..: REGIONet pro Středočeský kraj a hlavní město Prahu :..

Ilustrační obrázekKutná Hora - Od 10.6.2007 budou moci cestující využívat novou koncepci síťových jízdenek ČD platných jak v jednotlivých krajích, tak po celé České republice. "Jízdenky REGIONet jsou dalším krokem ve spolupráci Českých drah a objednavatelů - zejména pak krajských úřadů - na společné propagaci železnice jako páteřního dopravního systému. Je to také další kapitola projektu Vlakem Vaším krajem, kde se snažíme společně s kraji propagovat domácí cestovní ruch v České republice," uvedly ČD v tiskové zprávě.

REGIONet je možné využít v Os a Sp na území kraje a v přihlehlých částech sousedních krajů na vybraných tratích. Cena jízdenky pro 1 osobu je 130 Kč, pro skupinu 2 - 5 osob bez omezení věku a cestování v libovolný den v týdnu přijde na 260 Kč. "Právě Středočeský kraj má společnou s Prahou nejhustší železniční síť z celé země a železnice je tak ideálním dopravním prostředkem při cestách za novými zážitky," uvedla Luďka Hnulíková, ředitelka odboru osobní dopravy a přepravy ČD. "Než se vydáme poznávat svět, je dobré se napřed rozhlédnout kolem sebe. Druhý Český ráj nebo Křivoklátsko jinde nenajdete."

471 CityElefantČeské dráhy začnou postupně distribuovat propagační materiály s tipy na výlet v jednotlivých krajích. "Středočeši si uvědomují přeplněnost silnic a rádi by převedli části individuální automobilové dopravy do vlaků. I proto chtějí zatraktivnit jízdu po železnici a krajský úřad oceňuje také marketing ČD, neboť v této oblasti se po létech začíná něco dít," uvedl na tiskové konferenci náměstek středočeského hejtmana Karel Vyšehradský. Podle něj poslouží nové jízdenky zejména turistickému ruchu. "Není to na každodenní dojíždění do práce, ale na zatraktivnění turistických cílů," řekl. Ředitel ROPIDu Jiří Prokel zároveň doplnil, že již nyní, před dostavbou Nového spojení, je nutné přemýšlet nad trasami výpadových úseků vysokrychlostních tratí v Praze a jejím okolí, neboť již nyní je nedostatečná kapacita tratí v některých úsecích (např. Praha - Řevnice, Praha Libeň - Praha Běchovice apod.). Prokel také připomenul celkovu zanedbanost železniční infrastruktury, která musí být modernizována, aby se mohla plně využít role příměstské železnice. V této souvislosti zdůraznil, že i po dokončení Nového spojení bude 2 - 3 roky trvat, než bude zaveden koncept příměstské železnice formou průjezdných vlaků přes Prahu. Ředitel ROPIDu také doufá, že pražské zastupitelstvo schválí územní plán se 17 novými železničními zastávkami na území Prahy, jež se budou postupně budovat.

"Tak jako existuje produktová kniha pro vlaky SC Pendolino a připravujeme pro vlaky IC/EC, vznikne i produktová kniha pro příměstskou železniční dopravu," oznámil Aleš Ondrůj. Zároveň dodal: "Nový koncept síťových jízdenek umožní cestujícím použít více vlaků během jednoho dne." Podle Ondrůje má každý možnost si spočítat, zda ho vyjde levněji síťová jízdenka, či klasický jednosměrný nebo zpáteční lístek. Výhodné by nové jízdenky měly být především pro skupiny výletníků. Dráhy připravují tipy na výlet a chtějí zatraktivnit turistické cíle. Postupně chtějí také zavádět "balíčky služeb", které jsou obvyklé na železnici např. v Rakousku či Německu, kdy si cestující zaplatí jízdenku na vlak a k ní dostane další služby - např. slevu ze vstupného do zámku apod. Všechny síťové jízdenky bude možné zakoupit ve standardním předprodeji.

zdroj: Tisková zpráva ČD


CSPSV | 28.5.2007 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Jugy  mail  
04.06.2007 (9:44)  
??? PROČ TA ZPRÁVA Z WEBU ČD ZMIZELA ???
registrovaný uživatel Jedle 
30.05.2007 (11:59)  
2 Frantisek:

Mimourovnovymi prejezdy nemyslim chranit ridice, kteri na ne vjizdi i kdyz tam nemaji co delat, ale predevsim dopravu na zeleznici a to nejen z duvodu mozne kolize s gumokoly, ale treba i proto ze je to dalsi misto k udrzbe a k moznosti torby poruch ... = pokud vypadne PZZ jezdi se pres prejezd rychlosti do 10km/h ...Rozhodne krome estetickeho hlediska je lepsi mimourovnove krizeni, a i estetika se da slusne doresit pokud se tomu venuje architekt a snazi se. Nevsiml jsem si, ze by nadjezd v Peckach nebo Cerhenicich nejak rusil krajinny raz ..

Zastavka Tatenice je pro obyvatele obce Tatenice ... driv byla bliz obci .. A je vyuzivana - je tam i parkoviste a kvalitni nova pristupova cesta ... Takze to bych negativne nevidel ..

S protihlukovymi stenami souhlasim - misty jsou i tam kde nejsou treba a vyhled z vlaku rusi skoro vsude ...
Osazoval bych je nejlepe jen ve zhlavich, kde se generuje hluk od vyhybek a pri posunech .. na sire trati kde neni v prime blizkosti obydli mi pripadaji zbytecne ...
29.05.2007 (22:36)  
Jedle: A co je špatného na úrovňových přejezdech? Náhodou z hlediska krajiny a přirozené estetiky jsou nejlepší. Jediný problém je, že existují příliš sebevědomá hovada. Výjimku, kterou uznávám jako oprávněnou, tvoří chvilková porucha soustředění (auto holt může řídit každý). Je ale třeba si uvědomit, že význam "koridorizace" spočívá kromě potřebné opravy hlavně v dosažení parametrů odpovídajících současnému stupni vývoje při zachování stávající kategorie tratí. Pro nahánění rychlostí by bylo třeba postavit drážní dálnice, k tomu ale zatím chybí vůle. Na druhé straně je s podivem, že zatímco některé potřebné doplňky nebyly postaveny (například podchod v Praze-Uhříněvsi i do části obce naproti nádraží, kam se jinak musí zdlouhavě obcházet), jsou současně stavěny zastávky v lesích (Tatenice) či občas i zbytné protihlukové stěny (ty betonové navíc tvoří optickou bariéru).
29.05.2007 (22:20)  
To je hezké, podpora turistiky - ale v Ústeckém kraji by měly tyto jízdenky postupně zlevňovat, protože už loni nebylo možné se dostat na prohlídku Krásného Dvora, letos už tam nemůžete vůbec a do Budyně nad Ohří také ne, příští rok se nedostanete například do Krupky a do Třebenic (návrh JŘ 2007/2008) a v dalších letech už pak snad ani do Českosaského Švýcarska. Bude-li to takto pokračovat dále, pak bude možné jízdenku použít jen k cestě z krajského města do krajského města, což v případě jednoho kraje znamená nikam nejet. Pak by měla být ona síťovka zadarmo ;-).
registrovaný uživatel Jedle 
29.05.2007 (13:22)  
2 Jiří Hovorka .. mate pravdu .. pamatuju si jeste velkolepe myslenky ze bude vsude mimourovnove krizeni a zadne prejezdy - jeste ze v tu dobu stihli vybudovat nadjezd v Peckach, Cerhenicich .. Starem Kolíne ...
Ted uz se od toho hodne upustilo a prejezdy zustavaji :-(
29.05.2007 (12:24)  
2 Jedle: Jednou z prvních koridorových modernizací (skutečně na 160) byl úsek Zámrsk - Uhersko. Po dokončení přišli na to, že by celý koridor byl extrémně drahý a proto začali projekty osekávat (klasické výh. namísto štíhlých, mimoúrovňová dostupnopnost nástupišť, ...).
registrovaný uživatel Jedle 
29.05.2007 (11:12)  
-Seath: ... strategie budovani koridoru nebyla na zacatku naprosto zadna uz jen proto ze tenkrat jeste nebyly penize z EU a pytlikovalo se to na co zrovna byly prachy, kde se dohodli s majiteli pozemku atd. Proto vznikl jako prvni koridor 2km v Grygove, kde se vlastne zkousel svrsek a spodek .. a loni se predelal na jeste novejsi ..
A dale Pecky - Poricany ... a PCE - Chocen .. Teprve az pak se zacalo budovat trochu systematicky ...

Sam taky nechapu proc se nejdriv delalo X tunelu v Zabreha a zoufaly usek z Prahy do Uval, ktery je na absolutni rovine hnije vesele dal ..
29.05.2007 (10:31)  
Ukázkou přeplněnosti úseku Praha-Řevnice jsou časové polohy nových odpoledních vlaků. Kdepak pravidelné 15minutové intervaly, v podstatě jedou 3 vlaky hned po sobě a ten čtvrtý (ten v hlavním taktu, teoreticky nejplnější, když mívá přípoje do Plzně nebo Lochovic) pak jede osamoceně. Ale kdyby se to udělalo jinak, buď by byla potřeba další souprava, nebo by došlo ke kolizi s taktem rychlíků.

Potřeba autobloku je už dost akutní - mezi Smíchovem a Radotínem je 9 km bez jediné výhybky a mezi Radotínem a Dobřichovicemi dalších 10 km. Hradla a stavědla sice pracují co můžou, ale stejně občas někdo zachrápe a zbytečně vlak zdrží. Ztrojkolejnění by mohlo řešit vyhýbání rychlíkům a nákladům, ale myslím že by bylo neúnosně komplikované a nikdy se s ním nepočítalo.

Co pomůže trati nejvíc, bude nový tunel do Berouna, který odvede ty ostatní "různě rychlé" projíždějící vlaky, ale na ten si ještě počkáme. Teprve po jeho otevření se má něco dít s tratí 171 - a já se nechci dožít toho, že v roce 2020 stále bude v činnosti 7 hradel na trati, do stanic do odbočky se bude jezdit 40 km/h a pořád bude platit omezení rychlosti na dvou kratičkých mostcích u Řevnic a Srbska na 70 km/h (kolik energie už se promrhalo na brzdění a opětovné rozjíždění vlaků, nepřevyšuje to už náklady na opravu těch mostků?).
29.05.2007 (10:12)  
Z Chuchle (s trochou snahy i ze Smichova) az pred Cernosice by nemelo byt problemem dodelat 3. kolej (v nezanedbatelne casti trasy tam nejaka kolej i lezi). To je bratru polovina trasy do Revnic, ne?

Nadavat na nedostatecnou kapacitu a pritom mit na 171 skoro 20 let po revoluci baboblok a ctyricitkove vyhybky mi prijde ponekud absurdni...

S rekonstrukci Bechovic ma MZ taky pravdu, rekonstrukcni strategii stavby koridoru jsem taky nepochopil.
28.05.2007 (21:29)  
Čtyřznakový autoblok se už stejně při projektování tratí nenavrhuje.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko