Německo - Dalším zákazníkem společnosti Siemens, který se rozhodl pro dieselelektrické lokomotivy Eurorunner ER20, je hannoverská železniční společnost Osthannoversche Eisenbahnen AG (OHE). První ze tří objednaných lokomotiv předaná soukromému severoněmeckému dopravci v polovině července byla slavnostně pokřtěna 23. července. Tento typ lokomotiv byl již homologován i v České republice.
Nejdůležitějším faktorem pro rozhodnutí OHE objednat u společnosti Siemens lokomotivy Eurorunner byl jak osvědčený technologický koncept lokomotiv, tak i extrémně krátká dodací lhůta. Již do dvou týdnů po uzavření zakázky zákazník obdržel první lokomotivu, druhá bude následovat v polovině srpna a v říjnu opustí výrobní závod společnosti Siemens v Mnichově-Allach třetí. Hodnota kontraktu činí přibližně 200 milionů korun (sedm milionů Euro).
Eurorunner je moderní dieselelektrická lokomotiva šetrná k životnímu prostředí a splňující nejpřísnější limity hlučnosti, limity škodlivin ve výfukových plynech, požadavky na požární ochranu i pasivní bezpečnost. Se svým výkonem, který lokomotivě umožňuje v závislosti na dané variantě maximální rychlost 140 anebo 160 km/h, jsou lokomotivy Eurorunner vhodné pro nasazení jak v osobní, tak i v nákladní dopravě. V současné době jezdí 180 těchto lokomotiv ve čtyřech evropských zemích. V České republice dostala homologaci Drážního úřadu pro provoz na českých tratích dne 15.6.2007. Vzápětí poté ji mohli ve dnech 19. – 21.6. 2007 vidět návštěvníci veletrhu Czech Raildays v Ostravě.
Společnost OHE (od roku 2007 je jejím většinovým vlastníkem přední evropský dopravce Arriva) je po východobavorské společnosti Regentalbahn již druhou dcerou Arrivy, která se rozhodla pro lokomotivy Siemens. Regentalbahn si objednala jedenáct lokomotiv Eurorunner ER20 v květnu 2006.
Na snímku je ER20 007 v Chebu 9.10.2005, foto autor.
zdroj: Siemens
Ještě se chci zeptat, jak to, že za naftovou lokomotivu se platí SŽDC víc než za elektrickou (aspoň to tak vyznělo z happyho příspěvku), je jasný, že by se platilo za naftu, ale přeci by se nemuselo platit za elektřinu, kterou by ta lokomotiva nesála, tomuhle moc nerozumím?
ČD již myslím za dobu své existence dostatečně prokázaly, že na ně se to zboží z kamionů určitě nepřesune. Ale proč bránit v tranzitu po železnici firmám, které by to chtěly a uměly dělat? Normální zabezpečovačka aspoň na koridorech by odvedla mnohem lepší službu než celé slavné mýtné. S velkou slávou se to jmenuje TRANZITNÍ KORIDORY, ale co je to za tranzit, když i ucelené soupravy musí 5x měnit lokomotivu....
Víš, dokud se bude po silnici jezdit zadarmo, tak to bude vždycky dražší;-) To by si měla ošetřit spíš vláda než SŽDC.
Hra na "regulaci prirozeneho monopolu" DU zkratka moc nejde a podpora CD z te sarady okate trci...
Nas system je paskvil, ale EU s tim nema nic...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.