..: Jindřichohradecké úkokolejky znovu ožily v duchu turistické sezóny :..

Ilustrační obrázek Jindřichův Hradec - Asi každý z příznivců železnice už slyšel o unikátních železnicích s rozchodem pouze 760 mm. Dvě z nich, a to dráha z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice, provozovaná akciovou společností Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD) a dráha z Jindřichova Hradce do Obrataně s tímtéž provozovatelem, započaly turistickou sezónu vskutku velkolepě.

Oproti minulému roku se zvýšil počet pravidelných parních vlaků z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice a zpět na dva spoje tažené parní trakcí denně (Út - Ne). A aby jich ještě nebylo málo, každé pondělí přibyde k těmto vlakům ještě třetí spoj z Jindřichova Hradce do Černovic u Tábora, železniční stanice na trati č. 228 Jindřichův Hradec – Obrataň, a zpět. Dále byl navýšen i počet motorových osobních vlaků jedoucích půvabnou krajinou České Kanady do Nové Bystřice celých 33 kilometrů. JHMD ve všech vlacích na novobystřické trati přepravuje jízdní kola ve speciálních nákladních vozech řazených spolu s osobními vozy Balm/ú (Tatra Smíchov, 1966) a Balm/ú Reko (rekonstrukce JHMD, 2003) ve všech spojích s motorovou lokomotivou, ale i historických dvounápravových nákladních vozech Z/ú, řazených ve vlacích parních. Je tedy velmi vhodné návštěvu úzkolejek spojit třeba se sportovními aktivitami a výlety do okolí tratě. Na většině malebných staniček novobystřického ramena úzkokolejek je možnost se ubytovat, jsou totiž poskytovány jako apartmány. Úzkorozchodka také projíždí kempem OSIKA, kde se průjezd každého vlaku vyhlížený snad všemi ubytovanými stal kultovní záležitostí. Jako hnací vozidla parních vlaků jsou nasazovány všechny tři provozuschopné parní lokomotivy JHMD U37.002 (Krauss Linz, 1898); U46.001 (Resita, 1959); U46.101 - Px48-1916 (Polsko, 1955). Do repertoáru motorových vozů přibyl jako první od dob motoráčků M21 vůz M27.001 (FAUR Bukurešť, 1986). Po skončení letních prázdnin budou následovat ještě pravidelné parní vlaky každou sobotu v září. Poté opět ulehne rušná atmosféra pod záštitou spokojených cestujících na celý dlouhý rok. Ale ne tak úplně, vždyť zimní jízdní řád také není prázdný.

Ilustrační foto: lub.m

zdroj: autor; technické info: JHMD


Lub.m Poslat mail autorovi | 15.7.2008 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2      Zpráv na stránku:   
17.07.2008 (10:17)  
Až teď jsem si všiml, když jsem četl komentář k mému příspěvku od Lub.m, že jsem překlepem udělal U37.002 o deset let mladší. Takže se omlouvám a opravuji:

U37.002 má letos 110 let!!!
registrovaný uživatel Luky  mail  
16.07.2008 (20:30)  
Zdravím. Chtěl bych se zeptat autora tohoto článku jestli neví zda 4.St nebo-li odbočka Dolní skrýchov rekonstruovali JHMD nebo nějaký souromník. Samotné stavědlo + baráček vedle mají novou fasádu, okna atd. Já jsem z J. Hradce a několikrát sem tam fotil a tak by mě to docela zajímalo.
registrovaný uživatel mat.mt  mail  
16.07.2008 (10:55)  
Nevíte někdo co je s U47.001 ?
registrovaný uživatel ATS 
15.07.2008 (20:57)  
Mám to skoro za barákem, ale o ubytování na nádražích tedy slyším prvně. Škoda že už je skoro všechno plný, hned bych sbalil rodinu a na pár dní bychom vyrazili směr česká Kanada. Tak příště. Letos se jen svezem párou.
15.07.2008 (20:41)  
Lub.m - teď to dodatečně čtu a možná Vám to přišlo jako ironické, ale myslel jsem to vážně. :) Za případnou špatnou komunikaci se omlouvám.
15.07.2008 (20:32)  
Ano, já můžu přidat zkušenost z Nové Bystřice a z Kunžaku-lomy, obojí perfektní. I letos zavítáme.
15.07.2008 (20:25)  
Jkao byli jsme s rodinou zhruba pred 2 lety na dovolene ve Strizovicich a byli jsme ubytovani na nadrzi JHMD a muzu rict,ze to bylo naprosto super
15.07.2008 (19:37)  
Akorát před týdnem jsme si s rodinou udělali výlet z Obrataně do Jindřichova Hradce a zpět. Co mě překvapilo byla rychlost jakou úzkokolejka jezdí, co si pamatuji ještě jako student tak jezdívala pomalu a lidi si dělali legraci že můžou z vlaku trhat houby.
15.07.2008 (17:34)  
Děkuji ŽP za skvělý tip na dovolenou - ubytování na nádraží JHMD, kde bude člověku každý den několikrát chrčet pod okny pára, to je vážně dokonalé! Díky!
15.07.2008 (14:53)  
Zatím jsem u JHMD nezaznamenal žádnou zmínku o tom, že by chystali nějakou oslavu k 100 "narozeninám" U37.002. Určitě by si něco takového zasloužila. Na svůj věk dosahuje pozoruhodných výkonů. Tak dlouhé vlaky, které někdy tahá u JHMD určitě netahala "zamlada" na své domovské trati z Dvorců do Odrášova (Moravský Beroun), kde prakticky nepřetržitě působila do roku 1933 (zrušení tratě).
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko