..: U Mostu se srazily dva nákladní vlaky, jeden strojvedoucí zahynul :..

Most - Jeden lidský život si vyžádala srážka dvou nákladních vlaků v sobotu 1. října 2005 v 0.15 hodin u zastávky Želenice nad Bílinou mezi Bílinou a Mostem. Nákladní vlak Pn 69566 Unipetrolu Doprava složený z 25 cisteren (15 plných s propylenem nebo benzínem) s lokomotivami 740.546 a 740.558 jedoucí z Kralup nad Vltavou do Mostu zezadu narazil při rychlosti 57 km/h do stojícího nákladního vlaku Pn 67662 ČD složeného z prázných vozů pro přepravu uhlí (Wap) a elektrickou lokomotivou řady 122 jedoucího z Hněvic do Třebušic. Při nárazu zahynul dvaapadesátiletý strojvedoucí Unipetrolu Doprava, vykolejilo 13 vozů ČD a lokomotiva Unipetrolu Doprava 740.546, která byla zcela zničena.

Škoda na lokomotivách se vyšplhala na 8 miliónů, na vozech na 1,5 milionu korun, kolejích 2,5 milionu korun a na trakčním vedení 20 tisíc korun. Provoz na všech třech kolejích frekventované trati Ústí nad Labem – Chomutov je mezi Bílinou a Mostem přerušen, osobní vlaky jsou nahrazeny autobusy, rychlíky jezdí odklonem v trase Oldřichov u Duchcova - Louka u Litvínova - Most. V současné době se pracuje na obnovení provozu. Z Prahy dorazil nehodový jeřáb. Následky nehody budou zřejmě odstraněny nejdříve v pozdních večerních hodinách.

Vzhledem k závažnosti této mimořádné události má Drážní inspekce na místě střetu tři vrchní inspektory. Přestože je šetření teprve v raném stádiu, prvotní závěry naznačují, že by srážku mohl způsobit strojvedoucí Unipetrolu Doprava tím, že nezastavil vlak u návěstidla zakazujícího další jízdu. Jedná se tedy zřejmě o selhání lidského činitele.

Doplnění : 1.10. 22:00
Dle očitých svědků byl v žst. Louka u Litvínova velmi rušný provoz. Kromě rychlíků zde projíždějí i osobní vlaky bez cestujících (doprava je stále nahrazena NAD) z důvodu oběhu vozidel a též i některé nákladní vlaky.

Doplnění : 2.10. 14:50
Od 1.05 hodin je 1. traťová kolej sjízdná pro osobní i nákladní vlaky, a to v úseku nehody rychlostí 20 km/h, další dvě koleje budou sjízdné zřejmě až v pondělí. V sobotu se pod vedením Drážní inspekce uskutečnila prohlídka a předběžné přezkoušení správné funkce traťového abezpečovacího zařízení, které bylo shledáno v pořádku. Z toho důvodu Drážní inspekce uvedla, že pravděpodobnou příčinou nehody je selhání lidského činitele.

V pondělí pod dozorem Drážní inspekce proběhne podrobná prohlídka a přeměření všech parametrů traťového zabezpečovacího zařízení za účelem vyloučení jeho podílu na vzniku nehody.

Podle aktuálních informací ze zničené lokomotivy Unipetrolu Dopravy vyteklo více než 1000 litrů nafty a minimálně 100 litrů oleje. Na místě jsou přítomní hasiči a situaci mají pod kontrolou.

Info a tisková zpráva: Drážní inspekce, foto a doplnění informací : Martin Nožička


Doplněno : 3.10. 0:30 hod.
Fotografie z žst. Louka u Litvínova (Teplice v Č. - Oldřichov u D. - Louka u L. - Most), kde byl v sobotu 1.10. z důvodu nehody zvýšený provoz vlaků. Běžně zde jezdí jen motorové vozy ř.810 v trasách Most - Moldava v Kr.h. a Litvínov - Teplice v Č. a několik manipulačních vlaků. Foto: Jan Setvák.

Louka u Litvínova Louka u Litvínova Louka u Litvínova Louka u Litvínova Louka u Litvínova Louka u Litvínova Louka u Litvínova Louka u Litvínova


JRtrain Poslat mail autorovi | 1.10.2005 (12:40)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
vvx
05.10.2005 (13:51)  
ad flora: hámotinu jako výkaz vozidel si schovej k ČD. Ti ať se podobnýmy cancy zadusí.
03.10.2005 (16:47)  
ad : Jirka Kalčík
podle agentury JPP by mohli mít někteří "jiní" dopravci potíže, pokud by se příslušné úřady začaly zajímat o skutečný průběh pracovní směny strojvedoucího, přesněji řečeno jednotlivé časové údaje – okamžik, kdy strojvedoucí ohlásil nástup směny zaměstnanci dopravce pověřenému přidělením výkonu (u ČD je to zpravidla strojmistr, který "obtáhne" čas nástupu v provozním záznamu a zapíše nástup strojvedoucího do plachty / případně zavede do elektronického systému), čas kdy strojvedoucí nastoupil na kolejové vozidlo, kdy začal a kdy ukončil traťový výkon. Podle zákona o pracovní v dopravě musí ukončit traťový výkon v okamžiku, kdy uplynulo 12 hodin od okamžiku nástupu na směnu. To znamená, když strojvedoucí jakéhokoli dopravce nastoupí na směnu v 6.00, musí ukončit traťový výkon v 18.00; a to i kdyby měl za celý den prosedět na fírcimře a nakonec odvézt vlak z Libně na Masaryčku tak musí zastavit v 18.00 na Masaryčce. Proto se taky stává, že některé zpožděné vlaky dostávají v Brně laminátová (plechová) přípřež do Břeclavi, protože strojvedoucímu na modrém peršinku vyprší limit 12 hodin někde mezi Břeclaví a Podivínem (proč není prostě v Brně vystřídán a jel byl rg = proč střídající strojvedoucí "neumí" peršinky je jiná otázka). Institut "druhého" muže na stanovišti a práce přes 12 hodin od nástupu na směnu zákon prostě nezná …
Podle agentury JPP si někteří dopravci vykládají zákon tak, že začátek výkonu práce podle zákona je až okamžikem nástupu na lok nebo okamžikem odjezdu, nikoli od doby kdy "nějakému strojmistrovi nebo podobné funkci" ohlásil nástup na směnu takže nějaká rg jízda se do 12 hodinového limitu nepočítá …
Pro názornost – strojvedoucí firmy X v obci L se v 6.00 ohlásí, je mu sděleno, že ve stanici R stojí zamčená lokomotiva … strojvedoucí se "nějak" dopraví do místa R, ve 13.00 s vlakem odjede … podle zákona musí zastavit v 18.00 hodin … podle zaměstnavatele X však musí jet do 1.00 následujícího dne … Dobu od 6.00 do 13.00 na cestu z L do R (v podmínkách ČD režijní jízda) zaměstnavatel nepovažuje za výkon práce (na rozdíl od ČD) …
Informace pochází od agentury JPP a nelze si je běžnou ověřit, přesto "není šprochu, aby na něm nebylo pravdy trochu". Tohle by mohl udělat pouze DÚ, DI, případně orgány činné v trestním řízení…
Domnívám se, že je úplně jedno, co tam dělal nebo "nedělal" druhý strojvedoucí, protože za řízení hnacího vozidla a zapnutí VZ odpovídá, ten kdo je za kontrolérem. Konkrétní pracovní náplň toho či onoho strojvedoucího je věcí dopravce …
Půvabný je odhad vzniklé škody … já bych chtěl vidět, jak za uvedených 12 milionů opraví jednak ty WAPky, jednak tu poškozenou lokomotivu, což je prakticky možné jedině tak, že se koupí nový lokomotivní rám a jednotlivé součástky a lokomotiva se v podstatě znovu postaví …
UNIPETROL "DOPRAVA" se podle informace, jíž se mi dnes dostalo před časem vyjářil tak, že se "ze státních" kolejí stahuje a bude se věnovat jen "vlastním" kolejím. Pokud je tato informace pravdivá, tak se patrně jedná o doběh dříve uzavřených závazků …
Registered user Flora
03.10.2005 (11:54)  
UNIPETROL je "známá firma",která si nic z nikoho nedělá,natož z nějakých předpisů.
U svých vlaků nevedou výkaz vozidel,brzděnku ani nedělají výchozí
zkoušku brzdy.Neměla ba se hledat tam
příčina nehody - nebrzdil.
Registered user fastTomi
03.10.2005 (10:47)  
No taky si rikam, ze stesti, ze to neprdlo. Asi bych si v Moste myslel, ze prdla chemicka a ne ze se srazily vlaky... A k tomu jiskreni, oxidace me napadla, ale hned mi proti tomu kontrovala menirna a schopnost poskytnout tolko trakcniho proudo.
PS : vozy na prepravu uhli jsou uz roky oznaceny Falls
Registered user jaloviec
03.10.2005 (10:41)  
indicie jsou, nicmene neni moc pietni to tady ted resit na netu. berte to tedy zatim jako jednu z moznych variant.
Registered user Chomutovák
03.10.2005 (9:38)  
Ad Jaloviec: Sebevražda mě taky napadla, ale to je dost divoký způsob. To by musel být fíra buď úplně vyplatlaný nebo terorista. Přeci jen, kdyby některá z těch cisteren vybuchla, bylo pěkně veselo... Odkud máte tuto informaci? Existují nějaké důkazy pro verzi sebevražda (např. dopis na rozloučenou nebo nějaké indicie svědčící o plánovaném odchodu fíry ze života)?
Registered user Glagol
03.10.2005 (9:11)  
Nechci řešit vinu či nevinu zůčastněných. Čest památce toho nešťastníka.
Ale opravdu ty cisterny byly plněné propylenem? Já jsem vždy žil v domnění, že propylen cestuje z Chemopetrolu do Kralup (potrubím). Ovšem v případě že je vše jak viz. článek, můžou přeživší fírové a obyvatelstvo přilehlých vesnic tak v okruhu 1km od střetu děkovat pánu (nebo dle orientace dotyčného), neboť jak ty cisterny dokázaly tu prdu přežít je mi záhadou. Možná na to mělo vliv že se potkali v zatáčce, takže ty prázné uhláky odletěly stranou.
Ještě viz. Louka u Litvínova. Zamáčkl jsem slzu dojetí, ale takový provoz tam byl naposledy tak před 15 lety. Tedy já si myslel že ty troleje už ani nejsou funkční a pouze nejsou peňáze na jejich demontáž. Ještě poznámka k té trati Most-Louka-Oldřichov. Už vidím ty odklonové rychlíky, a to nemluvím o nákladních vlacích, jak se řítí místní traťovou rychlostí (tuším 60km/h) a vždy zase zpomalují na přejezdech na obligátních 10 (to včetně přejezdů vybavených světelným zab.).
Registered user jaloviec
03.10.2005 (8:36)  
tak údajně to byla sebevražda strojvedoucího
Registered user fastTomi
03.10.2005 (8:12)  
Vsiml jsem si, ze lokomotivy meli nahore oba sberace. Nake opatreni? Preci jen neco el. tam jelo uz kdysi davno a draty to nemusely zvladat...
Editor or ŽelPage Administrator JRtrain  mail  
03.10.2005 (7:01)  
V článku jsou přidány fotografie z Louky u Litvínova, kde byl v sobotu nezvykle velmi rušný provoz
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko