..: Velikonoční otevírání sklářské lokálky :..

ilustrační obrázekKamenický Šenov - O víkendu se od soboty 7.4. do pondělí 9.4.2007 po zimní přestávce věnované pracím na trati a odstraňování následků orkánu opět rozjedou vlaky po sklářské lokálce v malebné krajině mezi Českou Kamenicí a Kamenickým Šenovem.

Vlaky pojedou všechny tři dny podle platného jízdního řádu (trať 901 KJŘ nebo web KPL), tj. z České Kamenice v 11:05, 13:05, 15:05 a 17:05 jako přípoje od pravidelných vlaků ČD od Děčína i Rumburka a z Kamenického Šenova v 10:20, 12:20, 14:20 a 16:20 opět jako přípoje k pravidelným vlakům ČD z České Kamenice.

Jízdné zůstává stejné jako v letech minulých, tj. 20 Kč jedním a 30 Kč oběma směry. Děti do 6 let jezdí zdarma, do 15 let platí zlevněné jízdné. Platbou jízdného (event. případnými objednanými výkony vozidel či sponzorskými dary) pomáháte zachránit provoz na lokálce i nynější sbírku historických vozidel, jejíž kompletnost (nikoliv však technický stav) je bohužel stále ohrožena závazky klubu věřitelům.

Co vás čeká?

V prvé řadě historické kolejové vozidlo. Již tradičně to bude klubový miláček, oblíbený motorový vůz “Hurvínek“ M 131.1441, který bude dle zájmu doplněn přívěsným vozem Blm. Svezeme Vás jím po trati, která za zimu doznala několika změn. Z těch pozitivních jmenujme prokouknutí, na kterém se shodou okolností podílel i orkán, který si za oběť vzal přibližně desítku stromů. Podařilo se také uspokojivě vyřešit problém s dodávkami ekologického defoliantního postřiku, za což vděčíme firmě Monsanto, která postřik sponzorovala. Pro fanoušky z řad fotografů a filmařů tím nyní nabízíme lepší podmínky pro zajímavé záběry, účastníkům jízd pak lepší výhled na okolí. Trať byla pročištěna zejména v místech křížení dráhy s pozemní komunikací I. třídy těsně pod horní stanicí, na dlouhé rovince pod ním a v navazujícím zářezu.

V železniční stanici Kamenický Šenov na vás čeká sbírka historických železničních vozidel. Jde zejména o provozuschopné lokotraktory „Kocour“ T 211.1532 a „Rosnička“ T 334.0933. Dále zrekonstruovaný nákladní vůz Ztr s brzdařskou budkou, přívěsné osobní vozy Blm a řada dalších historických vozidel, která na rekonstrukci nebo opravu teprve čekají - BN 60, motorová drezínka Tatra Vm 51 110 atd. Sbírku činných hnacích vozidel bohužel v zimě opustila „Rosnička“ T 334.0722, která vlastní silou opustila lokálku z důvodu nutnosti řešení existenčních finančních problémů klubu, které jsou s dílčími úspěchy průběžně řešeny. Přejeme jí mnoho kilometrů a obdivovatelů na výkonech nového vlastníka.

V Šenovské výpravní budově vás čeká také malá železniční expozice. V „dobovém“ interiéru dopravní kanceláře a čekárny vám představíme unikátní exponáty související s historií tratě a další předměty spjaté s historií lokálek obecně (originální výdejní okénko, kompostér, ternion, razítka apod.). Součástí expozice je skromný obchůdek s předměty se železniční tématikou (pohlednice, publikace…) a od minulé sezóny také s turisticku známkou Klubu českých turistů. V obchůdku lze rovněž zakoupit symbolický pražec pro lokálku, jehož výtěžek bude použit na údržbu tratě. Expozice bude otevřena ve dnech provozu od 10 do 16 hodin.

Připravujeme

Velikonoční jízdy nejsou zdaleka jedinou akcí pořádanou Klubem přátel lokálky v letošním roce. Na lokálce samotné proběhnou všechny jízdy uvedené v jízdním řádu včetně tradičního pravidelného prázdninového provozu. Aktivity klubu budou pokračovat i mimo kmenovou trať, a tak se s našimi vozidly bude možné setkávat nejen na tratích Šluknovska, ale i na setkáních historických vozidel po celé České republice.

Nejvýraznější akcí tohoto roku, ke které se upínají všechny naše síly, je „Akce vlak“, která proběhne nejen na sklářské lokálce předposlední červnový víkend, tedy 23. - 24.6.2007. Tato akce bude oslavou 10 let muzejního provozu na železniční trati Česká Kamenice – Kamenický Šenov. Po delší odmlce se tak opět na naší lokálku vydá parní lokomotiva a na návštěvu přijede také motorový vůz řady 830 (M 262.045) občanského sdružení Posázavský Pacifik. Součástí akce budou i další atrakce jako např. ukázky historické vojenské techniky.

Letošek pravděpodobně přinese i zásadní zlom pro budoucnost muzejní železnice. Po letech snažení je KPL na dosah splnění dalšího cíle - získání pronajaté lokálky do vlastnictví Klubu. Odkoupením železniční trati včetně navazujících pozemků se otevře cesta k příspěvkům případných sponzorů a zejména k dotacím z fondů EU - přiblíží se tak naplnění dlouhodobého záměru KPL, prodloužení kolejí v původní trase až k Panské skále. Po dokončení uvažované cyklostezky by turisté po vystoupení z historického vlaku mohli pokračovat na kolech po tělese původní železniční trati až do České Lípy.

Závěrem

Tuto zprávu prosím přijměte i jako omluvu za absenci informací o výsledcích uplynulé sezóny. Výpadek informací byl způsoben složitým obdobím, které bylo pro klub po všech stránkách velmi náročné a rozhodující pro další existenci Klubu přátel lokálky v nových podmínkách. Děkujeme za podporu i pochopení a těšíme se na vás.

Zdroj a bližší informace: web Klubu přátel lokálky

Fotogalerie

ilustrační obrázek ilustrační obrázek ilustrační obrázek ilustrační obrázek ilustrační obrázek ilustrační obrázek ilustrační obrázek ilustrační obrázek ilustrační obrázek ilustrační obrázek ilustrační obrázek ilustrační obrázek ilustrační obrázek ilustrační obrázek ilustrační obrázek ilustrační obrázek ilustrační obrázek ilustrační obrázek ilustrační obrázek ilustrační obrázek ilustrační obrázek ilustrační obrázek ilustrační obrázek ilustrační obrázek

Klub přátel lokálky | 4.4.2007 (8:56)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu ČR Ústecký

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko