..: V Brodku u Přerova vykolejil vlak Rn 51430 - provoz obnoven :..

stržené trakční vedeníPřerov - V úterý 3.1.2006 v 7.35 hodin v Brodku u Přerova vykolejil nákladní vlak Rn 51430 jedoucí z Valašského Meziříčí do Nymburka. Při nehodě nebyl nikdo zraněn, předběžná škoda byla vyčíslena na 27 milionů korun (21 milionů na žel. svršku a trakčním vedení, 6 milionů na poškozených vozech.

Doprava na trati z Olomouce do Přerova byla přerušena až do 20.30 dne 4.1.2006. Podle předběžných závěrů může za nehodu technická závada na cisternovém voze.

Aktuálně 4.1.2006 k 21.00 hodin:

Předpověď vyšla a kolem osmé hodiny večerní byl provoz mezi Grygovem a Brodkem u Přerova obnoven alespoň po 1.TK a po liché kol. skupině v Brodku u Přerova. Jedním z prvních vlaků, který projel tímto úsekem byl vlak IC 146 Hradčany a také R 708, 803.

Oprava zbylé poškozené části bude pokračovat ještě několik dní. Vlaky tedy již nejezdí odklonem ani není zavedena náhradní autobusová doprava. Nadále je ale nutné počítat s mírným zpožděním, které se bude pohybovat v řádu minut.

Zpráva z 3.1.2006 dopoledne:

V úterý 3.1.2006 v 7.35 hodin v Brodku u Přerova vykolejil nákladní vlak Rn 51430 jedoucí z Valašského Meziříčí do Nymburka. Při nehodě nebyl nikdo zraněn, předpokládá se ale vysoká škoda.

Doprava na trati z Olomouce do Ostravy je přerušena.

Drážní inspekce zjišťuje příčiny nehody a v průběhu dne vydá tiskovou zprávu.

Aktuální stav 3.1.2006 v 19:30

České dráhy vydaly tiskovou zprávu, v níž informují, že rozsah škod je tak značný, že provoz bude obnoven až zítra kolem osmé hodiny večerní.

Do té doby platí následující opatření:

  • osobní vlaky nahrazeny autobusy Grygov - Brodek u Přerova
  • ostatní vlaky osobní dopravy, vyjma SC, jsou odkloněny přes Nezamyslice
  • vlaky SC nahrazeny v úseku Olomouc - Přerov

Škody jsou předběžně vyčísleny na 26 milionů korun, z toho 20 milionů na železničním svršku a trakčním vedení a 6 milionů na železničních vozech.

Zprávy z 3.1.2006:

Z důvodu této nehody byl 3.1. krátce po půl osmé ráno vlak InterCity 540 Hutník odkloněn do stanice Přerov, kde zastavil. Cestujícím do Olomouce bylo doporučeno přestoupit do zpožděného odkloněného rychlíku ve směru Cheb. V 10 hodin měla být zahájena náhradní autobusová doprava do Olomouce.

Vykolejené vagóny zasahovaly do obou kolejí. Na místě nehody zasahovali hasiči, policisté i pracovníci železnice. Původně se předpokládalo, že provoz bude obnoven již 3.1. k večeru, ale škody byly tak značné, že to nebylo možné.

Dálkové rychlíky na Slovensko a do Polska jezdily odklonem přes Nezamyslice. Vlaky měly zpoždění v řádu desítek minut (70 - 200 minut). Osobní vlaky byly nahrazeny autobusy mezi Olomoucí a Přerovem, později jen mezi Grygovem a Brodkem u Přerova.

Dle Drážní inspekce vykolejilo celkem šest vozů (5 prázdných cisteren, 1 kontejnerový vůz), kdy se tři vozy převrátily. Jak píší Novinky.cz, vlak měl mít celkem 31 vozů o celkové hmotnosti 1034 tun.

Tisková zpráva ČD ze dne 3.1.2006

Z důvodů minimalizace dopadů vlivů dočasného přerušení provozu na trati Olomouc – Přerov na cestující vlaků SC Pendolino přistoupily České dráhy k operativnímu zavedení mimořádné organizace dopravy rychlovlaky SC Pendolino na trase Praha – Ostrava a zpět. Vlaky SC Pendolino budou podle jízdního řádu provozovány v úseku Praha Holešovice – Olomouc hlavní nádraží a zpět.

V úseku Olomouc hlavní nádraží – Přerov zřídí České dráhy mimořádný návazný „autobusový most“, který cestující přepraví od vlaků SC Pendolino končících v Olomouci na mimořádný spoj SC Pendolino zavedený operativně na trase Přerov – Ostrava hlavní nádraží a zpět. Díky této operativní organizaci přepravy cestujících se podaří maximálně omezit dopady vykolejení nákladního vlaku ve stanici Brodek u Přerova na cestující vlaků SC Pendolino a snížit délku zpoždění spojů SC Pendolino.

Cestující vlaků SC Pendolino do Ostravy mají zároveň nárok na kompenzace podle SPPO (návratek rezervace ve výši 200 Kč, resp. návratek 20 procent z globální ceny, viz přepravní podmínky SPPO).

Oprava poškozené trati bude probíhat i v noci bez ohledu na vývoj počasí. Provoz bude i po celý zítřejší den organizován podle dosavadního náhradního schématu s cílem minimalizovat dopady následků nehody na cestující. Poškozená trať bude zprovozněna až v průběhu zítřka, čas zprovoznění je stanoven na středu ve 20:00 hod., a to nejprve po jedné koleji, nicméně již v plném rozsahu v elektrické trakci.

V současné době probíhá na místě odstraňování následků nehody a následně bude přistoupeno k opravě trati. Ta bude zahrnovat nejen kompletní opravu kolejiště, ale i výstavbu trakčního vedení, které bylo vykolejeným vlakem poničeno. Celková škoda činí 27 mil. Kč, z toho 21 mil. Kč tvoří škody na poničené železniční trati, 6 mil. Kč pak škody na železničních vozidlech.

Na místě je již nyní navezena veškerá potřebná technika. Celkové ukončení oprav, tedy i 2. traťové koleje, se předpokládá v průběhu tří dnů. I ve středu 4. 1. 2006 až do zprovoznění trati budou platit operativní opatření ČD, a. s. Dálkové vlaky (R, IC, EC) budou vedeny přes Nezamyslice, vlaky SCP budou mezi Olomoucí a Přerovem nahrazeny autobusy a regionální osobní vlaky budou i zítra v úseku Brodek u Přerova - Grygov nahrazeny NAD.

Tisková zpráva Drážní inspekce

Přerušení provozu na více než 24 hodin a škodu přibližně 27 milionů korun si vyžádalo vykolejení šesti vozů nákladního vlaku jedoucího z Valašského Meziříčí do Nymburka dnes v 7.35 hodin v Brodku u Přerova. Nákladní vlak vezoucí 31 vozů vykolejil při odjezdu vlaku ze stanice směrem na Olomouc a zablokoval dopravu na obou kolejích 2. železničního koridoru z Ostravy do Prahy.

Při nehodě vykolejilo pět prázdných cisteren a jeden ložený kontejnerový vůz. Čtyři cisterny se převrátily na bok, pátá cisterna a kontejnerový vůz zůstaly stát v kolejišti. Při nehodě nebyl nikdo zraněn, došlo ale k velkému poškození trakčního vedení a kolejiště. Škoda na trati je předběžně vyčíslena na 21 milionů korun, na vozech na 6 milionů korun. Podle předběžných závěrů šetření Drážní inspekce nehodu mohl způsobit špatný technický stav jednoho z vozů. Podíl viny lidského činitele a technické závady na kolejích nicméně bude vyloučen až po provedení všech odborných expertíz a rozboru rychloměrného proužku z lokomotivy.

Regionální dopravu na trati zajišťují autobusy, dálkové spoje jsou s výjimkou SC Pendolino, které je v úseku Olomouc – Přerov nahrazováno autobusy, vedeny odklonem přes Nezamyslice. Vzhledem k závažnému poškození trati se s obnovením provozu alespoň po jedné koleji počítá až zítra ve večerních hodinách.

zdroj: Drážní inspekce, Novinky.cz, Josef a Jan Petrákovi

Článek na iDnes.cz

tiskové zprávy ČD, a.s.:

Fotografie z místa nehody, foto -TD-

Olomoucké zhlaví Přerovské zhlaví Cisterna mimo koleje Cisterna v profilu 1.TK a poškozené trakční vedení Pohled z opačné strany na cisternu stržené trakční vedení zničené vozy a vozy, které zůstaly na kolejích podvozek vykolejené a převrácené cisterny pohled směr Přerov


JRtrain Poslat mail autorovi | 4.1.2006 (20:57)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Jona 
16.01.2006 (21:44)  
Jel jsem ráno druhý den po nehodě Os 3701 Česká Třebová - Přerov. Průvodčí nebyl ani v Zábřehu, ani před Olomoucí schopný sdělit jakékoliv informace, jak bude mimořádná událost řešená (pozn.: v době mobilních telefonů). V Olomouci přiletěl informátor ČD, že se přestupuje do druhé soupravy, dojeli jsme do Grygova, cestou nám jiný průvodčí oznámil, že budeme přepraveni autobusy do Brodku. Vystoupilo cca 250 lidí. Po 20 min. přijel 1 (slovy: JEDEN) autobus. Po dalších asi 40 min přijely 2 (slovy: dva) jiné autobusy. Celou cestu jsem stál na jedné noze, ještě ne na své (kdyby autobusy náhodou kontrolovala Policie ČR, tak by to bylo asi dost mastné za překročení povoleného počtu míst). V Brodku byli lidé z 1. autobusu a ještě jsme čekali dalších cca 20 min na autobus s posledními 10 lidmi.Do Přerova měl vlak +80 min.Upozorňuji, že v Grygově nás nikdo neinformoval a ani řidiči autobusů nevěděli jak přeprava probíhá.
Chápu, že se jedná o mimořádnou situaci, ale 24 hodin na zajištění NAD takovým stylem?????
A pokud není dost autobusů v Ol. kraji, tak za 24 hodin by přijel autobus snad i z Aše, ne?
registrovaný uživatel Racek 
16.01.2006 (14:09)  
to Miroslav Z.: zajišťování NAD není sice věcí ČD jako dopravce, ale je věcí ČD jako provozovatele dráhy. Pokud si SŽDC u někoho zadá zajištění provozu, pak je nepochybně součástí toho zadání i zajištění NAD v případě mimořádností ...
registrovaný uživatel PZ 
08.01.2006 (21:19)  
Co to je za blbost? Vždyť je přece zájmem ČD, aby měly čím přepravit svoje cestující. A když to teda dělají SŽDC, tak proč pak všichni nadávají na ČD?

Ale zas na druhou stranu by to vysvětlovalo tu neinformovanost ČD ohledě toho, kdy jakej autobus přijede...
08.01.2006 (20:35)  
K získání řidičského oprávnění na kategorii "D" (BUS) musíte mít nejméně dva roky praxe v řízení vozidel kategorie "C".
Zajištění NAD v případě nehodové události a nesjízdnosti trati (platí i o plánovaných výlukách) není v zásadě věci ČD coby dopravce, nýbrž vlastníka trati, kterého zastupuje SŽDC s.o. Jezdí–li na trati vlaky více dopravců, tak si přece nebudou zajišťovat separátně BUSy dopravci samostatně, ale tohle musí zajistit ten, komu trať patří a v jehož zájmu se provoz na trati přerušil.
06.01.2006 (20:21)  
:)
jak se objednavani dopravcu resi? videl jsem myslim v manipulacnich predpisech co mam z Jaromere, ze je tam seznam cca 4 lidi s telefony co maj busy. To maj s nima drahy smlouvu, ze kdyz bude potreba tak prijedou, nebo proste vznikne potreba NAD a drahy volaj a skrabou prstickem?
registrovaný uživatel PZ 
06.01.2006 (20:08)  
M: No není ekonomický, ale zapůsobí to na lidi. Takový autobusy každej jinak natřenej s nápisem ČD :-D
registrovaný uživatel M 
06.01.2006 (19:37)  
Ad PZ: Ten navrh logicky je, ale nejsem si jist, zda-li je rovnez ekonomicky smysluplny
registrovaný uživatel PZ 
06.01.2006 (19:07)  
Jestli by nebylo lepší, kdyby různá DKV byly opatřeny zvláštními výlukovými autobusy, které by byly určeny pro nehody nebo i normální výluky. V případě nedostatku by mohly být pronajaty ještě doplňující autobusy od soukromých dopravců.
Pak už by byl zádrhel jen, jak by to bylo s řidiči... To by asi fírové museli mít řidičáky na BUS...

Současným problémem je platební motivace ČD. ČD nabízejí za pronájem busu+řidiču tak směšné peníze, že se skoro ani nevyplatí zvedat se ze židle.
06.01.2006 (18:49)  
Nefungující NAD zajišťovaná
"soukromými" autobusovými dopravci je v příkrém protikladu s tvrzením mnohých soudruhů hejtmanů, jak jsou schopni nahradit železniční dopravu autobusy. Na jeden osobní vlak se 4 vozy Bt po 88 místech k sezení je potřeba 8 autobusů po 45 místech k sezení …
registrovaný uživatel Koudy 
04.01.2006 (20:33)  
Tak tady neco k tomu vcerejsimu R663 a obecne k provozu na 220:

http://www.brnosim.wz.cz/kalamita.htm
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko