..: Student Agency míří na železnici :..

Ilustrační obrázekČesko - Společnost Student Agency, která je na českém dopravním poli známa především svými žlutými autobusy a nyní i úmyslem o proniknutí i na železnici, předestřela své plány do blízké budoucnosti. Pokud vše půjde tak, jak doufá ředitel společnosti Radim Jančura, vyjedou na české koleje "žluté vlaky" do tří let. A to na trase Praha – Ostrava, kde v současné působí Pendolina, vlajkové lodě Českých drah. Zde je prý SA "schopna provozovat luxusní vlak bez státních dotací", jak tvrdí Jančura. Student Agency, již Radim Jančura založil, ještě jako student brněnského Vysokého učení technického, plánuje nákup šesti vlakových souprav, řádově za 2 miliardy korun. Jejich výrobcem by měl být buď koncern Siemens, či konkurenční Stadler. Cena jedné soupravy by neměla přesáhnout 330 miliónů korun.

"Na vlaky musíme našetřit v průběhu příštího roku. Nikoliv celé dvě miliardy, ale jen desetiprocentní zálohu, tedy 200 milionů," informoval Jančura. A doplňuje: "Nabídneme ještě větší luxus než autobusech." Vlaky SA by měly být rozděleny na 6 vozových tříd. V úvahu nejvíce připadají soupravy typu Desiro ML za Siemens, jejichž maximální rychlost je 160km/h a za Stadlera různé druhy elektirkých jednotek z jeho nabídky. Reálné jsou i mnohé technické úpravy vybavení a typu dle přání objednatele.

Cestující na prvním místě aneb na co se můžeme těšit

Ilustrační obrázek

Manažeři a obchodní cestující ocení zejména konferenční místnost. "Nejnižší třída bude neporovnatelně kvalitnější, než první třída v Pendolinech či v německých ICE vlacích," slibuje Jančura. Na toto tvrzení ale odpvěděly ČD velice rázně. "Osočování existujícího a úspěšného Pendolina imaginárním projektem není na místě. Stejně tak srovnávání úrovně Pendolina s fiktivním, dosud neobjednaným vlakem se nám nelíbí," tvrdí ředitel marketingu ČD Aleš Ondrůj. "Až budou žluté vlaky opravdu existovat, můžeme srovnávat," říká mluvčí drah Ondřej Kubala. "Pendolino bylo průkopníkem se vším, co s tím souvisí. Vlaky pana Jančury a dalších vstoupí do prostředí, které je příznivě nastaveno zavedení rychlovlaku Českými drahami," doplnil jej Ondrůj. Možným designovým jsou vzorem německé vlaky typu ICE 3 . "Naše služby jsou založeny na kvalitním servisu vůči cestujícím, ve vlaku nabídneme ještě lepší služby, než v našich autobusech. Tedy kromě stewardů, zdarma nápojů, časopisů, novin, sluchátek nabídneme opravdové kino a ještě několik překvapení, které zatím držíme pod pokličkou," uvedl ambiciózní šéf Student Agency. Lze předpokládat, že ve vlacích bude poskytováno i internetové připojení a další nadstandardní služby, které u jiných drah nejsou zvykem.

Dalším projektem na železnici v případě úspěšnosti plánovaných vlaků této společnosti mezi Prahou a Ostravou by byla trať spojující dvě největší metropole Česka, tedy Prahu a Brno. Zákazníky, jenž využívají k cestě z Brna do Prahy právě SA a žluté autobusy, chce Radim Jančura naučit jezdit vlakem."Českým drahám se stěží podaří dostat pasažéry z našich autobusů, pro nás to bude snazší," prohlásil a dodal, že pokud by se tento smělý plán podařilo realizovat, tak SA své autobusy začne z D1 pomalu stahovat a přesouvat je na jiné lukrativní linky. Dle představ a plánů pana Jančury by se cena jízdenky z jihomoravské metropole do Prahy měla pohybovat kolem 230 korun. Tuto částku by však neměla přesáhnout. "Aby byl vlak plný, musí být dostatečně levný pro ty, co peníze nemají a dostatečně dobrý pro ty, co je mají," přemítá Jančura.

České dráhy kontra Student Agency

Ilustrační obrázek

Dle současných cen cesta z Prahy do Brna stojí s Českými drahami bez slev 317 korun. Pokud ale vlastníte In-kartu se zákaznickým jízdným, tak zaplatíte 238 korun. Podle Ondrůje ale České dráhy s Pendolinem nad současnými autobusy Student Agency zatím úspěšně vítězí. Na trase Praha – Ostrava rezervace a jízdenky bývají vyprodané již tři dny předem. Dráhy zde dle něj přilákaly na 30 % nových zákazníků.

Jančura se před vstupem na síť SŽDC obává mimo jiné také obtíží ze strany ČD. "Dá se předpokládat, že se České dráhy budou bránit. Dnes tak již činí skrz ministerstvo dopravy, které se návrhem nového zákona o veřejné dopravě snaží znemožnit náš vstup na koleje. Stát by neměl skrz své dráhy podnikat," tvrdí.

Toto však ČD kategoricky odmítly. "To je nehorázné tvrzení, které nás poškozuje. Dráhy nemohou bránit vstupu žádného dopravce na český železniční trh. Kapacitu dopravní cesty přiděluje Správa železniční dopravní cesty. Státní organizací je právě proto, aby prostor na kolejích rozdělila všem dopravcům spravedlivě," prohlásilo jejich tiskové oddělení. "České dráhy udělají vše proto, aby Student Agency pokořily obchodně," uzavřel Aleš Ondrůj.

Zčásti se to ČD už povedlo, byť ne jejich zásluhou. Student Agency totiž od ledna zdražuje zhruba o deset procent. "Je to způsobeno jednak růstem DPH z pěti na devět procent, jednak zdražováním pohonných hmot," řekl serveru iDNES Jančura.

Související články na ŽelPage:

Zdroje: Aktuálně.cz; Student Agency


Vítek_V | 29.12.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 20      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel BigDye 
29.12.2007 (20:32)  
Konkurenci obecně vítám, ale Jančura mi už dost pije krev. Neustále dává rozhovory ve smyslu jak skvěle rozhýbal trh a jak jsou jeho busy dobré, novináři mu to do jednoho žerou a tisknou jako neplacenou reklamu. Myslím, že nejsilnější Jančurovou stránkou je jeho PR. Radši bych, aby se rozhoupaly jiné firmy a šly třeba do VŘ na krajskou dopravu. Ale dokud bude jediným kritériem cena, cena a zase cena, budou ČD vyhrávat se starými vozy a špatnými službami.
registrovaný uživatel M 
29.12.2007 (20:23)  
To s tema paletama je dobry prirovnani. Kua, uplne zarlim:)

pekar a nerealne ceny SA - no a kdo to teda plati? Dedictvi od babicky, kolumbijska narkomafie, tajemny sponzor ze Svycarska?
registrovaný uživatel M 
29.12.2007 (20:18)  
Vecni nespokojenci? No, nevim kdo je ten VB, ale ja chrochtam blahem a jasne jsem to nekolikrat napsal. Ze jsem skepticky? Ano jsem. Ale ne k projektu jako takovemu, ale k tomu, jak se k tomu postavi stat skrze se "organizacni slozky":-((
A co se tyka toho "cim by mel poslat CD k sipku", tak ja tvrdim, ze vsim. Jestli tam nebude vyrazna masivni podpora od statu, tak SA se kolem CD prozene jako Schumacher kolem Jakuzy (viz jeho fotoreportaz:-))
registrovaný uživatel happy 
29.12.2007 (20:17)  
ad Pekař: SAmozřejmě,že musí.Pokud bude cena nízká,potom to SA položí.Pokud bude cena vysoká,tak tím moc lidí nepojede.I když vysoké ceny bych se moc nebál.Dost lidí si je dnes v bohatých aglomeracích ochotno připlatit za komfort.
registrovaný uživatel Web 
29.12.2007 (20:14)  
pekař: SA musí nabízet takové ceny, aby se jim to dlouhodobě vyplatilo. Bez dotací. Jestli do zisku počítají i reklamu a dobré jméno je jejich věc, já jim na to nedávám ani korunu.
registrovaný uživatel pekař 
29.12.2007 (20:10)  
SA musí nabízet reálné ceny, tady to je dneska sam vtipálek...:)))
registrovaný uživatel Web 
29.12.2007 (20:09)  
GC: Ale to je přeci v každém podnikání! Nebo snad máte pocit, že řekněme výrobce dřevěných palet po vstupu na trh může "zválcovat konkurenci" něčím, co ona nedokáže? Ale neznamená to, že nebude říkat, že z jeho palet si zadřete nejmíň třísek :)

Nicméně zrovna při boji s molochem mu věřím, neb v takové firmě všechno extrémně dlouho trvá. Takže jestli přijde, bude mít dost času, než se rozkoukají. Kolik firem už takhle skončilo, přestože neměly žádné faktické nevýhody?

Problém budou hlavně dotace - pokud stát bude financovat linku ČD způsobem cena (+přiměřený zisk)-jízdné = dotace, tak můžou nasadit cenu 35 Kč a... Je to dobře? :) A o nějakém omezení dotací si nedělám velké iluze - neboť úředníci na MD by tím ztratili svojí kvedlací moc a nedejbože i vykazovatelnou činnost :)

A jestli to pomůže jenom lince do Ovy? No a? :) Navíc pokud by se povedlo, tak to proštouchne trubky a začnou se objevovat další soukromníci jinde...
registrovaný uživatel happy 
29.12.2007 (20:07)  
Ano čd a jejich slevy ...Však on to stát zaplatí že z Pra do Br za 35...Zatímco na vedlejší trati přijede zasmrádlé béčko s taxou jak v taxíku za obyčejnou jízdenku. SA musí nabízet reálonou cenu,což čd a jakákoliv dotovaná doprava nemusí.

Zatímco čd některé jízdenky zdražily tak,že na to jezdí už snad jen blázni,tak na některých spojích ,kde to smrdí konkurencí,ceny snižují až na absurdní minimum,aby Kubala zas o tom mohl planě žvatlat,jak je to s čd výhodné
registrovaný uživatel pekař 
29.12.2007 (20:04)  
happy: pravděpodobně nižší ceny a mnohdy velmi výhodné nabídky ( Eliška ). A pokud jejich prodej podle vyjádření ČD stoupl pětinásobně, tak si myslím, že SA bude spíš získávat na koleje lidi z busu, což je taky fajn.
registrovaný uživatel happy 
29.12.2007 (19:59)  
ad Lukess: Proč by to mělo krachnout?? Myslím,že pan Jančura má velmi dobře zpočítáno,co se bude rentovat a co ne.Nehledě na to,že sluchadla na palici a k tomu plasťák kafe či čokolády není nijak extrémně drahý.Ale cestujícího to potěší (což čd neznají) .In karta nabízí cestování za normální ceny,protože obyčejné jízdné je předražené,resp. kvalita souprav jemu neodpovídá.Jinak co teda podle Vás In karta nabízí tak světoborného,že lidi se na ni nevykašlou po expanzi SA???
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 20      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko