..: U Mostu se srazily dva nákladní vlaky, jeden strojvedoucí zahynul :..

Most - Jeden lidský život si vyžádala srážka dvou nákladních vlaků v sobotu 1. října 2005 v 0.15 hodin u zastávky Želenice nad Bílinou mezi Bílinou a Mostem. Nákladní vlak Pn 69566 Unipetrolu Doprava složený z 25 cisteren (15 plných s propylenem nebo benzínem) s lokomotivami 740.546 a 740.558 jedoucí z Kralup nad Vltavou do Mostu zezadu narazil při rychlosti 57 km/h do stojícího nákladního vlaku Pn 67662 ČD složeného z prázných vozů pro přepravu uhlí (Wap) a elektrickou lokomotivou řady 122 jedoucího z Hněvic do Třebušic. Při nárazu zahynul dvaapadesátiletý strojvedoucí Unipetrolu Doprava, vykolejilo 13 vozů ČD a lokomotiva Unipetrolu Doprava 740.546, která byla zcela zničena.

Škoda na lokomotivách se vyšplhala na 8 miliónů, na vozech na 1,5 milionu korun, kolejích 2,5 milionu korun a na trakčním vedení 20 tisíc korun. Provoz na všech třech kolejích frekventované trati Ústí nad Labem – Chomutov je mezi Bílinou a Mostem přerušen, osobní vlaky jsou nahrazeny autobusy, rychlíky jezdí odklonem v trase Oldřichov u Duchcova - Louka u Litvínova - Most. V současné době se pracuje na obnovení provozu. Z Prahy dorazil nehodový jeřáb. Následky nehody budou zřejmě odstraněny nejdříve v pozdních večerních hodinách.

Vzhledem k závažnosti této mimořádné události má Drážní inspekce na místě střetu tři vrchní inspektory. Přestože je šetření teprve v raném stádiu, prvotní závěry naznačují, že by srážku mohl způsobit strojvedoucí Unipetrolu Doprava tím, že nezastavil vlak u návěstidla zakazujícího další jízdu. Jedná se tedy zřejmě o selhání lidského činitele.

Doplnění : 1.10. 22:00
Dle očitých svědků byl v žst. Louka u Litvínova velmi rušný provoz. Kromě rychlíků zde projíždějí i osobní vlaky bez cestujících (doprava je stále nahrazena NAD) z důvodu oběhu vozidel a též i některé nákladní vlaky.

Doplnění : 2.10. 14:50
Od 1.05 hodin je 1. traťová kolej sjízdná pro osobní i nákladní vlaky, a to v úseku nehody rychlostí 20 km/h, další dvě koleje budou sjízdné zřejmě až v pondělí. V sobotu se pod vedením Drážní inspekce uskutečnila prohlídka a předběžné přezkoušení správné funkce traťového abezpečovacího zařízení, které bylo shledáno v pořádku. Z toho důvodu Drážní inspekce uvedla, že pravděpodobnou příčinou nehody je selhání lidského činitele.

V pondělí pod dozorem Drážní inspekce proběhne podrobná prohlídka a přeměření všech parametrů traťového zabezpečovacího zařízení za účelem vyloučení jeho podílu na vzniku nehody.

Podle aktuálních informací ze zničené lokomotivy Unipetrolu Dopravy vyteklo více než 1000 litrů nafty a minimálně 100 litrů oleje. Na místě jsou přítomní hasiči a situaci mají pod kontrolou.

Info a tisková zpráva: Drážní inspekce, foto a doplnění informací : Martin Nožička


Doplněno : 3.10. 0:30 hod.
Fotografie z žst. Louka u Litvínova (Teplice v Č. - Oldřichov u D. - Louka u L. - Most), kde byl v sobotu 1.10. z důvodu nehody zvýšený provoz vlaků. Běžně zde jezdí jen motorové vozy ř.810 v trasách Most - Moldava v Kr.h. a Litvínov - Teplice v Č. a několik manipulačních vlaků. Foto: Jan Setvák.

Louka u Litvínova Louka u Litvínova Louka u Litvínova Louka u Litvínova Louka u Litvínova Louka u Litvínova Louka u Litvínova Louka u Litvínova


JRtrain Poslat mail autorovi | 1.10.2005 (12:40)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
Arnost
01.10.2005 (18:33)  
Pokud je známo,tak strojvedocí u sokr.firem
jsou mnohem víc přetěžovány a velmi těžce šikanováni než u ČD.Takže jak to jednou
může dopadnoui vídíme dnes.Co na to stopenci privatizace drah?
Kubze
01.10.2005 (18:10)  
Je to nějaké divné. Zastavil se až po najetí do cca 10 Fallsů ...
Editor or ŽelPage Administrator Karel Chýla  mail  
01.10.2005 (18:08)  
Pokud sem ty nápisy na lok. viděl správně, tak 5.5.2005 byla v Bo na vážení, takže byla asi před nedávnou dobou na větší prohlídce... Proto asi i ta vysoká škoda...
Registered user  
01.10.2005 (18:02)  
Pánové,ono to také tak být přesně nemuselo.On i když je to dosti divoké mohl mít strojvedoucí zdaravotní potíže,či v mikrospánku stále mačkat živák aniž by na něj reagoval,chtělo by to počkat až na soudní pitvu co ta řečkne,ale já bych se přikláněl k této variantě.Jinak to totiž není možné pokud to nebyl "sebevrah" A pokud jel těch 57 km/h,neznám přesně tuto trať ale nebylo možné že selhala mašina????
Editor or ŽelPage Administrator Karel Chýla  mail  
01.10.2005 (17:44)  
Fotografie již jdou otevírat, jsou na webu...
Trasy vlaků jsou opravené...
01.10.2005 (17:30)  
Ono je tam víc chyb, UNIDO měly v těch cisternách odpředu: propylen, benzín a prázdné vozy na konci. Žádný propan-butan.
Registered user Qěcy
01.10.2005 (17:25)  
Ty další fotky mi nejdou otevřít, japato?
Registered user fastTomi
01.10.2005 (17:11)  
Ono tu trasu uz nak pokazil mluvci Drazni inspekce.
Registered user Qěcy
01.10.2005 (17:05)  
JTB:
ČD budou i příští tři roky provozovat dopravní cestu. Tak nevím o čem to kecáš.
LS90 po projetí stůj zastaví, pokud nebudeš mačkat živák. Proto je to zabezpečovač.
Editor or ŽelPage Administrator Karel Chýla  mail  
01.10.2005 (17:02)  
Usilovně sháním autora článku, aby dodal velké fotografie, protože ty na webu nejsou :(

Až budou, dám vědět. Omlouvám se!
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko