Březnice – Ve čtvrtek 1.5.2008 vyjel poprvé tradiční, v letošním grafikonu již jen sezónní R 1590/1591 Otava. Díky svému klasickému řazení začal tímto dnem zpestřovat všechny tratě ležící na jeho trase (Praha–Smíchov, Zdice, Březnice, Ražice, Horažďovice předměstí a Sušice). Na první květnový den jsem se proto dlouho těšil. A s kolegy jsem se rychlík, jehož čelo tvoří řada 749, vydal poblíž Březnice vyfotit.
Čtvrteční výkon Otavy připadl vršovické 749 006-3, což udělalo nejednomu fotografovi radost. V soupravě „babiňáku“, jak je tento rychlík také přezdíván, ještě nebyl řazen oranžový cyklovůz Bvt a vlak byl tedy tvořen barevně ucelenou soupravu třech vozů Bt a jednoho BDs. Počasí toho dne bylo značně problematické a nenabízelo zrovna ideální slunečné podmínky pro debutový výkon Otavy. I přes pečlivé vybrání a předešlé pročištění místa všemi fotografy si osud či přesněji počasí umanulo, že nikomu nedopřeje vysněný snímek elitního rychlíku v prvním dnu jeho vozby. Přesto naše duše pak zahřál následný odjezd vlaku ze stanice Březnice, doprovázený lahodným zvukem netlumeného šestiválce…
Čekání na Otavu pomohl vyplnit Špáňa, který s sebou přivezl notebook se spoustou nostalgických fotografií brejlovců, pielsticků a bardotek, které ještě v dobách nedávných tvořily spolu s vozy klasické stavby na „protivínce“ rychlík Bezdrev a mnoho jiných, dalších osobních vlaků. U zmiňovaného R 892/893 Bezdrev navíc stojí za zmínku, že v takové trase, v jaké jezdí v letošním roce, možná již v příštím GVD jezdit nebude. Je však také možné, že v příštím roce dokonce Bezdrev skončí nadobro, což by jistě byla velká škoda…
To již ale naše vzpomínání a řešení aktuálních problémů vyrušilo návěstění lokomotivní houkačky, jejíž mohutnost zvuku podtrhávala ozvěna z brdských lesů. V jediném okamžiku nám bylo jasné, co se děje. Připravili jsme si aparáty a vší silou se snažili odehnat tmavý mrak, který se postavil do cesty svitu slunečních paprsků. Bohužel ani přemlouvání mraků nepomohlo a my se museli spokojit s fotografiemi absolutně bez násvitu, pravda s unikátním prototypovým strojem ověřovací série. Po zhodnocení jednotlivých snímků jsme akci ukončili slavnostním skupinovým fotem a odebrali se na nádraží, odkud každý dále pokračoval „tím svým vlakem“...
Přestože jsme přijeli z tohoto výletu v podstatě s prázdnou, usoudili jsme, že bylo pro nás toto dopoledne bylo velice příjemně stráveným. Velkou částí se na tom zasloužila naše „crew“ v tomto složení: Filip Španihel (Špáňa), Petr Chvátal (Trainman), Filip Štajner (Filipo) a Honza Findeis. Pokud se Vám tato reportáž líbila a vlak R 1590/1591 Otava vydrží v řazení a nasazení HV alespoň v aktuálním stavu, můžeme Vám slíbit, že se tato akce bude s příštím GVD jistě opakovat, a my se již teď těšíme na Vaši účast v prvním májovém dnu roku 2009.
Použité fotografie: Filipo, Špáňa, Trainman
Spolupráce: Trainman
V neděli 4.5. jsem se vydal na kole fotit Bezdreva 893 do údolí Berounky v oblasti Nižbor - Žloukovice. Zkoumal jsem jeho polohu přes mobil, stále mi to dávalo jen příjezd Březnice a když mi to nakonec napsalo odjezd Březnice, zpoždění 65 minut, tak jsem se vzhledem k blížícímu večeru a cyklo cestě domů na focení vykašlal. Nevíte, co se stalo?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.