..: Před srážkou se prohodili výpravčí, hledá se viník :..

Ilustrační obrázekČerčany - Jen pár minut před sobotní tragickou srážkou vlaků se na stanici v Čerčanech vyměnili výpravčí. Ten, který měl hlídat projíždějící vlaky, si potřeboval něco vyřídit. Zaskočil za něho kolega, který stál na peronu. Zda nehodu způsobila právě výpomoc kolegovi, prošetřuje policie i drážní inspektoři.

"Je pravda, že se vyměnili. Oba ale vědí, jak při kontrole přijíždějících vlaků postupovat, takže si myslím, že to nemuselo být rozhodující," říká Jan Kučera z Drážní inspekce.

Strojvedoucí pantografu srážku nepřežil. Vagon, ve kterém zrovna byl, přijíždějící rychlík sroloval jako plechovku. Při srážce se zranil i strojvedoucí rychlíku a 15 cestujících. Inspektoři jsou si jistí, že za nehodu může personál stanice. Strojvedoucí rychlíku totiž dostal povolení, že přes Čerčany může projet. Kromě výpravčího ho mohli zastavit i 2 signalisté. Ti zatím odmítli vypovídat, chtějí si najít právní zástupce. Výpravčí zase musel dostat uklidňující injekci. Všechny 3 zatím ČD postavily mimo službu. "Je možné, že nějakou chybu udělalo hned víc lidí. To se však zjistí, až se všechny podaří vyslechnout," konstantuje Kučera. Podle inspektora bude vyšetřování nějakou dobu trvat. "Musí se vyslechnout i ten strojvedoucí, který přežil a já teď nevím, jak na tom je zdravotně," vysvětluje.

Odstavenou soupravu postříkali sprejeři

Sprejeři si vzali do parády zbytek vlakové soupravy, ve které se zabil strojvedoucí. Pomalovali několik odstavených vagonů, které se při havárii tolik nepoškodily. Případem se zabývá policie. Neznámí vandalové postříkali sprejem plochu asi 50 metrů čtverečních. "Jedná se o klasické grafiti. Odhadem vznikla škoda 10.000 korun," říká mluvčí drah Radek Joklík. ČD případ oznámily policii. "Vlak někdo pomaloval v noci. Postříkané jsou 2 vagony, obrazce mají na straně odvrácené od budovy nádraží," upřesňuje policejní mluvčí Zuzana Stránská. Vzhledem k tomu, že vznikla škoda převyšující 5.000 korun, podaly ČD trestní oznámení na neznámého pachatele. "Jedná se o trestný čin poškozování cizí věci," potvrzuje mluvčí.

zdroj: iDNES, doplnil Ninja


Adys Poslat mail autorovi | 17.7.2007 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
28.07.2007 (19:22)  
Ukázalo se, že žabáci jsou pojízdné rakve, kdyby jelo eso 140 a žabák 100, tak ani nepoznaj co to je.
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
23.07.2007 (7:36)  
Franjta Plášek : Použitie dotykového kľúča umožní uzavrieť elektricky záver výmen, a toto sa uzavretie sa prejaví aj na riadiacom prístroji v dop. kanc.t.j. záver má zelenú clonku. Napriek tomu, že náv. vložka nie je uvoľnená. Tým získa výpravca kontrolu, že je postavená vl. cesta na tú koľaj, na ktorú má preložený smerový záverník a vl. cesta je elektricky a tým aj mechanicky zaistená až do tej doby, kým výpravca neuvoľní záver výmen. Do tej doby nie je možné prestavovať výmeny, uzavreté týmto záverom výmen.
19.07.2007 (10:43)  
Jo pamatuješ si to správně. Před rozjetím takovéhle diskuze by chtělo prostudovat si příslušné předpisy, spousta příspěvků je tu zbytečných, vzniklých z neznalosti.
18.07.2007 (16:44)  
Teda možná jsem už mimo..zkoušky na signalistu jsem měl počátkem 90.let a pracoval jsem jako signalista střídač. Pokud mě paměť neklame při jízdě na zabezpečovací zařízení hlasí signalista na odjezdové straně volnost a potvrzení cesty, u končícího vlaku pouze potvrdí volnost.....ale třeba je to dneska jinak...takže pokud výpravčí nařídil průjezd po 1.koleji, signalista na odjezové straně MUSEL vedět o obsazené koleji (podívejte se na leteckou mapu třeba na seznamu....)..samozřejmě, stejně jako asi 98% zde diskutujících jsem tam v tom okamžiku nebyl...pokud jeli na přivolávačku, tak zajíštění uzávěrem pomůže jen na stavědle signalistovi postavit cestu správně, jestli si to správně pamatuju, v tomto případě nejsou provázány přístroje na stavědle a v dopravní kanceláři...ale už je to dávno, třeba si ti špatně pamatuju....
18.07.2007 (13:08)  
Tak budeme jezdit po silnicích? Tam se můžeme při nejhorším vyhnout.
18.07.2007 (13:07)  
Konečně kvalitní článek od místního novináře: http://benesovsky.denik.cz/zpravy_region/vrakvlaku20070717.html
18.07.2007 (10:16)  
To PeS:
Máš recht. A jak na to tak koukám, hazardéři a nemyslící hovada nejezdí jen po silnicích.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
18.07.2007 (8:56)  
... teda páni, "střídání na divoko", taky jsem to zažil, ale Murphyho zákony jsou neúprosné ...
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
18.07.2007 (7:57)  
Fíša : signalista je výhybkár na stavadle, ktoré je vybavené zabezpečovacím zariadením , elektromechanika, elektrodynamika. Stavia vlakové a posunové cesty. Výhybku sú ústredne stavané, a obsluhuje výhybkársky stavadlový prístroj, ktorý je závislý od riad. prístroja výpravcu.
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
18.07.2007 (7:52)  
Poborskiii: To teraz od Teba čítam prvý krát, kadiaľ dal príkaz výpravca postaviť vl. cestu : po 1.k. obsadenej. Obidvaja signalisti musia vedieť o obsadení koľají, zvlášť vtedy, keď je stanica v oblúkoch. A keď vie signalista o obsadení tej koľaje, kadiaľ sa stavia vl. cesta, musí o tom upozorniť všetkých zúčastnených, aj keď to nie je v jeho obvode zisťovania.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko