..: Rychlodráha na ostravské letiště :..
Ostrava - Od roku 2010 by měla mezi ostravským letištěm a železniční stanicí Ostrava-Svinov vzniknout rychlodráha. Doba jízdy by trvala přibližně 20 minut. K připojení letiště zbývá dostavit 3 km tratě. Trať by měla být elektrifikována a měly by na ní jezdit moderní soupravy. Projekt je připravován společně s krajským úřadem a je možné, že se podaří financovat jej z části i z fondů EU. V současnosti ještě není jasné, kdo bude provozovatelem nové tratě. Vedle ČD přichází v úvahu i soukromí dopravci. Počet cestujících na ostravském letišti stále roste, od roku 1998 se více než zdvojnásobil. Velkou konkurencí pro novou dráhu jsou i autobusy, které již dnes letiště s městem spojují.

zdroj: www.vlaky.net, Ostrava Airport


CSPSV | 12.7.2005 (13:54)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2      Zpráv na stránku:   
marsalek
20.07.2005 (14:01)  
Propojeni letist rychlovlaky je prakticke reseni. Uz tu nekdo zminoval Frankfurt nad Mohanem a Köln. Jelikoz v Koline n.R. bydlim a obcas letim az z FFM, je pro me rychlejsi jet do FFM rychlovlakem (tech 173 km ujede za necelou hodinu) nez letet letadlem, protoze doba samotneho odbaveni na letisti a nutna casova rezerva se vysi prepravni rychlosti letadla nedozene.

Karel
13.07.2005 (22:40)  
Namísto budování megalomanských letišť, které jsou snadnou potravou pro šílence, kteří ve jménu boha likvidují nevěřící je účelnější spolupráce evropských letišť, která leží relativně blízko mezi sebou … efektivní spojení mezi nimi může zajistit pouze železnice disponující potřebnou kapacitou. Rozhodně není od věci, aby existovalo spojení Letiště Ruzyně – HLN – "Morava" – Ostrava Letiště – Ostrava HLN a případně dále do Katowic nebo Krakowa … Podobnou variantou může být železniční spojení pražského letiště s vídeňským Schwechatem nebo bratislavskou Ivankou přes tuřanské letiště v Brně …
Němci postavili mezi Halle a Leipzig paralelní trať, které vede přes letiště Leipzig – Halle a vedou tudy vlaky 89 vlaků denně …
registrovaný uživatel Petr P.
13.07.2005 (19:25)  
Pánové, tady se bavíme o letišti Mošnov (Ostrava - pro ty, co neví, kde to je) a né PRAHA !!!!!!
registrovaný uživatel Petr´ V  mail  
13.07.2005 (12:31)  
EC stejně zastavují už v Holešovicích (takže ty co jedou z Hlaváku, tak by zastavovali až na letišti a ty co nejedou přes HLN, by zastavili v Holešovicích a na letišti).Jako konkurence bylo myšleno samozřejmě pražské letiště
registrovaný uživatel Jan
13.07.2005 (11:27)  
No super zastavovat všechna EC z a do Německa. Pokud vím tak tam teď nejede jediný přímý vůz. A pochybuju, že by ČD V NEJBLIŽŠÍCH STOLETÍCH nějaké zavedli. Stačilo že po dostavění II. koridoru snížili rychlost EC ze 160 na 140, protože nejsou schopni sehnat dost vozidel na 160km/h. A už vidím ty tisíce bývalých východních němců jak budou lítat z a do Ostravy.
registrovaný uživatel Petr´ V  mail  
13.07.2005 (10:59)  
No jistě, je potřeba postavit koleje až na letiště a vůbec nejsem proti, aby tam zastavovala všechna EC z/do Německa. Takhle by totiž vznikla VYNIKAJÍCÍ konkurence drážďanskému letišti.

Fascinuje mě, jak p. Šimonovský na jedné konferenci, které jsme se s -ps- účastnili (viz. články), usiloval o propojení různých druhů doprav (letadlo+vlak) a pak se dočtu, že se tam má snad jednou stavět metro...A dnešní článek o dalších ínjekcích pro D1 mě naprosto dostal!!
13.07.2005 (9:26)  
Jakto ?

Nedělám si iluze o tom, že v Německu (u DB) je vše dokonalé, ale rozhodně tam mají zájem o to, jak získat zákazníka a ne jak ho odradit. Pak tam nemají takové "spořivé" krajské hejtmany (u nich předsedy vlád spolkových zemí), kteří zpochybňují taktovou dopravu … taky nechtějí vědět, kolik lidí jede v kterém vlaku S–Bahnu ohledně ztrátovosti apod.
Ty "letecké" vlaky jezdí patrně na objednávku Lufthansy, cena je v letence, protože cena letenek se v podstatě tvoří individuálně, takže ten cestující si kupuje letenku třeba New York – Köln a Lufthansa ho letecky dopraví do FFM a dál ho odveze Airportexpresem do Köln am Rhein. Jenže na FFM mají kolejové spojení, takže tam mohou cestující snadno nastupovat do vlaku …
ČD by to sice mohly taky, to by ovšem na letiště musely vést koleje, po kterých by se tam vlak dostal … Pak by mohlo jezdit Pendolino jako AIPORTEXPRESS Praha – Ostrava z Letiště Ruzyně do Ostravy, nebo do Brna …
Jinak to nemá smysl. Vozit cestující BUSEM někam na HLN nebo do Holešovic, odkud by jel nějaký rychlo vlak je nesmysl. ČSA mají leteckou linku Praha – Brno nahrazenou BUSEM s jízdní dobou 2.45 hodiny.
Ostatně fikce nejvyššího pana železničáře o tom, jak bude Pendolinem konkurovat ČSA, resp. obecně leteckým společnostem na trase PHA – OVA je pouze fikcí. Než se letecký cestující přesune z Letiště na HLN uplyne minimálně hodina … pak si začne složitě hledat spojení do Ostravy, protože rychlý spoj tam nejezdí každou hodinu, ale jen několikrát denně (2x - 3x) … a před deseti minutami zrovna ujel … a další jede zítra … Na tohle se nějaký cestující ze zahraničí vykašle a raději bude čekat 2 - 3 hodiny na letišti … Takovéhle projekty chtějí seriozní průzkum trhu a chování zákazníka – což je v podmínkách ČD pouze zbožné přání … protože na to nejsou lidi …
registrovaný uživatel Petr´ V  mail  
12.07.2005 (22:22)  
Jakto, že v německu fungují spoje s hlavičkou LH (místo ICE), které jsou rezervované přímo pro pasažéry, kteří přiletěli ze světa (platí pro trať FFM-KÖLN). Jízdenku mají v ceně...To samé by mohly podniknout ČD (nebo provozovatel dráhy) a cenu jízdenky zahrnout do ceny letenky, zde by záleželo na dohodě s provozovatelem letu, ale myslím, že u nízkonákladovek by to úspěch mělo.

registrovaný uživatel Tom
12.07.2005 (19:27)  
možná bude lepší nenazývat to rychlodráhou... v čechách toto slovo zatím moc úspěšné nebylo :)
12.07.2005 (19:11)  
Samozřejmě je reálné, že by do Ostravy mohly létat i jiné společnosti, nejen nízkonákladové. I kdyby do Ostravy přiletělo a odletělo každý den v roce 12 letadel se 150 cestujícími tak se bude jednat jen o 1 314 000 cestujících. Že by se kvůli tomu musela stavět železnice je poněkud zvláštní. Úvahy o "rychlodráze" na Letiště Ruzyně předpokládají, že by železničního spojení na letiště používalo cca 20 000 cestujících denně, čili řekněme nějakých 1200 za hodinu (provoz není celých 24 hodin denně), takže ve vlacích jezdících v intervalu 10 minut by jelo cca 100 osob.
A to se ještě v Praze vedou úvahy o tom, že by v těch vlacích bylo ekonomické jízdné (100 Kč), aby se provoz vyplácel. Kolik by musela stát jízdenka v Ostravě ? Představa, že všichni cestující pojedou vlakem je naivní … navíc vlaky se nemohou řídit přílety a odlety letadel; myšlenka je to hezká, ale …
Společnost CAT ve Vídni přepravila mezi letištěm Schwechat a Wien Mitte koncem roku 2004 cca 3000 cestujících denně, a to při 92 spojích denně, tj. průměr 33 cestujících na vlak. Letištěm Schwechat prošlo cca 10 milionů cestujících + 5 milionů trazit. Tohle se vozí třídílnou patrovou soupravou … "Evžen" by takovéto hospodaření zkritizoval, tím spíše, že souběžně jezdí vlaky S–Bahn ÖBB S7… Zatímco ÖBB jezdí za 3 EURa, jízdenka CAT stojí 8 EUR …
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko