemí. Poprvé se cestujícím představí nová vlajková loď rakouských drah jednotka railjet v ostrém provozu.
Největší novinkou v novém jízdním řádu bude zavedení 2 hodinového taktu mezi Mnichovem a Vídní. Cestující si také budou moci poprvé vyzkoušet nový vlak rakouských drah railjet. Ze začátku bude v provozu jedna souprava denně, která bude z Vídně pokračovat dále do Budapešti. Do září příštího roku se postupně navýší počet jednotek na 5, doplněných jednou soupravou ICE. Dvouhodinového intervalu spojů se také dočkají cestující z Berlína do Amsterdamu. Doteď jezdil vlak IC jen každé 4 hodiny. Všechny spoje Berlín - Hannover - Osnabrück - Amsterdam budou také prodlouženy na amsterdamské letiště Schiphol.
Poslední novinkou v mezinárodní dopravě je prodloužení vlaků IC na lince Frankfurt nad Mohanem - Salcburk, dále do Klagenfurtu a Grazu. I v této relaci se bude jezdit v intervalu 2 hodiny.
Ve vnitrostátní dopravě dojde jen k velmi malým změnám. Díky elektrifikaci tratě Hamburk - Lübeck se právě Lübeck poprvé napojí na síť vlaků ICE. Jeden spoj denně tak pojede z Lübecku přes Hamburk, Hannover a Würzburg do Mnichova. Další novinkou bude také ranní přímé spojení ICE Cách s Berlínem přes Kolín nad Rýnem a Hannover. Jeden spoj IC denně taktéž nově spojí severoněmecký Greifswald s Kolínem nad Rýnem přes Rostock a Hamburk.
Zdroj: Deutsche Bahn
Noční spací EN z Zürichu jezdí v němčině k "cikánovi", protože v němčině je italský název Roma (Řím) ROM.
Kto to ma rozumiet? Na mape take mesto nevidim, takze neviem, o com pisete.
Doteraz som si myslel, ze cestine bez problemov rozumiem, ale vidim, ze vasa vynachadzavost nema hranic. To vas tesi hladat take slova a nazvy, co su podla moznosti inym nezrozumitelne?
Dakujem.
Pavel
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.