..: Téměř 24 hodin na cestách aneb jak jeli Brňáci do Kralup :..

810 Tour v ObrnicíchBrno - Snad všichni pravidelní čtenáři Želpage vědí, že se na začátku letošního března uskutečnila v Kralupech nad Vltavou tzv. 810 Tour, málokdo však už ví, že se této akce zúčastnila i skupina šotoušů z Brna. V tomto článku se nebudu podrobně zabývat samotnou 810 Tour, nýbrž cestou výše zmíněných příznivců železnic.

Naše cesta začala v Brně na hlavním nádraží, kde jsme se kolem 0:30 všichni sešli. Dovolím si parafrázovat název jistého díla od Karla Poláčka – Bylo nás pět. Chtěli jsme jet Galileem do Prahy. Od příchozivšího Miloše jsem se dozvěděl, že má náš Euronight +40. Využili jsme tedy služeb brněnské noční čekárny (v níž je mimojiné hlídač, který zde pravděpodobně slouží na vyhazování bezdomovců). Během čekání nás zaujalo hlášení o změně zpoždění, ve kterém jsme se dozvěděli, že si ještě ,,chvíli“ počkáme. Konečně cca v 1:50 dorazil kýžený vlak. Po téměř tříhodinové cestě, kterou zde nebudu rozvláčně popisovat, poněvadž jsem byl nejspíše jeden ze dvou cestujících, který nespal (ten druhý byl také „od nás“), jsme ve 4.48 dorazili na hlavní nádraží v našem hlavním městě, o kterém někteří z nás prohlásili, že vypadá jako po výbuchu atomovky. Nebyli daleko od pravdy.

Po příjezdu do Prahy jsme se vydali na nedaleké Masarykovo nádraží, odkud jsme se po nedlouhém čekání svezli ešusem do Lysé nad Labem. V Lysé jsme přestoupili na lokálku do Milovic. Během této jízdy se osmsetdesítka neplánovaně zastavila v poli a vlakvedoucí se strojvedoucím vystoupili. Po ohnutí větve, která zasahovala do průjezdného profilu zase nastoupili a už bez zastávek se pokračovalo do Milovic, odkud jsme se po třináctiminutovém pobytu zase vydali stejným šukafonem zpět. V Lysé jsme si prohlédli ČD centrum a po příjezdu osmsetdesítky, která to zvládla ještě jednou otočit do Milovic (zaujalo mě, že i v neděli ráno jezdí po půl hodině) jsme podruhé nasedli do ešusu, abychom z něj v nedalekých Čelákovicích přestoupili na osmsetdevítku v režimu 0/0-S (bez vlakvedoucího) a tou jeli přes Neratovice do Kralup – tedy podle plánu.

Jak již jsem v úvodu naznačil, nebudu zde podrobně popisovat 810 Tour, ale přesto bych si dovolil zmínit nějakou tu zajímavost. Během jedné fotozastávky, tuším, že ve Straškově, jsme potkali jistou paní, kterou se podařilo Hroudovi ukecat, aby se s námi svezla do Libochovic, odkud jí někdo ve vlaku na PDA našel spojení autobusem zpět. Podobný scénař se pravděpodobně ještě jednou opakoval, jelikož při jednom mém vystoupení z vlaku opět jistá paní vystoupila a ihned se pokračovalo dál, proto jsem si ani motorák nestihl pořádně vyfotit (a zrovna na této fotce nebyl šum).

Po příjezdu do Kralup jsme si počkali na R 785, kterým jsme se svezli na do Prahy na Masarykovo nádraží. Ale co teď? Původně jsme chtěli jet EC 177 v 17:33 z Holešovic, ale to mělo +30, došli jsme tedy na výše zmíněné rozbombardované nádraží, odkud jsme chtěli jet R 877, ve kterém bychom si zabrali místo po přistavení soupravy. Jenže souprava ne a ne přijet. Taky +30. Zaujalo nás hlášení o R 683, který z důvodu poruchy zabezpečovacího zařízení začínal mimořádně v Libni. V hlášení stálo: ,,Cestující použijí služeb MHD.“ To se to hezky používá MHD, když to tam neznáte a musíte se tam za 25 minut dostat. Kdyby aspoň nějaký vlak mimořádně zastavil v Libni, aby tam cestující dovezl, ale to by bylo zřemě pod úroveň ČD. Alespoň tam budou mít méně cestujících a průvodčí bude mít čas si místo kontroly jízdenek lepit 1. změnu, podobně jako tomu bylo v R 785, kterým jsme jeli z Kralup do Prahy. (Po napsání článku jsem se dozvěděl, že R 877 jel mimořádně přes Libeň, kde byl umožněn přestup do vlaku R 683, který zde čekal.) Na můj popud jsme se vydali metrem do Holešovic na EC 177, ve kterém jsme si v Bmz sedli na chodbě na sklápěcí sedačky a zdárně dojeli do Brna.


mouka Poslat mail autorovi | 12.3.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže ŽelPage

Další z regionu ČR Jihomoravský ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Uťa 
13.03.2008 (13:56)  
Nemyslím si, že by se články tohoto typu měly objevovat v hlavních aktualitách ŽP.
12.03.2008 (23:16)  
Nick: Dobře, ale dovolil bych si trochu potlačit tu souvislost s tím, jestli autor je začínající nebo "pokročilý" (a tím pádem i to rozhodování mezi několika "jakoprofíky" a každým kdo chce něco napsat). Tady mouka napsal na ŽelPage zatím všehovšudy jeden článek - v něm pracně sestavil kvalitní rozbor vozového parku v IDS JMK. Četlo se to velmi dobře a mělo to pozitivní ohlasy. No a pak tu máme například CSPSV, kteří předtím napsali mraky výborných aktualit a článků, zato ten jejich loňský chudý report z Albánie, kam se většina z nás v životě nepodívá, byla podle mého názoru zcela nevyužitá příležitost se se čtenáři o něco podělit (o fotkách nemluvím). Zkrátka někdy stejný autor zaboduje a jindy hůř.
registrovaný uživatel milos  mail  
12.03.2008 (22:54)  
tak pozor, ja jsem rad za jakekoli cteni o dobrodruznem a statecnem cestovani po zeleznici!! nedobrodruzne v nasich podminkach je malokdy, me se vzdy zveda adrenalin, jen ucitim pach vyhybek a zahlednu prvni pragotron! :- ))
takze ja diky!
registrovaný uživatel Semík  mail  
12.03.2008 (22:29)  
2 Jiri Vosecek: Chlapci asi překládají VÝLET MOTORÁČKEM,
( hned nahoře v levém sloupečku ) jako 810 Tour. Takže asi znáš, ale nevíš.
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
12.03.2008 (22:09)  
Ac se to nekomu nemusi libit, takove clanky maji na hlavni strance ZP sve misto. V posledni dobe se vydavaji pouze aktuality mapujici situaci kolem zeleznice. Svou kvalitou casto predci aktuality vydane profesionalnimi deniky. O to vetsi je pak rozdil, kdyz se pokusi vydat svuj clanek zacinajici autor. Vyvstava tedy otazka, zda tu chcete mit aktuality od nekolika malo autoru (kteri budou zakonite ubyvat) a zadne ctenarske reportaze, nebo zda chcete mit aktuality od rozrustajici se skupiny pisalku obohacene i o jejich reportaze z cest a akci. V prvnim pripade pokracujte v nastolenem trendu kritiky (dodatecne komenty, ze jste to tak nemysleli, toho uz moc nezachrani), v druhem pripade misto kritickych komentaru chvili po vydani clanku zkuste spis autorovi poradit a nabidnout pomoc s pristim clankem. Treba jeste zkusi neco napsat a prida se i nekdo dalsi, kdyz uvidi, ze nekouseme.

PS: Bylo by dobre, kdyby si zdejsi kritici take zkusili nejaky clanek napsat. Treby by zjistili, ze je to nesrovnatelne tezsi, nez jen psat kriticke komentare ;-)
registrovaný uživatel Fauny  mail  
12.03.2008 (21:49)  
Mě teda taky přijde, že článek postráda "šmrnc." Přemýšlím, že bych napsal člának o tom, jak jsem vyjel z Pardubic Mojmírem s 10 minutami zpoždění a do Starého Města dojel s hodinou :-) Myslím, že by to taky moc čtenářů nechytlo.
12.03.2008 (21:41)  
Taky nemám vůbec zájem někoho odrazovat od psaní, ale jak jsem již uvedl, článek postrádá úvod. Hovoří se o jakési 810 tour, kterou "čtenáří zelpage.cz znají" - já teda sleduji web denně již delší dobu a neznám.
12.03.2008 (20:38)  
Rozhodně jsem nikoho nechtěl odradit od psaní článků pro ŽelPage, chraň bůh. Já jsem si to také přečetl s chutí. Ale myslím že můj komentář, že to celkem postrádá šťávu a že autor by lépe zhodnotil své literární vlohy při psaní něčeho nabitějšího, byl celkem objektivní.
12.03.2008 (19:35)  
SOUHLAS s Firefightrem! ja si ten clanek precetl rad, tak neprudte
registrovaný uživatel Mařin  mail  
12.03.2008 (19:24)  
Já nechci nikoho odrazovat od psaní, ale nevím co je zajímavýho na jízdě hodinu zpožděným Gallileem, kterou jsem stejně prospal, klacku na kolejích lokálky do jakési díry. A hlavák v Praze? Kdyby to byla mimořádnost tak neřeknu, ale vždyť je to tam na denním pořádku.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko