..: U Mostu se srazily dva nákladní vlaky, jeden strojvedoucí zahynul :..

Most - Jeden lidský život si vyžádala srážka dvou nákladních vlaků v sobotu 1. října 2005 v 0.15 hodin u zastávky Želenice nad Bílinou mezi Bílinou a Mostem. Nákladní vlak Pn 69566 Unipetrolu Doprava složený z 25 cisteren (15 plných s propylenem nebo benzínem) s lokomotivami 740.546 a 740.558 jedoucí z Kralup nad Vltavou do Mostu zezadu narazil při rychlosti 57 km/h do stojícího nákladního vlaku Pn 67662 ČD složeného z prázných vozů pro přepravu uhlí (Wap) a elektrickou lokomotivou řady 122 jedoucího z Hněvic do Třebušic. Při nárazu zahynul dvaapadesátiletý strojvedoucí Unipetrolu Doprava, vykolejilo 13 vozů ČD a lokomotiva Unipetrolu Doprava 740.546, která byla zcela zničena.

Škoda na lokomotivách se vyšplhala na 8 miliónů, na vozech na 1,5 milionu korun, kolejích 2,5 milionu korun a na trakčním vedení 20 tisíc korun. Provoz na všech třech kolejích frekventované trati Ústí nad Labem – Chomutov je mezi Bílinou a Mostem přerušen, osobní vlaky jsou nahrazeny autobusy, rychlíky jezdí odklonem v trase Oldřichov u Duchcova - Louka u Litvínova - Most. V současné době se pracuje na obnovení provozu. Z Prahy dorazil nehodový jeřáb. Následky nehody budou zřejmě odstraněny nejdříve v pozdních večerních hodinách.

Vzhledem k závažnosti této mimořádné události má Drážní inspekce na místě střetu tři vrchní inspektory. Přestože je šetření teprve v raném stádiu, prvotní závěry naznačují, že by srážku mohl způsobit strojvedoucí Unipetrolu Doprava tím, že nezastavil vlak u návěstidla zakazujícího další jízdu. Jedná se tedy zřejmě o selhání lidského činitele.

Doplnění : 1.10. 22:00
Dle očitých svědků byl v žst. Louka u Litvínova velmi rušný provoz. Kromě rychlíků zde projíždějí i osobní vlaky bez cestujících (doprava je stále nahrazena NAD) z důvodu oběhu vozidel a též i některé nákladní vlaky.

Doplnění : 2.10. 14:50
Od 1.05 hodin je 1. traťová kolej sjízdná pro osobní i nákladní vlaky, a to v úseku nehody rychlostí 20 km/h, další dvě koleje budou sjízdné zřejmě až v pondělí. V sobotu se pod vedením Drážní inspekce uskutečnila prohlídka a předběžné přezkoušení správné funkce traťového abezpečovacího zařízení, které bylo shledáno v pořádku. Z toho důvodu Drážní inspekce uvedla, že pravděpodobnou příčinou nehody je selhání lidského činitele.

V pondělí pod dozorem Drážní inspekce proběhne podrobná prohlídka a přeměření všech parametrů traťového zabezpečovacího zařízení za účelem vyloučení jeho podílu na vzniku nehody.

Podle aktuálních informací ze zničené lokomotivy Unipetrolu Dopravy vyteklo více než 1000 litrů nafty a minimálně 100 litrů oleje. Na místě jsou přítomní hasiči a situaci mají pod kontrolou.

Info a tisková zpráva: Drážní inspekce, foto a doplnění informací : Martin Nožička


Doplněno : 3.10. 0:30 hod.
Fotografie z žst. Louka u Litvínova (Teplice v Č. - Oldřichov u D. - Louka u L. - Most), kde byl v sobotu 1.10. z důvodu nehody zvýšený provoz vlaků. Běžně zde jezdí jen motorové vozy ř.810 v trasách Most - Moldava v Kr.h. a Litvínov - Teplice v Č. a několik manipulačních vlaků. Foto: Jan Setvák.

Louka u Litvínova Louka u Litvínova Louka u Litvínova Louka u Litvínova Louka u Litvínova Louka u Litvínova Louka u Litvínova Louka u Litvínova


JRtrain Poslat mail autorovi | 1.10.2005 (12:40)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Ústecký


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
Mirek Foltýn
01.10.2005 (16:50)  
Ahoj,
fotky se nezobrazují.
Mira
01.10.2005 (16:43)  
Jen drobný detail... novináři prohodily trasy vlaků a už se to asi poveze navěky, ale pro upřesnění: Vlak UNIDO vezl propan-butan z Kralup do Mostu a vlak ČD uhláky z Hněvic do Sokolova (tedy asi nějaká vyrovnávka...) proto si myslím, že uhlí jako takové by se na trať rozsypat nemělo. Ale co já vím - třeba u Hněvic otevřeli nějaký utajený povrchový důl a vozí to do Sokolova na doplnění prazdnících se hnědouhelných pánví... aby ho pak v zápětí dopravily zpět do Hněvic (resp. elektrárny v Počaplech). V ČR už je možné leccos :-)
dopisovatel nebo člen ŽP Draco
01.10.2005 (16:25)  
.....foto jaksi chybí :O(
01.10.2005 (15:41)  
Tomi:nejsi sám...
01.10.2005 (15:40)  
Proč je to potom zabezpečovač a ne pouhej živák?
registrovaný uživatel fastTomi
01.10.2005 (15:40)  
help, nejdou mi zobrazit fotografie, krom je jedine, ktera je u toho to clanku. Dalsi co jsou u celeho clanku vidim pouze v nahledu a pri zobrazeni to zakeca, ze nelze zobrazit :-(
registrovaný uživatel Sggmrss
01.10.2005 (15:34)  
Obrázky jsou zajímavé niceméně odkazy na ně jsou nefunkční...
registrovaný uživatel MirekM  mail  
01.10.2005 (15:34)  
LS90 by při projetí stůj rozhodně nezabrzdila, to ti můžu říct rovnou. Pouze by chtěla v pravidelných intervalech mačkat živák.
01.10.2005 (15:31)  
ČD jsou do konce roku 2005 provozovatelem sítě, pak už to bude jen a jen SŽDC.

S tím zapezpečovačem-vím, že LS90 nebo Mirel jsou zbytečnej luxus po bangli, ale z toho, co o nich vím usuzuju, že by při projetým návěstí "STŮJ" vlak zabrzdily, co bylo přesně na těch Banglích, to nevim...
registrovaný uživatel Qěcy
01.10.2005 (15:23)  
Vážení, rozbor nehody zcela jistě bude.
A jinak nevím, JTB, jaký pořádnější zabezpečovač bys chtěl. Žádný liniový pořádnější není. A koleje SŽDC jsou ponejvíce řízeny a udržovány ČD.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko