..: Černý pátek na kolejích :..

Ilustrační obrázekIlustrační obrázek Bohumín, Ostrava - Pátek jedenáctého dubna se nepochybně zapíše mezi nešťastnější dny kolejové dopravy v ČR. Kromě staminutových zpoždění hned na několika místech se bohužel neobešel ani bez tragických následků. V průběhu několika hodin se tak zaměstnanci dopravců i cestující na českých kolejích setkali s nebývalým množstvím potíží.

Krize na Ostravsku

Kvůli pádu drátů vedení vysokého napětí mezi Bohumínem a Ostravou byla dnes odpoledne zastavena vlaková doprava v tomto frekventovaném úseku trati 270. Přímo v Bohumíně i okolních stanicích uvízlo na deset vlaků; maximální zpoždění dosahují skoro dvou hodin. Tuto nepatrnou událost však zastínil problém mnohem závažnější. V Ostravě se totiž čelně srazily dvě tramvaje na lince číslo 5 ze stanice Vřesinská směrem na Zátiší. Podle aktuálních informací nehodu nepřežili čtyřletý chlapec, devětasedmdesátiletý muž a později v nemocnici osmašedesátiletá žena. Proti jednomu z řidičů již bylo zahájeno trestní stíhání, ale důkazy se stále shromažďují. Desítky těžce i lehce zraněných bylo převezeno do ostravských nemocnic, poslední osobu z tramvají hasiči vyprostili po 21. hodině. Okolí místa nehody je zatím neprodyšně uzavřeno. Redakce ŽelPage tímto vyslovuje upřímnou soustrast pozůstalým všech obětí této tristní záležitosti.

Komplikace u Kolína

Potížím se dnes nevyhnul ani první koridor: výpadek zabezpečovacího zařízení v úseku Kolín - Záboří dnes v průběhu páteční dopravní špičky paralyzoval vlakové spoje mezi Prahou a východem republiky. Na přejezdu nedaleko dopravny Kolín zastávka navíc uvízl kamion z Bruntálu, jehož řidič neodhadnul reálnou možnost průjezdu úzkou silnicí. Návěs tak zůstal stát v kolejišti na velmi špatně přístupném místě. Vyproštění kamionu trvalo více než hodinu a půl, což jen dále blokovalo již tak obtížnou dopravní situaci v kolínském uzlu, který navíc v současnosti podstupuje rozsáhlou rekonstrukci.

Den v přehledu

23:00 - Nehoda tramvají u Ostravy si vyžádala třetí oběť. Stala se jí žena, která před malou chvíli zemřela v jedné z nemocnic. O této smutné záležitostí informovala před malou chvílí zpravodajská stanice ČT24.

22:30 - Ostravský dopravní podnik zřídil společně s hasičským záchranným sborem speciální telefonní linku pro příbuzné zraněných a obětí. Její číslo je 974 723 202.

21:15 - Podle Idnesu došlo ke srážce při rychlosti 70 km/h. Policie místo nehody neprodyšně uzavřela.

21:05 - Podle zpravodajského televizního kanálu ČT24 odletěl z místa nehody poslední vrtulník. Všichni zranění jsou tak již v péči lékařů. Záchranné práce by však i tak měly trvat až do zítřejšího rána.

20:50 - Podle vyjádření tiskového mluvčího Drážní inspekce se původní informace TV Nova o 4 mrtvých nepotvrdily. Informaci přinesl zpravodajský server Idnes.cz, podle kterého zemřel zhruba šedesátiletý muž. Přežili také řidiči obou tramvají. Jeden z nich těsně před srážkou z vozu vyskočil, druhý je těžce zraněn hospitalizován v jedné z ostravských nemocnicí.

20:30 - Zatímco záchranné akce v Ostravě pokračují, situace na síti SŽDC se uklidnila. Zpoždění vlaků se pouze přenášejí při obratech souprav, nová již nevznikají. Aktuálním rekordmanem je R 682 se 72 minutami, který se právě nachází v Křižanově.

Serveru Idnes.cz se podařilo získat přímé svědectví jedné z cestujících nabourané tramvaje. "Stalo se to za deset minut šest. Seděla jsem vzadu, najednou to s námi silně trhlo dopředu a pak zase zpátky," popsala jednadvacetiletá Aneta Holubová. Záchranné práce nadále pokračují. Všechny ostravské nemocnice navíc vyhlásily mimořádný pohotovostní stav.

20:00 - Informace o srážce tří souprav byla vyvrácena. Podle aktuálních zpráv šlo o dvě soupravy - jednu dvoudílnou jednotku a dva standardní vozy řady T3. Podle tiskové zprávy DPO ještě stále nebyli z tramvají vyproštěni všichni lidé. Na místě zasahují i vrtulníky. Provoz na trati byl zastaven, spojení mezi stanicemi Vřesinská a Zátiší je zajištěn náhradní autobusovou dopravou. Podle předběžného vyšetřování může za nehodu jeden z řidičů tramvaje, který nerespektoval jízdní řád a přejel předepsané křižování ve stanici Vřesina.

19:30 - Podle TV NOVA je na místě nehody až 35 zraněných, z toho 15 těžce. Čísla jsou nekompletní, z vraků ještě totiž nebyli vyproštěni zdaleka všichni. Podle Novinek.cz se nejprve na jednokolejné meziměstské trati srazily dvě linkové soupravy, do nichž poté narazilo třetí vozidlo, jež pravděpodobně sloužilo k zácviku řidičů.

19:15 - Počet lidských životů, jež si vyžádala srážka dvou tramvají v Ostravě se zdvojnásobil. V současné době tak již jde o čtyři životy. Informaci přinesly Novinky.cz a potvrdila ji Česká Televize. Šlo linku číslo 5, úsek Poruba Koupaliště - Vřesina, srážka byla čelní. Stejný server informoval o další nehodě, tentokráte již opět na síti SŽDC. "Osobní vlak srazil odpoledne u odbočky Dolní Rybník na Chomutovsku patnáctiletou dívku, která na místě zemřela. Příčinu tragédie vyšetřovatelé zjišťují. Vlaky na trati Most - Chomutov jezdí střídavě v obou směrech po jedné koleji," uvedly Novinky.

19:03 - Černý pátek na kolejích pokračuje. Podle rychlé zprávy v Událostech na ČT1 se v Ostravě-Porubě srazily dvě tramvaje. Podle informací veřejnoprávní televize nepřežili nehodu dva lidé.

18:02 - Situace se v současné době nezlepšuje, ba právě naopak. Rekord drží EC 106 Praha, jež právě projel Krasíkovem se 126 minutami. Hezké druhé místo obsadila dvojice R 738 a jeho 108 minut. Na bohumínské nádraží se blíží R 1503, jehož zpoždění činí 95 minut. Za ním jede Os 2909 s 85 minutami. Dalším výrazně zpožděným regionálním vlakem je Os 2907 s 94 minutami. R 740 směřující do Brna se nachází ve stanici Jistebník se zpožděním 72 minut.

17:12 - "V současné době je již provoz v úseku částečně obnoven. Vlaky sice jezdí v elektrické trakci, ale pouze po jedné koleji, takže spoje jedoucí od Bohumína čekají na příjezd soupravy z Ostravy a opačně. Zpoždění se pohybují mezi 20 až 100 minutami, uvedl redaktor Samir Lepara přímo z terénu.

16:43 – Vlaky na hlavním tahu mezi městy Ostrava a Přerov v tuto chvíli mají na kontech zpoždění čítající až několik desítek minut. Mezi „rekordmany“ patří R 738, který momentálně projíždí Studénkou se 106 minutami navrch, dále EC 106 Praha v Hranicích na Moravě se 126 minutami zpoždění oproti pravidelné jízdní době. Neméně lepší je situace i západněji v okolí kolínského uzlu. Přímo v Kolíně teď projíždí EC 175 s 29 minutami, v závěsu za ním opustil Velký Osek R 861 s 47 minutovým mankem a do Velimi dorazil Os 9318 s „bonusovými“ 54 minutami.

Doplnil: Georgo, Josef Petrák, Vítek_v, Aleš Drobný, Payus

Zdroj: Želpage, Novinky.cz, Česká Televize, Idnes.cz


Samir Lepara | 11.4.2008 (23:10)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
14.04.2008 (17:24)  
k.vojta - Asi proto: ŽelPage - elektronický magazín o drahách (uvedeno v zápátí). A jak je většině zde známo, tramvaj je také drážní vozidlo
registrovaný uživatel tenzor 
14.04.2008 (15:03)  
k.vojta: protože tyhle jsou z konečné vypravovány jako vlak ;)
registrovaný uživatel k.vojta  mail  
14.04.2008 (14:32)  
Proč na zelpage píší o tramvajích?
14.04.2008 (9:38)  
NAD na této trati bude minimálně dnes celý den,bude se totiž konat jakási rekonstrukce nehody. A Dopravní podnik jistě nehodlá rušit tuto trať,za prvé kde by sehnal autobusy a za druhé má ve vedení rozumné lidi a odborníky. Opatření,o kterém hovoří tisková zpráva spočívá v zavedení ohlašovací povinnosti řidičů a řízení dopravy dirigováním,tak jak je tomu na ČD. Jestli mají tramvaje rádiostanice(předpokládám,že ano),bude to hned a jestli ne,tak se prostě použije mobilního telefonu. Vždyť takto se jezdí na trati ČD Aš-Hranice v Čechách již několik let. A konkrétně Vodafone v rámci firemních služeb to rád udělá bezplatně a použije to pro reklamu.
registrovaný uživatel Praha hl. n.  mail  
12.04.2008 (16:34)  
No, to není každý den.
12.04.2008 (15:58)  
Jiří Kareš: Podle tiskové zprávy DPO bude na této trati zavedena NAD na delší dobu.

Cituji: Dopravní podnik Ostrava před znovuzprovozněním jednokolejné trati Vřesinská - Zátiší zvýší úroveň zabezpečení provozu, které sníží riziko selhání lidského faktoru a zároveň zintenzívní přípravy na vybudování moderního zabezpečovacího systému pro tuto trať.

Viz:


http://www.dpo.cz/aktuality/tisk_z/08_04_12b.htm
registrovaný uživatel JK ml. 
12.04.2008 (15:33)  
Rošťák: Ty klacky jak za france josefa by se tu hodily,zvlášť v elektrické podobě, třeba zbudovat škatuli se třemi zámky (pro úseky Zátiší - Dolní lhota, Dlhota- Vřesina, Vřesina-Vřesinská) a pokud by do zámku nebyl zasunut klíč pro patřičný úsek, za výhybnou by prostě pro tramvaj nebylo napětí....Když jde vysláním impulsu přehodit výhybku, tohle by snad nebyl taky problém jiný než s úpravou troleje. A nemuseli by se osazovat návěstidla a zakopávat do země dráty kolejových obvodů. Ale spíš si myslím, že DI zakáže na té naší lokálce provoz a budou tu jezdit busy, pro ty je v zatáčkách v Horní Lhotě těsno (ne tak pro 30t kamiony se štěrkem), takže se taky zruší a šlus....
registrovaný uživatel JK ml. 
12.04.2008 (15:20)  
Horatio: pan inspektor DI v tom rozhovoru na konci článku (předposlední otázka) v tom má kapku chaoz, ale možná jen špatný přepis od novinářů... Tramvaj (kloubový jednovůz) vyjel včas v 17.45 z obratiště (Ostrava)Vřesinská směr obratiště Zátiší na pokyn dispečera (jeli dispečer ta paní co píská odjezdy tramvajím do Zátiší), v další nácestné výhybně "Vřesina" mělo proběhnout křižování dle jř (vůbec poslední na celé trati v ten den). Do této výhybny však tento spoj nedojel, mezi zastávkou Poruba Koupaliště a výhybnou (a též zastávkou) Vřesina se střetl se soupravou 2*T3 téže linky jedoucí v opačném směru, která měla vyčkat křižování ve výhybně Vřesina. Pan ispektor asi zaměnil v pracovním stresu Vřesinskou za Vřesinu, na jiných místech v textu je to správně.
Jinak jel jsem ráno do Ostravy pronáhr díly na mého miláčka šFavorit a v cca 10.00-11.00 je na lince stále zavedena NAD a pokud to někoho zajímá ze sinice je vidět poslední vůz T3 stále na trati v místě střetu. Jestli se již něco podařil z tratě stáhnout nevím, místo je uzavřené a popravdě neláká mě to zjišťovat. NAD jezdí a stíhá dodržovat JŘ tramvají.
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
12.04.2008 (15:15)  
drážní inspektoři už vydali prohlášení:
http://www.denik.cz/z_domova/ostrava_tragedie20080412.html
registrovaný uživatel pekař 
12.04.2008 (13:25)  
Tak ono tahle tram. trať je bývalou železnicí.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko