..: Student Agency míří na železnici :..

Ilustrační obrázekČesko - Společnost Student Agency, která je na českém dopravním poli známa především svými žlutými autobusy a nyní i úmyslem o proniknutí i na železnici, předestřela své plány do blízké budoucnosti. Pokud vše půjde tak, jak doufá ředitel společnosti Radim Jančura, vyjedou na české koleje "žluté vlaky" do tří let. A to na trase Praha – Ostrava, kde v současné působí Pendolina, vlajkové lodě Českých drah. Zde je prý SA "schopna provozovat luxusní vlak bez státních dotací", jak tvrdí Jančura. Student Agency, již Radim Jančura založil, ještě jako student brněnského Vysokého učení technického, plánuje nákup šesti vlakových souprav, řádově za 2 miliardy korun. Jejich výrobcem by měl být buď koncern Siemens, či konkurenční Stadler. Cena jedné soupravy by neměla přesáhnout 330 miliónů korun.

"Na vlaky musíme našetřit v průběhu příštího roku. Nikoliv celé dvě miliardy, ale jen desetiprocentní zálohu, tedy 200 milionů," informoval Jančura. A doplňuje: "Nabídneme ještě větší luxus než autobusech." Vlaky SA by měly být rozděleny na 6 vozových tříd. V úvahu nejvíce připadají soupravy typu Desiro ML za Siemens, jejichž maximální rychlost je 160km/h a za Stadlera různé druhy elektirkých jednotek z jeho nabídky. Reálné jsou i mnohé technické úpravy vybavení a typu dle přání objednatele.

Cestující na prvním místě aneb na co se můžeme těšit

Ilustrační obrázek

Manažeři a obchodní cestující ocení zejména konferenční místnost. "Nejnižší třída bude neporovnatelně kvalitnější, než první třída v Pendolinech či v německých ICE vlacích," slibuje Jančura. Na toto tvrzení ale odpvěděly ČD velice rázně. "Osočování existujícího a úspěšného Pendolina imaginárním projektem není na místě. Stejně tak srovnávání úrovně Pendolina s fiktivním, dosud neobjednaným vlakem se nám nelíbí," tvrdí ředitel marketingu ČD Aleš Ondrůj. "Až budou žluté vlaky opravdu existovat, můžeme srovnávat," říká mluvčí drah Ondřej Kubala. "Pendolino bylo průkopníkem se vším, co s tím souvisí. Vlaky pana Jančury a dalších vstoupí do prostředí, které je příznivě nastaveno zavedení rychlovlaku Českými drahami," doplnil jej Ondrůj. Možným designovým jsou vzorem německé vlaky typu ICE 3 . "Naše služby jsou založeny na kvalitním servisu vůči cestujícím, ve vlaku nabídneme ještě lepší služby, než v našich autobusech. Tedy kromě stewardů, zdarma nápojů, časopisů, novin, sluchátek nabídneme opravdové kino a ještě několik překvapení, které zatím držíme pod pokličkou," uvedl ambiciózní šéf Student Agency. Lze předpokládat, že ve vlacích bude poskytováno i internetové připojení a další nadstandardní služby, které u jiných drah nejsou zvykem.

Dalším projektem na železnici v případě úspěšnosti plánovaných vlaků této společnosti mezi Prahou a Ostravou by byla trať spojující dvě největší metropole Česka, tedy Prahu a Brno. Zákazníky, jenž využívají k cestě z Brna do Prahy právě SA a žluté autobusy, chce Radim Jančura naučit jezdit vlakem."Českým drahám se stěží podaří dostat pasažéry z našich autobusů, pro nás to bude snazší," prohlásil a dodal, že pokud by se tento smělý plán podařilo realizovat, tak SA své autobusy začne z D1 pomalu stahovat a přesouvat je na jiné lukrativní linky. Dle představ a plánů pana Jančury by se cena jízdenky z jihomoravské metropole do Prahy měla pohybovat kolem 230 korun. Tuto částku by však neměla přesáhnout. "Aby byl vlak plný, musí být dostatečně levný pro ty, co peníze nemají a dostatečně dobrý pro ty, co je mají," přemítá Jančura.

České dráhy kontra Student Agency

Ilustrační obrázek

Dle současných cen cesta z Prahy do Brna stojí s Českými drahami bez slev 317 korun. Pokud ale vlastníte In-kartu se zákaznickým jízdným, tak zaplatíte 238 korun. Podle Ondrůje ale České dráhy s Pendolinem nad současnými autobusy Student Agency zatím úspěšně vítězí. Na trase Praha – Ostrava rezervace a jízdenky bývají vyprodané již tři dny předem. Dráhy zde dle něj přilákaly na 30 % nových zákazníků.

Jančura se před vstupem na síť SŽDC obává mimo jiné také obtíží ze strany ČD. "Dá se předpokládat, že se České dráhy budou bránit. Dnes tak již činí skrz ministerstvo dopravy, které se návrhem nového zákona o veřejné dopravě snaží znemožnit náš vstup na koleje. Stát by neměl skrz své dráhy podnikat," tvrdí.

Toto však ČD kategoricky odmítly. "To je nehorázné tvrzení, které nás poškozuje. Dráhy nemohou bránit vstupu žádného dopravce na český železniční trh. Kapacitu dopravní cesty přiděluje Správa železniční dopravní cesty. Státní organizací je právě proto, aby prostor na kolejích rozdělila všem dopravcům spravedlivě," prohlásilo jejich tiskové oddělení. "České dráhy udělají vše proto, aby Student Agency pokořily obchodně," uzavřel Aleš Ondrůj.

Zčásti se to ČD už povedlo, byť ne jejich zásluhou. Student Agency totiž od ledna zdražuje zhruba o deset procent. "Je to způsobeno jednak růstem DPH z pěti na devět procent, jednak zdražováním pohonných hmot," řekl serveru iDNES Jančura.

Související články na ŽelPage:

Zdroje: Aktuálně.cz; Student Agency


Vítek_V | 29.12.2007 (8:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Česká republika (celá)


  1 ... 16 17 18 19 20      Zpráv na stránku:   
29.12.2007 (12:11)  
No jestli to nebude mít bazén, tak do toho vlaku nevlezu...
Silně mi pan Vančura připomíná pana Bursíka, který taky když někam vstupoval, tak nakecal hory doly a potom bylo kulové.
Nejnižší třída ještě lepší jak 1. v pendolinu. Takže první u pan Vančury budou sedačky ze zlata, kde vás budou obsluhovat polonahé slečny? Asi ano...
Navíc mě tedy zajímá, když jim tomu žlutému zázraku dojde šťáva, tak kdo to odtáhne... Nebo si pan Vančura zajistí smlouvou s ČD, které ovšem dělají vše proto, aby nemohl vstoupit na trh? Jde vidět, že silně neví o čem mluví. Kdyby ano, tak se podívá jen na pendolina, co měly za problémy.
Registered user hanaak 
29.12.2007 (11:55)  
pokud jedou do 110 podle vašeho tachometru, tak jedou 100 přesně. tachometry většiny aut přeměřují. ale 120 je už příliš...
nevím, kdo přišel na to, že se SA starají o zákazníka? změna jř několikrát ročně? kafe z kelímku se hodí leda tak někam do vihorlatu, rezervace půl roku dopředu, pro pracujícího člověka, který neví, v kterou minutu přesně končí je zcela nepoužitelný. noviny si koupím jaké chci a ne čekat jaký plátek dostanu.děkuji nechci, mám vlastní auto. opravdu student agency je jen pro studenty.
o tom jak jsem se snažil dostat do busu SA bych mohl vyprávět.
29.12.2007 (11:44)  
O aktualitu nižšie sa pár Chovanec nechal počuť, že vlaky jeho klienta nebudú stáť v Čadci. Čiže plány sú veľkolepé...
29.12.2007 (11:24)  
No nevím jak je s dodržováním rychlosti u SA,ale nedávno jsem při cestě po D1 při rychlosti 110 - 120 nějak nemohl dojet autobus žluté barvy.
Registered user tenzor 
29.12.2007 (11:06)  
(u autobusů jiných společností netuším, jak jezdí, ale pokud tam někdo jede 120 místo 100, tak si koleduje o těžký průšvih)
Registered user tenzor 
29.12.2007 (11:05)  
Jabkin: jednou jsem tak z nudy sledoval rychlost autobusu SA z Prahy do Brna. 100 km/h nikde neprekrocil a dojel o 2 minuty driv. Samozrejme je fakt, ze pri vetsim poctu omezeni na dalnici a hlavne pri zacpach v Praze ci Brne jsou zpozdeni.
Registered user Mandos 
29.12.2007 (11:03)  
Doufám, že myslí na kompatibilitu s kolejovými obvody.
Registered user tenzor 
29.12.2007 (11:02)  
Vcelku se mě líbilo, jak se ČD čertí, když se jim šáhne na Piňdu :) Ale s Kubalou musím vyjímečně souhlasit v tom, že porovnávat se dá až výsledný produkt. Bohužel se obávám, že Jančura dojede na to samé co Railtrans - v zájmu ČD nikdo neschválí cizí elektrickou lokomotivu a s dieslem se to provozovat nedá.

Ale tahle věta mě vážně rozesmála:

České dráhy udělají vše proto, aby Student Agency pokořily obchodně," uzavřel Aleš Ondrůj.

To už jste v praxi ukázali, chlapci. Být Jančurou, píšu vám děkovné dopisy :)
Registered user Jabkin  mail  
29.12.2007 (11:02)  
A aby to nedopadlo tak, že příchodem SA uhne v některých časech ČD a do vlaků se tak dostanou jen ti co si zajistí rezervaci měsíc dopředu, případně zůstanou na nádraží, protože ve vlaku nebude kvůli kinu místo.
Registered user Jabkin  mail  
29.12.2007 (10:58)  
Já třeba proti nejsem,konkurenci vítám, ale pokud jde o "luxusní" autobusy na D1, smějí jet 100 km/h a,že jezdí někdy i 120 km/h,hm. Je sice hezké, že dojedou "na čas",ale jestli totéž chtějí předvést na dráze, tak to bude hodně mrtvejch.
  1 ... 16 17 18 19 20      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko