..: Předběžný přehled staveb na českých koridorech v roce 2006 :..
Hněvkov IIŽelezniční koridory - Pomalu, ale jistě se blíží začátek stavební sezony 2006, která začíná ve středu 1.3.2006 a ten den začne naplno letošní výluková činnost na českých železničních koridorech. Tak jako již tradičně pro vás mám přehled staveb na českých koridorech, kde najdete jaké výluky se budou konat a v jakých termínech. V tuto chvíli ještě nejsou známy přesné termíny a úseky, které budou modernizovány resp. optimalizovány. Přehled naleznete zde a také v menu "Stavby na koridorech"
I. Koridor - Na prvním koridoru nás letos čeká zřejmě "jen" průjezd uzlem Ústí nad Labem. Hovořilo se i o modernizaci úseku Úvaly - odb. Blatov - Praha-Běchovice, ale zatím to vypadá na odklad do budoucna.
II.koridor - Bude pokračovat optimalizace úseku Břeclav - Lanžhot, konkrétně úsek lanžhotské záhlaví Břeclav až břeclavské záhlaví Lanžhot.
III.koridor - Budou pokračovat rozsáhlé výluky mezi Českou Třebovou a Přerovem. Do poloviny roku se předpokládá dokončení úseku Hoštejn - Zábřeh n.M. a tím celého úseku Česká Třebová - Krasíkov - Zábřeh na Moravě. Dále se bude intenzivně pracovat mezi Zábřehem na Moravě a Červenkou a mezi Brodkem u Přerova a výh. Dluhonice.
IV.koridor - Konečně se začalo pracovat na 1.stavbě IV.koridoru. V posledním čtvrtletí loňského roku byl optimalizován úsek Praha-Hostivař - Praha-Uhříněves a nyní se pracuje na novém napojení vlečky Metrans. Pokud tudy pojedete, můžete si všimnout nových světelných návěstidel na trati. Je tam zneplatněné oddílové návěstidlo autobloku (směr Hostivař) a těsně před Měcholupskou zastávkou směr Uhříněves je zneplatněné nové vjezdové návěstidlo do Uhříněvsi, protože hned za zastávkou bude krajní výhybka žst. Praha-Uhříněves.
Ve stanici Praha-Uhříněves se intenzivně pracuje na provizorním zapojení výhybek, světelných návěstidel a kolejových obvodů do dopravní kanceláře, kde bude zřejmě již 12.4.2006 aktivováno zabezpečovací zařízení - zřejmě ESA 11. Stávající staniční zabezpečovací zařízení a stavědla budou zrušena.
V traťových úsecích Praha-Hostivař - Uhříněves a Uhříněves - Říčany je hradlový poloautomatický blok (HPB), který bude nahrazen v prvé fázi reléovým poloautomatickým blokem (RPB), hradlo Kolovraty-Rybník zůstane zatím zachováno, jen bude upraveno z HPB na RPB, a v konečné fázi bude v obou úsecích aktivován automatický blok.
V dalším úseku Říčany - Strančice se budou optimalizovat obě traťové koleje a celá stanice Strančice. Zatímco 2.TK bude realizována téměř celá (jen 430 metrů trati se bude dokončovat v roce 2008), 1.TK bude realizována jen v délce 2 km z celkových 6,5 km. Zbytek 1.TK bude realizován v příštím roce.
Na přiloženém snímku je tunel Hněvkov II (462m) směrem od zastávky Lupěné. Snímek byl pořízen z R 622 Bečva dne 28.6.2005.

Karel Chýla Poslat mail autorovi | 5.2.2006 (17:18)
Související zprávyopen/close

  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Karboxilas  mail  
12.02.2006 (15:59)  
oprava: ..nezbývá..
registrovaný uživatel Karboxilas  mail  
12.02.2006 (15:55)  
drevak_patlak: To, co jste napsal, opět dokládá moje tvrzení, že tenhle stát je prolezlý kretenismem a demagogií skrz naskrz a především ve vedoucích pozicích, kde by měla za normálních okolností sedět především "elita národa", ale bohužel dle reality tam spíš sedí ti nejbezcharakternější a většinou i nejdogmatičtější jedinci, kteří se v tomhle státě vyskytují.
Ten zákon "proti ekologům" je skutečně dokladem nehorázného propletení vedoucích garnitur s investorskou lobby. Dalo by se říci, že je to pokračování komunistického budovatelství, kdy se také dělaly prasárny a na životní prostředí a kulturní památky se z vysoka kydalo. Dnes se k tomuto stavu opět přibližujeme. Kde je ta opěvovaná demokracie? Mám spíš pocit, že opět nastává totalita. Totalita investorů a kapitálu na jedné straně a jejich poddaných = zalobbovyných úředníků a chátry na vedoucích pozicích státních úřadů a orgánu. Moc má ten, kdo má kapitál a ten si diktuje podmínky a podle jeho představ skákají poslanci, krajští zastupitelé a ostatní státnní služebnictvo.
Nám ostatním, kteří v takové společnosti nechtějí žít, nezbívá už asi opravdu nic jiného, než emigrovat.
12.02.2006 (11:22)  
Ad František: Já bych zrovna nulovou variantu dálnic neprosazoval, vyspělý stát prostě potřebuje kvalitní infrastrukturu, jak silnice, tak i železnice. Názorný příklad je Belgie, která má z Evropy nejhustší síť železnic i dálnic. Jiná je ale situace s konkrétními úseky, dálnice Praha-ČB může nemusí jít nutně přes Tábor, ale stačilo by např. protáhnout současnou rychlostní komunikaci Praha-Písek až do Budějovic. Takto pojatou nulovou variantu bych taky prosazoval.
12.02.2006 (9:52)  
Ad drevak_patlak: Děkuji za doplnění informací o D8. Plně též souhlasím s Vaším názorem na průchod D11 lužním lesem na Cidlině. Je to prostě banda arogantních lidí, a nejsem si jist, zda jejich závislost na automobilu se neblíží drogové závislosti... Je jen škoda, že NIKDO z politiků ani v nejmenším neprosazuje např. u D3, D8 nebo D47 (ale třeba i jinde) NULOVÉ varianty. Peníze by tak zbyly aspoň na rekonstrukci základní železniční sítě a jednalo by se o naplnění zatím jen KECŮ o "podpoře ekologické železnice".
12.02.2006 (0:34)  
Ad František: Dovolím si ještě jeden příspěvek mimo téma, na téma D8. Není pravda, že D8 hladce projde Středohořím. Ve Středohoří se ještě prakticky nekoplo a i odpovědní přiznávají, že se jen tak nekopne. Prostě podobná stavba v CHKO je podle zákona přípustná jen ve velmi specifických případech a udělění výjimky nezáleží jen na vůli ministra ŽP, ale musí být splněny zákonné požadavky. Mezi ně patří např. projednat několik alternativních tras a zhodnotit je z hlediska vlivu na ŽP. To se v případě D8 nestalo. Současná povrchová trasa je naprojektována už z dob komunismu (a podobnou trasu už snad dokonce plánovali Němci za války) a ŘSD od té doby tuto trasu tvrdohlavě prosazuje i přes odpor ekologů. Ti se zvali hned po revoluci (v době, kdy z D8 stálo maximálně pár kilometrů) a od začátku tvrdili, že průchod CHKO je pro ně nepřijatelný. Navrhli také několik alternativ. Jedna z nich plánovala celé CHKO obejít (zhruba ve směru Slaný-Louny-Bílina-Teplice-Německo), což by bylo sice delší pro spojení Prahy a Ústí n.L., ale do Drážďan by byl rozdíl zanedbatelný. Druhá alternativa plánovala dlouhý tunel. O alternativách se ale nikdy nedebatovalo, nehodnotily se, RŠD prosazovalo svoují jedinou variantu a dokázalo jí salámovou metodou postavit až do Lovosic, k hranicícm CHKO. Současný zákon toto rozkouskování bohužel umožňuje a stavělo se i přes to, že průchod Středohořím nebyl vyřešen a o výjimce MŽP se v té době teprve jednalo. Teď se argumentuje tím, že dálnici už jinudy vést nejde a výmýšlí se způsob, jak obejít platné zákony na ochranu ŽP a dálnici dostavět.
I v této situaci ekologové prokázali na můj vkus až neobyčejnou velkorysost, když loni dohodli s ministerstvem a Ústeckým krajem stáhnutí žalob na průchod Krušnými Horami (kde se mj. stavělo bez stavebího povolení), výměnou za jednání o nouzové alternativě - tunelu Kubačka. Žaloby byly staženy a průchod Krušnými Horami už je teď téměř hotov. Diskuze o tunelu Kubačka se ale smrskla pouze na dvě petice. Petici "Za tunel" organizovaly Děti Země a petici "Za urychlenou dostavbu"organizoval KÚ Ústeckého kraje na náklady daňových poplatníků a podepsali se pod ní mj. prakticky všichni úředníci KÚ a obcí (údajně často z obavy před ztrátou zaměstnání). Pak ještě zasedalo zastupitelstvo KÚ, které pouze odhlasovalo, že je třeba D8 urychleně dostavět v současné stopě. Takhle si krajští zastupitelé představují diskuzi.
Průchod Středohořím je teď opět u soudu a dokud tam bude, stavět se nebude. V extrémním případě se může také stát, že soud zruší celé územní rozhodnutí a to pojede od začátku nanovo. V tomto případě by se "urychlená dostavba" ještě dlouho nekonala.
11.02.2006 (23:41)  
Ad Karel Chýla: Nový zákon "proti ekologům" zatím neprošel, zatrhl ho tuším senát.
Je nutno říci, že naštěstí. Zákon byl víceméně koncipován tak, aby umožňoval stavět tak, jak se investorům a úřednímům líbí. To zahrnovalo různé "vychytávky" jako zkrácené doby pro připomínky, omezení připomínkování, možnost změnit územní plán pouze zastupitelstvem, možnost vyvlastňovat pozemky za cenu určenou úředníky apod. Úplně největší prasárna je ale možnost pokračovat ve stavbě i tehdy, pokud je na územní rozhodnutí nebo stavební povolení podána žaloba. Než se soud rozhoupe, je stavba dokončena...
Pokud vím, opravdoví ekologové (např. Děti Země nebo Přátelé přírody) bojují zejména proti dálnicím přes zachovalé přírodní lokality (D8 přes Středohoří, D3 přes Posázaví apod.), proti jezům na Labi, proti lomům, skládkám apod. Proti železnici to nebývá časté, pokud vím, tak se ekologům nelíbí jen rybníky u Klánovic a stavby v chráněné oblasti kolem Orlice.
O tom, že je navrhovaný zákon špatný (ne-li přímo nedemokratický), svědčí několik úspěchů v soudních sporech o dálnice, při kterých vylezlo na světlo mnoho přestupků proti zákonu (za které jsou odpovědní jak investoři tak zejména úředníci ministerstva dopravy a ředitelství silnic a dálnic).
Na hraničním tunelu D8 se např. stavělo BEZ(!) stavebního povolení, plánovaný průchod D8 přes CHKO České Středohoří nesplňuje hned několik podmínek zákona (např. nebyly provnávány varianty a nebylo jednáno se všemi zákonými účastníky řízení).
V jiných případech zase nebylo reflektováno ani na rozumné malé změny projektu, např. na D11 estakádu místo náspu kolem Cidliny, který by odřízl lužní louky od vody (s ekology se prostě nikdo nebavil a investor prosazoval jen tu svou jednu variantu). Profláklý je případ jisté farmářky od Hradce, která rozprodala svoje pole v trase plánované D11 mnoha ekologům po metrech čtverečních a kteří teď blokují stavbu. V médiích je prezentována jako ta záporňačka, která blokuje užitečnou stavbu, už se ale neví, že je to od ní poslední zoufalý krok v boji s úředníky. Že její zrestituované pole leží v trase D11 se dozvěděla už začátkem 90. let, od té doby si jednosměrně koresponduje s ministerstvem a ŘSD na zhruba na téma "Vím, že moje pole leží v trase D11, nechci stavbě bránit, ale úrodné pole potřebuju a náhradou bych chtěla ekvivalentní pole". Nikdo se s ní ale celou dobu nebavil a až před vlastní stavbou přišli úředníci s návrhem na vyvlsatnění. S ekology se zase nikdo nebavil na témata podobná zmíněným lužním loukám, výsledným zoufalým krokem tak byl rozprodej, který fakticky brání stavbě, neboť se musí jednat s každým s mnoha majitelů metru čtverečního, kteří si navíc svoje "pozemky" pravidelně vzájemně prodávají.

Omlouvám se, že jsem se rozepsal poměrně od tématu, ale jednostranné zmínky o tom, že ekologové jsou banda, která jen brzdí pokrok (tolik potřebné stavby), mně vytáčejí. Je pravda, že mnzoí ekologové jsou tak trochu extrémisti, kterým je život ohroženého brouka milejší než život přemnoženého "škůdce" člověka. Většina jich je ale rozumných a pouze hájí zbytky zachovalé přírody v rámci platných zákonů, které úředníci a investoři zhusta porušují. Tak nějak by to mělo v demokratické společnosti fungovat a není důvod to měnit.
11.02.2006 (23:18)  
P.S. Zajímalo by mě, kdy potom bude pořádné spojení z Prahy do Liberce, když plzeňský koridor je stále ještě v nedohlednu. I kdyby se nakrásně postavil Regiotram, budou zřejmě dříve celou rekreační oblast od Friedlandu i. B. až po Harrachov a dále protínat jedna dálnice vedle druhé a na vlak si nikdo při cestě do hor už nevzpomene (ani na to, jaký tam býval krásný klid a vzduch).
11.02.2006 (23:13)  
Karboxilas: Tuhle zemi (jako krajinu) mám rád, ale plně sdílím pocit, že odstěhovat se by bylo lépe. Vždyť i absolvent ZŠ musí vidět ten rozpor - zkrátka se vlivná skupina lidí snaží, aby všude vedla dřív dálnice, než lidé budou moci ocenit výhody železnice. Je to opravdu ostuda. V roce 2010 vlakem pouze z Hostivaře do Benešova, ale autíčínkem až do Rakouska. Problém i v nechráněném území má běžná rekonstrukce tratě, zato D8 - zcela zbytečně spojující již dráhou velmi výhodně spojená města Prahu a Drážďany - hladce projde Středohořím i Krušnými horami (pak již opravdu nemá význam obnovovat a rozšiřovat železniční přeshraniční spojení) bez větších problémů. Abych se nakonec styděl za to, že jsem Čech. Fuj. Takhle si to opravdu nepředstavuju. Jako siderodromofil i ekolog mám z tohoto vývoje značné mindráky... A to se kdosi ve vládě nestydí se chlubit podporou železnice - do pytle s nimi! :-)
11.02.2006 (17:30)  
Nevím, proč se stavby, které jsou prostou rekonstrukcí jako průjezd Prahou Bubeneč - Úvaly posuzují jako stavby, kde dochází k navýšení kapacity a tedy i předpokládaného většího dopadu na životní prostředí. Z mého pohledu ekologa měly být na všech koridorech zahrnuty do přísného posouzení úseky Třebovice - Lupěné, Choceň - Česká Třebová, České Budějovice - Bystřice u Benešova a některé úseky Praha - Plzeň. Vše ostatní je prostá obnova, která nijak nemůže zhoršit vliv na životní prostředí.
I z vlastní zkušenosti vím, že z 90% blokují výstavbu (nejen koridorů, ale i silnic) zájmy místních vlivných lidí, kteří s ekology nemají nic společného, jen se potřebují zviditelnit, nebo jen mít radost z toho, že se něco nepodaří.

Jiná věc je záležitost zařízení staveniště, přístupové cesty apod., které v době stavby negativně ovlivňují okolí staveniště. To je nezbytné posoudit. Proto na některých úsecích koridorů procházejících CHKO bylo předepsáno dělat veškerou činnost pouze z koleje a nepoužívat okolní cesty.
09.02.2006 (20:45)  
Dneska odpoledne jsem viděl, jak jim to v Ústí nad Labem odsejpá i na těch třech kolejích i za situace, že se tam potkávají vlaky Roudnice / Děčín …
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko