..: Jihomoravský kraj konečně podepsal smlouvu na regionální vlaky :..

Ilustrační obrázek Brno - Jihomoravský kraj již podepsal s Českými drahami smlouvu pro letošní rok na provoz regionálních vlaků, přestože vlaky už jezdí čtvrt roku. Kraj zaplatí skoro půl miliardy korun, ale bude chtít lepší služby. „Dlouho jsme diskutovali o penězích a pokutách za zpoždění vlaků. Nakonec jsme se dohodli, že pokuty budou zhruba dvojnásobné oproti minulým rokům. Přesně se jejich výše ale říct nedá, protože systém výpočtu je velmi složitý a navíc se liší podle trati,“ sděluje krajský radní Jaroslav Pospíšil, který má na starost dopravu v JMK.

České dráhy budou platit už za 15 minutové zpoždění. Dosud měly ještě 5 minut k dobru navíc. Radek Joklík z tiskového oddělení ČD říká, že podmínky pro udělování pokut se zpřísnily. Navíc musejí vždy s předstihem připravit výlukové jízdní řády. Na jižní Moravě byla vyjednávání velmi těžká a kraj je předposledním, s kým smlouvu definitivně uzavřeli. Oslovení cestující většinou přísnější kritéria vítají.

Pospíšil zatím neví o žádných problémech a nedodržením jízdního řádu v letošním roce, na který by se nové podmínky vztahovaly. V minulých týdnech sice do Brna dojížděly rychlíky kvůli špatnému počasí až o půlhodiny později, ty si ale kraj neobjednává a proto se na ně zpřísnění nevztahuje. Během dlouhých měsíců jednání narazili zástupci obou stran na nový problém. ČD totiž ruší nádražní pokladny v malých zastávkách a průvodčí ve vlaku neprodávají jízdenky IDS. Vedení kraje to původně chtělo změnit, ale nakonec je to jinak.

„Dohodli jsme se, že v této smlouvě to řešit nebudeme. Zůstává nám to však jako úkol do budoucna. Už v květnu se mám sejít s náměstkem Petrem Kolářem, s nímž zahájíme jednání o smlouvě pro příští rok. Chceme předejít tomu, co se stalo letos,“ dodává Pospíšil. České dráhy požadovaly 550 milionů korun, kraj navrhoval pouze 475 milionů. Nakonec zaplatí 491 milionů, do čehož započítal i dvacetimilionový příspěvek na žákovské jízdné.

zdroj: Deník


Adys Poslat mail autorovi | 8.4.2008 (1:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel oecityman  mail  
10.04.2008 (14:20)  
nemusi to byt az tak daleka zeme jako je Nipon, staci odcestovat na ostrovy spojeneho kralovstvi..
09.04.2008 (14:16)  
registrovaný uživatel Racek 
09.04.2008 (9:25)  
Chikatetsujin: můžete nám prozradit, kde ta země zaslíbená leží?
09.04.2008 (0:53)  
Václav Václav: Račte si přát 10x větší daně? Asi ne, takže zvyšovat dotace všem co je "potřebují" asi není cesta. ČD dostávají velmi slušně dotace (uvažte levnější pracovní sílu a pod.), že s tím nevyjdou je otázka hospodaření a zejména provozní nefektivity na každém kroku.

Za druhé vím minimálně o jedné zemi, kde železnice fungují čistě tržně bez dotací a fungují přitom absolutně dokonale, privátní společnosti si tam staví vlastní tratě, nebo linky metra ... A jezdí přesně jak švýcarské hodinky, stavby nestavby.
registrovaný uživatel JnR 
08.04.2008 (23:52)  
Václav Václav: Každý dopravce musí myslet na obnovu vozového parku a dávat si bokem peníze. Když na to tržby z jízdného + doplatek ztráty nestačí musí si dopravce říct o větší peníze, nebo přepustit dopravu konkurenci. Tak to funguje u autobusů a mělo by to tak fungovat i u vlaků. To, že ČD vlastní stát, na tom nemění. Když se ale dívám na výši doplatků, které ČD požadovaly ve výběrových řízeních na rychlíky Pce - Lbc a Plzeň - Most, tak:
a) ČD mají peněz dost, víc nepotřebují
b) ČD hospodaří nesystémově, nedokáží myslet do budoucna - na obnovu vozového parku
08.04.2008 (22:42)  
Snad už budou konečně jezdit včas!
08.04.2008 (22:03)  
JnR:nic proti,ale všude ve světě se do železnice investují destinásobně větší peníze,než jaké dostavájí ČD od státu..Je to z toho důvodu,že železniční doprava všude ve světě je ztrátová!!A pokud nevyděláváš,nemůžeš modernizovat..A od toho je tu stát,aby do svý vlastní akciové společnosti zainvestoval.Samy dráhy cca 170 miliard nevydělají,nákladní doprava sice trochu vydělává,ale víc,než tři milardy ročně na obnovu to prostě nedá.Zbytek peněz se sice dá sehnat z peněz EU,ale to je maximálně 4 miliardy.A při současných cenách s těmito penězi moc vozů,nebo hnacích vozidel nenakoupíš
registrovaný uživatel JnR 
08.04.2008 (21:42)  
Václav Václav: Takže zastaralý a neudržovaný vozový park není vina drah? Hmm...
08.04.2008 (21:36)  
Zel.am:prosím,nekritizuj práci o které nic nevíš..až budeš mít praxi u dráhy přímo v provozu,pak budeš mít na věc zcela jiný náhled.Neříkám,že dráha není bez viny,ale většina zpoždění je skutečně buď díky výstavbě koridorů a nebo z důvodu zastaralého vozového parku(zdechlá lokomotiva,stržená letitá trolej,případně závážná porucha vozu).A jak je známo,tak stát,který ze 100%dráhy vlastní nemá díky prázdné státní kase peníze nazbyt..Bohužel vše stát nastrkal do prohraných arbitráží,či do krachujících bank..Tudíž stručně řečeno:pokuty ano,ale až k tomu budou podmínky:to znamená pokutovat,až když dráha bude mít modernizovaný vozový park(je potřeba částka zhruba 170mld Kč)a postavené koridory..
registrovaný uživatel Zel.am  mail  
08.04.2008 (6:41)  
Takže podle pokut to ted bude asi vypadat tak že osobní budou pod hrozbou pokut jezdiv včas, R budou dosahovat závratných mínusů neb na ně se pokuty nevztahují....V každém případě jsem pro zvednutí pokut, pořád vidím liknavost zaměstnanců drah a pokud se jim nějaká ta pokuta oprávněně promítne na prémijích tak snad příště hodí zadkem.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko