..: Vítání rychlíku 1590/1591 Otava 1.5.2008 :..

Ilustrační obrázekBřeznice – Ve čtvrtek 1.5.2008 vyjel poprvé tradiční, v letošním grafikonu již jen sezónní R 1590/1591 Otava. Díky svému klasickému řazení začal tímto dnem zpestřovat všechny tratě ležící na jeho trase (Praha–Smíchov, Zdice, Březnice, Ražice, Horažďovice předměstí a Sušice). Na první květnový den jsem se proto dlouho těšil. A s kolegy jsem se rychlík, jehož čelo tvoří řada 749, vydal poblíž Březnice vyfotit.

Čtvrteční výkon Otavy připadl vršovické 749 006-3, což udělalo nejednomu fotografovi radost. V soupravě „babiňáku“, jak je tento rychlík také přezdíván, ještě nebyl řazen oranžový cyklovůz Bvt a vlak byl tedy tvořen barevně ucelenou soupravu třech vozů Bt a jednoho BDs. Počasí toho dne bylo značně problematické a nenabízelo zrovna ideální slunečné podmínky pro debutový výkon Otavy. I přes pečlivé vybrání a předešlé pročištění místa všemi fotografy si osud či přesněji počasí umanulo, že nikomu nedopřeje vysněný snímek elitního rychlíku v prvním dnu jeho vozby. Přesto naše duše pak zahřál následný odjezd vlaku ze stanice Březnice, doprovázený lahodným zvukem netlumeného šestiválce…

Čekání na Otavu pomohl vyplnit Špáňa, který s sebou přivezl notebook se spoustou nostalgických fotografií brejlovců, pielsticků a bardotek, které ještě v dobách nedávných tvořily spolu s vozy klasické stavby na „protivínce“ rychlík Bezdrev a mnoho jiných, dalších osobních vlaků. U zmiňovaného R 892/893 Bezdrev navíc stojí za zmínku, že v takové trase, v jaké jezdí v letošním roce, možná již v příštím GVD jezdit nebude. Je však také možné, že v příštím roce dokonce Bezdrev skončí nadobro, což by jistě byla velká škoda…

To již ale naše vzpomínání a řešení aktuálních problémů vyrušilo návěstění lokomotivní houkačky, jejíž mohutnost zvuku podtrhávala ozvěna z brdských lesů. V jediném okamžiku nám bylo jasné, co se děje. Připravili jsme si aparáty a vší silou se snažili odehnat tmavý mrak, který se postavil do cesty svitu slunečních paprsků. Bohužel ani přemlouvání mraků nepomohlo a my se museli spokojit s fotografiemi absolutně bez násvitu, pravda s unikátním prototypovým strojem ověřovací série. Po zhodnocení jednotlivých snímků jsme akci ukončili slavnostním skupinovým fotem a odebrali se na nádraží, odkud každý dále pokračoval „tím svým vlakem“...

Přestože jsme přijeli z tohoto výletu v podstatě s prázdnou, usoudili jsme, že bylo pro nás toto dopoledne bylo velice příjemně stráveným. Velkou částí se na tom zasloužila naše „crew“ v tomto složení: Filip Španihel (Špáňa), Petr Chvátal (Trainman), Filip Štajner (Filipo) a Honza Findeis. Pokud se Vám tato reportáž líbila a vlak R 1590/1591 Otava vydrží v řazení a nasazení HV alespoň v aktuálním stavu, můžeme Vám slíbit, že se tato akce bude s příštím GVD jistě opakovat, a my se již teď těšíme na Vaši účast v prvním májovém dnu roku 2009.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Použité fotografie: Filipo, Špáňa, Trainman

Spolupráce: Trainman


Filip Štajner Poslat mail autorovi | 7.5.2008 (2:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel happy 
07.05.2008 (12:03)  
No jelikož se vše podřídí R taktu na 200 (bohužel k naší smůle),tak bych na existenci Otavy nevsadil do příštího GVD ani zlámanej pětník.Je tady mnoho otazníků.Bude se jezdit jen do Berouna ,nebo až do Prahy??(sám bych byl pro Rakovník u všech R),Budou nasazena Desira na tyto výkony?? atd. Holt si budeme muset počkat na návrh GVD
07.05.2008 (10:42)  
Petryk: On taky Bezdrev není určený k tomu, aby se s ním jezdilo z Mostu do ČB a např. z Roztok do Březnice je vlak rychlejší než auto (ale pochybuji, že tuto relaci někdo jezdí). Je to vlastně několik regionálních spěšňáků spojených do dálkového rychlíku a je tedy v pořádku, že ho ministerstvo nebude dál objednávat a záleží na krajích, jestli si za něj objednají náhradu.
07.05.2008 (9:11)  
"babiňák" je přezdívka z dob kdy se Horažďovice předměstí jmenovali Babín. Tento výkon byl v minulosti mnohokrát využit k různým zkouškám hnacích vozidel. Naposledy při zkoušce soupravy 943 + xB + 755,předním třeba současné řady 852/3,721,820 a mnoho dalších.
07.05.2008 (8:54)  
Ad Bezdrev:
V neděli 4.5. jsem se vydal na kole fotit Bezdreva 893 do údolí Berounky v oblasti Nižbor - Žloukovice. Zkoumal jsem jeho polohu přes mobil, stále mi to dávalo jen příjezd Březnice a když mi to nakonec napsalo odjezd Březnice, zpoždění 65 minut, tak jsem se vzhledem k blížícímu večeru a cyklo cestě domů na focení vykašlal. Nevíte, co se stalo?
07.05.2008 (8:45)  
A jak to má tedy vypadat s dálkovou dopravou na trati 200 ? Pouze takrové rychlíky Beroun-České Budějovice ? Neříkám že jsou špatné (i když mají své mouchy - problém s přípoji v Číčenicích do/z Prachatic-Volar), ale Otavu bych nerušil, přímé spojení Praha-Sušice je aspoň v sezóně využívané. A Bezdrev bych taky nechal, protože zajišťuje spojení jižních Čech s oblastmi kam jiné dálkové spoje nevedou (Rakovník, Louny). No snad Bezdrev zůstane, třeba jen jako spoj ČB-Louny.
registrovaný uživatel Petryk 
07.05.2008 (7:38)  
Ad Bezdrev: Když ono 266 km za 5,5 hodiny - tj. průměr 48 km/h - to je moc - chtělo by to ubrat nějakou minutu - spíš hodinu... kor když podle mapy.cz to spočítalo cestu autem na trochu víc než 3,5 hodiny a z vlastní zkušenosti vím, že na mapy.cz jsou pesimisti/resp. dávaj rezervu na problémy...
07.05.2008 (3:31)  
No, ono to zatím vypadá, že skončí i Otava. V lepším případě to bude „odštěp“ z torza po Bezdrevu.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko