..: U Mostu se srazily dva nákladní vlaky, jeden strojvedoucí zahynul :..

Most - Jeden lidský život si vyžádala srážka dvou nákladních vlaků v sobotu 1. října 2005 v 0.15 hodin u zastávky Želenice nad Bílinou mezi Bílinou a Mostem. Nákladní vlak Pn 69566 Unipetrolu Doprava složený z 25 cisteren (15 plných s propylenem nebo benzínem) s lokomotivami 740.546 a 740.558 jedoucí z Kralup nad Vltavou do Mostu zezadu narazil při rychlosti 57 km/h do stojícího nákladního vlaku Pn 67662 ČD složeného z prázných vozů pro přepravu uhlí (Wap) a elektrickou lokomotivou řady 122 jedoucího z Hněvic do Třebušic. Při nárazu zahynul dvaapadesátiletý strojvedoucí Unipetrolu Doprava, vykolejilo 13 vozů ČD a lokomotiva Unipetrolu Doprava 740.546, která byla zcela zničena.

Škoda na lokomotivách se vyšplhala na 8 miliónů, na vozech na 1,5 milionu korun, kolejích 2,5 milionu korun a na trakčním vedení 20 tisíc korun. Provoz na všech třech kolejích frekventované trati Ústí nad Labem – Chomutov je mezi Bílinou a Mostem přerušen, osobní vlaky jsou nahrazeny autobusy, rychlíky jezdí odklonem v trase Oldřichov u Duchcova - Louka u Litvínova - Most. V současné době se pracuje na obnovení provozu. Z Prahy dorazil nehodový jeřáb. Následky nehody budou zřejmě odstraněny nejdříve v pozdních večerních hodinách.

Vzhledem k závažnosti této mimořádné události má Drážní inspekce na místě střetu tři vrchní inspektory. Přestože je šetření teprve v raném stádiu, prvotní závěry naznačují, že by srážku mohl způsobit strojvedoucí Unipetrolu Doprava tím, že nezastavil vlak u návěstidla zakazujícího další jízdu. Jedná se tedy zřejmě o selhání lidského činitele.

Doplnění : 1.10. 22:00
Dle očitých svědků byl v žst. Louka u Litvínova velmi rušný provoz. Kromě rychlíků zde projíždějí i osobní vlaky bez cestujících (doprava je stále nahrazena NAD) z důvodu oběhu vozidel a též i některé nákladní vlaky.

Doplnění : 2.10. 14:50
Od 1.05 hodin je 1. traťová kolej sjízdná pro osobní i nákladní vlaky, a to v úseku nehody rychlostí 20 km/h, další dvě koleje budou sjízdné zřejmě až v pondělí. V sobotu se pod vedením Drážní inspekce uskutečnila prohlídka a předběžné přezkoušení správné funkce traťového abezpečovacího zařízení, které bylo shledáno v pořádku. Z toho důvodu Drážní inspekce uvedla, že pravděpodobnou příčinou nehody je selhání lidského činitele.

V pondělí pod dozorem Drážní inspekce proběhne podrobná prohlídka a přeměření všech parametrů traťového zabezpečovacího zařízení za účelem vyloučení jeho podílu na vzniku nehody.

Podle aktuálních informací ze zničené lokomotivy Unipetrolu Dopravy vyteklo více než 1000 litrů nafty a minimálně 100 litrů oleje. Na místě jsou přítomní hasiči a situaci mají pod kontrolou.

Info a tisková zpráva: Drážní inspekce, foto a doplnění informací : Martin Nožička


Doplněno : 3.10. 0:30 hod.
Fotografie z žst. Louka u Litvínova (Teplice v Č. - Oldřichov u D. - Louka u L. - Most), kde byl v sobotu 1.10. z důvodu nehody zvýšený provoz vlaků. Běžně zde jezdí jen motorové vozy ř.810 v trasách Most - Moldava v Kr.h. a Litvínov - Teplice v Č. a několik manipulačních vlaků. Foto: Jan Setvák.

Louka u Litvínova Louka u Litvínova Louka u Litvínova Louka u Litvínova Louka u Litvínova Louka u Litvínova Louka u Litvínova Louka u Litvínova


JRtrain Poslat mail autorovi | 1.10.2005 (12:40)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel  
02.10.2005 (9:41)  
Ad jarjar:
Že ČD nevzaly v posledních deseti letech žádného nového fíru ?!
zamisli se, od ČD taky chodí do důchodu a vydím spousta mladých fíru v lokomotivách ČD
02.10.2005 (1:35)  
Jo a ještě jedno-já jel dneska večer po 090ce a rychlíky chytaly 70min. a podobně...
02.10.2005 (1:18)  
Jarjar: protože třeba k Viamontům lidi šli dobrovolně. A na tratích, kde se přebírala doprava od ČD nebyl personál nijak nespokojenej, teda, tohle osobně nevím...
02.10.2005 (1:14)  
Davik: no, to asi těžko, neb díky hejtmanu Šulcovi tudy jede poslední osobní vlak asi v 11...
registrovaný uživatel davik
01.10.2005 (22:51)  
No nevím, ale spíš bych řekl že jedno velké štěstí bylo že tam nestál nějakej vláček pro lidi, to by byl asi průser jako mraky!!!
01.10.2005 (22:07)  
Tak doufám že se nepotrvdí nějaké nedodržování předpisů. Dneska mám hrůzu ze spících řidičů kamionů a kdyby se to samé mělo dít na železnici... Jisté je, že soukromá firma řeší vždy jen své zisky a to ostatní musí řešit klackem někdo jiný. V našem státě to zatím nikdo pořádně neumí, či nechce a tak se mnohým může zdát, že socialistické hospodaření bylo efektivnější. Ti kdo si vyzkoušeli práci u soukromé firmy by mohli vyprávět jaké blbosti se dějí za účelem využití zaměstnance na 150 a více procent. Pak samozřejmě je založeno na průser. Pokud tomu bylo tak i v tomto případě se snad dozvíme, neboť to už byla dost slušná halda, která vejde do dějin.
registrovaný uživatel zaosai
01.10.2005 (21:39)  
Mluvil jsem s kolegou do kterého narazily a první co přišlo na přetřes bylo ježdění Unipetrolu s VZ v poloze POSTRK.Dál bez komentáře,musíme počkat co ukáže proužek z lok.AD - nechtěl bych být v kůži toho druhého strojvůdce
registrovaný uživatel Jantar
01.10.2005 (21:30)  
ad zikmund - konečně normální příspěvek. Dík.
01.10.2005 (21:18)  
"Vlakový" zabepečovač plní svoji funkci pouze za předpokladu, že je zapnutý; jedná se o trať s autoblokem, tedy přenosem návěstí na stanoviště strojvedoucího, resp. automatickým zastavením vozidla, když se nebude "mačkat" při příslušné návěsti … Když jakékoli "zabezpečovací" zařízení kontrolující bdělost strojvedoucího nebude zapnuto, tak není k ničemu … takže i kdyby se jednalo o zdravotní indispozici, tak vlak "živák" zastaví …
Otázkou je, zda a jak se v UNIPETROLU provádí kontrola rychloměrových proužků (výstupů elektronických rychloměrů); u ČD platí předpis V8; při kontrole se zjistí, zda měl strojvedoucí zapnutý VZ … a následuje štráf … nebo vyhazov …
Je otázka, jaké mají DÚ a DI oprávnění kontrolovat zda se kontrolují proužky, zapnutí VZ a jaké jsou možnosti vydat rozhodnutí o pozastavení platnosti licence k provozování drážní dopravy, zjistí–li, že se takové kontroly nedělají …
Analogie ER 128 dne 29.01.1981, lok E 499.2017 u vjezdového návěstidla do ŽST Spišská Nová Ves najetí na konec rozjíždějícího se nákladního vlaku spícím podnapilým strojvedoucím LD Žilina při vypnutím VZ rychlostí 97 km/h …
registrovaný uživatel Zaosai
01.10.2005 (21:17)  
Nechte toho hádání a osočování.V každém případě je velké štěstí,že kolega s lichou dráhou projel těsně předtím něž došlo ke srážce.Vrazit do toho,tak je tam měsíční krajina.Minul to jen o pár minut
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko