Kladno - Organizace zapojené do přípravy jízdního řádu projednávají zavedení taktového grafikonu a navazujících spojení na trati 120. Zásadní zpřehlednění nabídky je spojeno s mírným navýšením počtu souprav a zpřehledněním časů odjezdů vlaků. České dráhy slibují nasadit "nejnovější" vozidla. Na změnách se ovšem musí shodnout s městem Praha, Středočeským krajem a Ministerstvem dopravy, které železniční dopravu v rámci objednávky veřejné služby subvencují. Podle zástupce organizátora pražské veřejné dopravy ROPID, Jiřího Prokela by železnice nabyla na důležitosti jako "páteřní dopravní systém v regionu".
Rychlíky a spěšné vlaky by odjížděly z pražského Masarykova nádraží vždy 2 minuty po celé, a to v rozmezí od 5. do 21. hodiny. Osobní vlaky by vyjížděly přesně v půl. Po 21. hodině by pak byly provozovány už jen osobní vlaky. Rychlíky a spěšné vlaky zastaví v Praze-Dejvicích, v Hostivici a na Kladně. Náměstek středočeského hejtmana pro dopravu Karel Vyšehradský říká, že kraj v současnosti záměr ČD analyzuje. "Musíme to zhodnotit. Samozřejmě to bude znamenat zlepšení, otázkou je, kolik to bude stát," uvádí. Vstřícněji se k plánům ČD staví ministerstvo dopravy. "Pokud bude splněna podmínka nasazení moderních vlaků s odpovídající kapacitou, pak ze strany MD bude tento provoz bez připomínek," sděluje mluvčí úřadu Karel Hanzelka. Ministerstvo totiž s ČD na nové koncepci spolupracovalo.
Navrhované změny zasahují i do trasy Praha - Kladno - Rakovník. Rychlíky z metropole do Kladna budou pokračovat na Rakovník v dvouhodinovém taktu s přípojem v Lužné na spěšný vlak do Žatce, Chomutova a Jirkova. Na tuto trasu hodlají dráhy nasadit zcela nové motorové vlaky. Vozbu většiny osobních vlaků by zajišťovaly jednotky Regionova; pro rychlíky Dráhy však chtějí nakoupit zcela nové jednotky Desiro od firmy Siemens. Tendr však doposud nebyl vypsán.
V současnosti na trati Praha - Kladno cestuje denně až 24 tisíc lidí. Podle odborníků je nabídka spojů nedostatečná. Většinu dopravních kapacit zajišťují osobní vlaky, které svou trasu jedou téměř hodinu. Vyjma tohoto projektu okamžitého zlepšení je ve stádiu příprav také rychlodráha z centra Prahy do Kladna přes letiště Ruzyně. Ta by měla být podle plánů do provozu uvedena v roce 2013.
Zdroje: Finanční noviny a ČT24, další informace v neoficiálním návrhu jízdního řádu
Kde jsi to zjistil, že půjdou zrovna tam...?
Jinak se vám musím k něčemu přiznat lidičky. Ve skutečnosti jsem sice stojvedoucí SOKV Ostrava, ale v Trutnově.
a vlaky z brna na břeclav bývají plné prakticky pořád, ať už rychlíky nebo osobáky.
[Posted by 88.83.225.2 via http://webwarper.net This is added while posting a message to avoid misuse.
Try: http://webwarper.net/webwarper.exe Example of viewing: http://webwarper.net/ww/www.zelpage.cz/zpravy/6333 ]
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.