..: Vítání rychlíku 1590/1591 Otava 1.5.2008 :..

Ilustrační obrázekBřeznice – Ve čtvrtek 1.5.2008 vyjel poprvé tradiční, v letošním grafikonu již jen sezónní R 1590/1591 Otava. Díky svému klasickému řazení začal tímto dnem zpestřovat všechny tratě ležící na jeho trase (Praha–Smíchov, Zdice, Březnice, Ražice, Horažďovice předměstí a Sušice). Na první květnový den jsem se proto dlouho těšil. A s kolegy jsem se rychlík, jehož čelo tvoří řada 749, vydal poblíž Březnice vyfotit.

Čtvrteční výkon Otavy připadl vršovické 749 006-3, což udělalo nejednomu fotografovi radost. V soupravě „babiňáku“, jak je tento rychlík také přezdíván, ještě nebyl řazen oranžový cyklovůz Bvt a vlak byl tedy tvořen barevně ucelenou soupravu třech vozů Bt a jednoho BDs. Počasí toho dne bylo značně problematické a nenabízelo zrovna ideální slunečné podmínky pro debutový výkon Otavy. I přes pečlivé vybrání a předešlé pročištění místa všemi fotografy si osud či přesněji počasí umanulo, že nikomu nedopřeje vysněný snímek elitního rychlíku v prvním dnu jeho vozby. Přesto naše duše pak zahřál následný odjezd vlaku ze stanice Březnice, doprovázený lahodným zvukem netlumeného šestiválce…

Čekání na Otavu pomohl vyplnit Špáňa, který s sebou přivezl notebook se spoustou nostalgických fotografií brejlovců, pielsticků a bardotek, které ještě v dobách nedávných tvořily spolu s vozy klasické stavby na „protivínce“ rychlík Bezdrev a mnoho jiných, dalších osobních vlaků. U zmiňovaného R 892/893 Bezdrev navíc stojí za zmínku, že v takové trase, v jaké jezdí v letošním roce, možná již v příštím GVD jezdit nebude. Je však také možné, že v příštím roce dokonce Bezdrev skončí nadobro, což by jistě byla velká škoda…

To již ale naše vzpomínání a řešení aktuálních problémů vyrušilo návěstění lokomotivní houkačky, jejíž mohutnost zvuku podtrhávala ozvěna z brdských lesů. V jediném okamžiku nám bylo jasné, co se děje. Připravili jsme si aparáty a vší silou se snažili odehnat tmavý mrak, který se postavil do cesty svitu slunečních paprsků. Bohužel ani přemlouvání mraků nepomohlo a my se museli spokojit s fotografiemi absolutně bez násvitu, pravda s unikátním prototypovým strojem ověřovací série. Po zhodnocení jednotlivých snímků jsme akci ukončili slavnostním skupinovým fotem a odebrali se na nádraží, odkud každý dále pokračoval „tím svým vlakem“...

Přestože jsme přijeli z tohoto výletu v podstatě s prázdnou, usoudili jsme, že bylo pro nás toto dopoledne bylo velice příjemně stráveným. Velkou částí se na tom zasloužila naše „crew“ v tomto složení: Filip Španihel (Špáňa), Petr Chvátal (Trainman), Filip Štajner (Filipo) a Honza Findeis. Pokud se Vám tato reportáž líbila a vlak R 1590/1591 Otava vydrží v řazení a nasazení HV alespoň v aktuálním stavu, můžeme Vám slíbit, že se tato akce bude s příštím GVD jistě opakovat, a my se již teď těšíme na Vaši účast v prvním májovém dnu roku 2009.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Použité fotografie: Filipo, Špáňa, Trainman

Spolupráce: Trainman


Filip Štajner Poslat mail autorovi | 7.5.2008 (2:00)
Related newsopen/close

More on Reportáže

More from ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
07.05.2008 (22:39)  
Happy:
Projdi si prohlášení o dráze, je volně ke stažení na www.szdc.cz.
07.05.2008 (22:39)  
Mibl:
No, těch 5 minut tam chybí u osobáku oproti rychlíku přes Písek. Faktem je, že rychlík by na 203 oproti rychlíku moc rychlejší nebyl. Navíc klasika tam nejspíš ani nemá přechodnost (lze však řešit minimálně dvěma způsoby).

Zdeněk_J:
Nepočítá ten návrh JŘ se stávajícími časy osobáků a rychlíků? Ty se totiž změní téměř určitě...
Registered user happy 
07.05.2008 (22:39)  
aha a já žiju v domění že jo :( dík Ale nic to nemění na tom,že si myslím cosi o zbytečnosti ;)
07.05.2008 (22:36)  
Happy:
Osobní doprava za očouzení troleje neplatí.
07.05.2008 (22:22)  
Frekvenci Příbram-Beroun potvrzuju.

Praha - Strakonice vlakem cca 2:40, busem 1:40

A co třeba Praha-Písek vlak cca 2:20, bus 1:20? V neděli večer do Otavy nastupovalo i 50-60 lidí směr Praha a to dokonce i z Příbrami s ní jezdilo dobrejch 20-30 studentů do Prahy na kolej, ale kdo dneska pojede, když se v Berouně přestupuje a díky studentskému jízdnému je bus levnější, dříve měl hlavní slovo junior-pas proto asi ten vlak.
Registered user happy 
07.05.2008 (22:21)  
ad MB: Tak to já mám teda jiné zkušenosti zejména v letních měsících,co se týče relace Praha-Beroun.A pokud vím,tak na relaci Praha - Beroun jsou zde po hodině jezdící R směr Plzeň plus příměstská doprava.Takže spojení Pr-Beroun je až do aleluja a nevidím jediný důvod,proč rvát další peníze do dalších vlkm navíc okořeněných poplatky za diesl pod dráty.Prostě to postrádá smysl.

Co se týče Otavy ,tak je to především turistický spoj,nikoliv spoj pro běžné dojíždění z Prahy do Strakonic,takže delší JD není nijak velkou překážkou,protože do busu kolo nenacpete...
07.05.2008 (22:06)  
Ad Zdeněk J:
opravdu musejí všechny ztaktované R na trati 200 jet do Budějovic, nemohl by aspoň nějaký jet trs Písek-Strakonice(přípoj Vimperk)-Sušice ? A rovněž bych se přimlouval za zlepšení přípojů v Číčenicích směr Prachatice-Volary.

Rychlíky na 200 se pomalu plní úsekovou frekvencí, té skutečně dálkové je poměrně málo. Spíše je třeba je chápat je zrychlenou regionální dopravu mezi městy, která autobus nespojuje nebo je nespojuje dostatečně kvalitně (Písek - Příbram, Příbram - Beroun), kterou platí MD a ne kraje.

Teď již k otázkám:
Na Strakonice ty vlaky těžko bude někdo vracet, za ty 3 roky se moc nechytily.

Chtít přípoje ve Strakonicích (od případného jednoho otočeného páru, který bude bourat oběh a bude nutit hlavní směr přestupovat, ale budiž ...) a zároveň v Číčenicích vede k potřebě jinak položeného taktu na 200 nebo k tomu, že zbourá takt na 198.
07.05.2008 (21:49)  
Ad Happy:
Pokud to povedu přes Karlštejn,potom bude souprava přecpaná lidmi do Berouna
Proč myslíš? Já bych se toho při znalosti množství vlakových cestujících jezdících z Berouna do Prahy za prací ani ve špičce nebál. Beroun se sice od nového GVD (co tam staví všechny rychlíky) začal ve směru na Prahu chytat (do té doby jsem měl dojem, že z Berouna se vlakem jezdí jen ve směru na Plzeň), ale ani u nejsilnějších spojů (v 17:16 z Prahy) by tento počet cestujících nevydal na plný autobus.

Takže dle mě se vyprdnout na Prahu a táhnout to do Rakovníka.
V taktu bývá zvykem protahovat vlaky ve směru, kam převažuje přestupující frekvence. Předpokládám, že i na základě frekvenčních dat se MD rozhodlo dle mého soudu správně pro Prahu.

Ad rychlíky přes Blatnou:
Jako Blateňák musím říci, že jako šotozáležitost by to bylo úchvatné, ale pomalé (Praha - Strakonice tím nikdo nepojede), úseková frekvence to nenaplní a především to uhýbá z hlavního směru, který z 200 vede do ČB a ne do Strakonic.

K porovnání JD Březnice - ST přes Blatnou a přes Písek:
Přes Písek je to o cca 5 minut kratší, to je ostatně důvod, proč v současném GVD (a i v několika minulých, od doby zavedení taktu) jsou vlaky na trati 203 zlomené v Blatné.
07.05.2008 (21:22)  
Nechci vám pánové kazit snění ohledně vedení rychlíků, jízdních dob apod. Položili jste si však někdo otázku jestli by tím vůbec někdo jezdil? Podle mě by to byl docela propadák. Např.: Praha - Strakonice vlakem cca 2:40, busem 1:40...
Registered user 831 
07.05.2008 (20:54)  
Nezapomeňte, že kdyby se jezdilo přes Blatnou, tak by museli mít Pražáci prováděčku na D3...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko