..: Berlínské hlavní nádraží čeká přestavba :..

Ilustrační obrázek Berlín - Nové hlavní nádraží v srdci německé metropole, které se od svého otevření v roce 2006 stalo dominantou města, čeká s největší pravděpodobností již po několika letech provozu velká přestavba. Cílem je prodloužit vrchní halu s 3 nástupišti z dnešních 320 na 450 metrů.

Rozhodnutí padlo v parlamentním výboru pro dopravu, stavbu a městský rozvoj, který pověřil příslušné ministerstvo rychlým vypracováním projektu na zahájení stavebních prací. Celý projekt by měl stát asi 37 miliónů € (925 miliónů Kč) a hrazen by měl být kompletně ze spolkového rozpočtu. Právě tento fakt se ovšem moc nelíbí poslancům liberální FDP, kteří by raději viděli financování přímo z rozpočtu drah. Postkomunistická levice Die Linke jako jediná strana projekt nepodpořila vzhledem k příliš vysokým nákladům a malému užitku. Jednoznačně proti tomuto návrhu se staví Berlínská radnice, která by radši viděla tyto prostředky použité užitečněji, třeba na sanaci a rekonstrukci velmi frekventovaného východního železničního uzlu Ostkreuz-Warschauer Str.

Podle původních projektů měla být hala dlouhá nyní plánovaných 450 metrů, ale vzhledem k časové tísni před fotbalovým mistrovstvím světa v roce 2006 bylo rozhodnuto stavbu zkrátit na nynějších 320 metrů. Část ocelových nosíků byla dokonce již vyrobena a nyní leží bez užitku ve skladech. Na krátkou halu si často, hlavně za deště, stěžují i cestující, paradoxně nejvíce prší na cestující v první třídě. Jednu dobu dokonce zaměstnanci drah běhali po nástupišti s deštníky a doprovázeli je.

Vzhledem ke komplikovanosti stavebních prací bude muset být přibližně na 3 měsíce celá horní hala uzavřena. Dálkové a regionální spoje budou převedeny přes severo-jižní tunel do podzemní haly. Větší komplikace si vyžádá přerušení provozu S-Bahnu, který dnes slouží jako hlavní dopravní spojení na nádraží. Částečně pomoci by mělo zprovoznění linky metra U55 a prodloužení tramvajových linek M10 a M6 k ŽST. Práce by se měly na plno rozběhnout v horizontu 2 až 3 let.

zdroj: Berliner Morgenpost, Lok-Report


ANKU | 27.6.2008 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Německo


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel stoupa  mail  
01.07.2008 (13:41)  
2 Sames:

ale ani snad ne specialista. Jenom v Berline pracuju a castecne i ziju a krome Modelleisenbahnera sem tam i posloucham radio, ctu mistni tisk i na bednu cumim. Dokonce rozmlouvam s domorodym obyvatelstvem a verejne se stravuji....

A rodina sem za mnou rada jezdi, protoze synkovi se ICE este neokoukalo, na rozdil od Zabotlama na "domovske" 090....
30.06.2008 (23:27)  
Tak sames1 v životě neviděl 3x471. CO S TÍM BUDEME DĚLAT ?
Doporučíme našemu váženému diskutujícímu kolegovi, aby si v nějaký pracovní den přivstal a vyrazil na Masaryčku tak, aby tam byl v 7,29 a mohl zírat v 7,30 na vlak 9302 (tak jako hospodyňka na Vizírem čistě vypraný kapesník) ve složení 3x471 (případně někde na trati mezi Poříčany a Prahou ..., pokud to má blíže. Z Poříčan se jede v 6,39).
registrovaný uživatel M 
30.06.2008 (20:29)  
Takze "priklad" - Varsava by musela predelat uplne vsechno a potom by teprve mela sanci ziskat LOH. V podstate tam neni az tak velky rozdil mezi Varsavou a Ulanbatarem.
Takze odpoved na tvou otazku ("chces mi tvrdit...") je ne. Soucasne ale odpovidam ne i pro pripad, ze by s tim neco delali. No ale jestli si nekdo mysli, ze priklepnuti LOH rozhoduje (pomaha rozhodovat) nove tramvaje, tak se prit nehodlam. Asi jo, rozhoduje. Ono kdyz jedu s vyplyma svetlama, tak mam taky nizsi spotrebu. Jde o to, jestli to nula-nula-nic neni nahodou zanedbatelna vec
registrovaný uživatel sames1 
30.06.2008 (19:56)  
M: Precti si prosim te jeste jednou co sem napsal: Chces mi tedy tvrdit ze napr Warsava pokud by nezacla neco delat se svou dopravni infrastrukturou ze by mela sanci dostat OH (toto scifi dodavam toim ze by meli dostatecne kvalitni haly na sport!!!!)
Mohl jsem uvest treba i Mongolsko .... vis doufam co je to priklad????

Stoupa: A hele specialista na Bahn ekonomickopoliticke vztahy Nemecka ;)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
30.06.2008 (10:39)  
... na pul pravda, na pul ("z te vetsi poloviny") politika.

Na spolecenskou objednavku = kopaná a dostavbou neruseny provoz, nebylo provedeno uplne zastreseni, coz nevadi u koleji S-Bahn, ale Fernbahn, zejmena dlouhe ICE.

No jo, ale nekteri berlinsti politici to berou jako zlovuli pana Mehorna, ze si prosadil svou (na oplatku za to, ze se za strasne drahe penize musel prestehovat i vedenim drah do Berlina). Je to spise takovy mistni folklor.
registrovaný uživatel M 
29.06.2008 (23:20)  
Varsava a OH je asi preklep - myslel jsi asi ME ve fotbale. Jako ale jo - proc to dostali je mi pomerne zahadou:-)
registrovaný uživatel sames1 
29.06.2008 (22:28)  
M : Nebo se nepocita pouze s OH ;) Praha muze poradat kde co ;) Muj osobni nazor je take ze na OH Pragl nema. Ale pri pohledu na ctvrt vedle Wimbledonu kde to vypada jako nekde v Klakate na trsnici tak Praha mi je milejsi jako mesto pro OH.
Hele kdyz byly projekty celou dobu reseny na Pankrac tak proc se stavela moderni odbavovacka na Waterloo ktera tu ted zeje prazdnotou. Uz podruhe rikam ze to ze se radnice, parlamen ci jiny organ rozhodne k zlepseni infrastrukry nemusi byt primo mysleno za ucelem nejakeho dvoutydenniho sportovniho lobcovani. To by bylo i odeme velice posetile!!! Ja tu ale tvrdim ze cinnosti pro zlepseni nejake veci diky sportovnimu klani MUZE vest CASTESNE ci NEPRIMO... k jejimu zlepseni. Jako priklad uvedu teda zase metro Cirkula ma otresne vozy ktere se museji vymenit ... ale je mnohem jednoduzsi zazadat o nove vozy ted s vecinovou podporou nez kdyby tu ta OH nebyla. Chces mi tedy tvrdit ze napr Warsava pokud by nezacla neco delat se svou dopravni infrastrukturou ze by mela sanci dostat OH (toto scifi dodavam toim ze by meli dostatecne kvalitnio haly na sport!!!!) To ze ted nekdo zacne investovat do Prazskeho hlavniho nadrazi neznamena ze to privede OH nebo ze se to dela jenom kvuli OH ... ale je to jeden z faktoru ktery muze byt plus pristim MS .. EP...OH ..a jinym sportovnim zalezitostem ... takze se buduje (tedy doufam) i pro veci kapacitu.
Jo a Frantici zarli na Anglicany od veku ale urcite jim to nezabrani jit povzbuzovat sve sampiony ;)


PS: Dejte poko uz s tou Masaryckou .... koukam zase na mapu a vidim tam zrovna stat 8 vozu a maji dost rezervu na to aby se tam jeste veslo neco : http://www.mapy.cz resp 4 nastupiste by pojmulo 9 vozove jednotky ..ale ja vzivote nevidel 3x471 (coz je skoda :) mozna tak pri prevozu a i to jsme nevidel na zadne fotografii. pri
Délka vozu přes spřáhla(471): 26,4 m
9 * 26 = 234
mereni na mape: nastupiste pres 234m jsou 4
registrovaný uživatel M 
29.06.2008 (21:14)  
MZ - tak to byla zakerna rana do tyla karosy:-)
29.06.2008 (21:00)  
Vyjma kolejí 2 a 3 se vejdou na TGM 3x471.
registrovaný uživatel M 
29.06.2008 (20:57)  
A k tomu Praha olympijska - tramvaje dle meho soudu nikoho neovlivni. Je totiz rozdil nove tramvaje a nove tramvajove trate - dle meho soudu.
A potom je tu samozrejme vec druha - Praha dle meho soudu olympiadu nema sanci dostat - od LOH v Barcelone se ten prumysl posunul uplne nekam jinam a od te doby to maji jen megamesta. Pravda, Ateny byly vyjimka, ale Ateny jsou trosku neco jineho (ale ze o penize jde v prvni rade svedci to, ze to nedostali ke stemu vyroci...).
V uzsim vyberu na 2012 byli: Londyn, Pariz, Madrid, NYC, Moskva, 2016 jsou: Chicago, Madrid, Rio, Tokyo. S vyjimkou madridu jsou to vsechno mesta s kolem 10M obyvatel. Takze nove tramvaje asi roli nehraji:-) (nebo :-(
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko