..: Student Agency míří na železnici :..

Ilustrační obrázekČesko - Společnost Student Agency, která je na českém dopravním poli známa především svými žlutými autobusy a nyní i úmyslem o proniknutí i na železnici, předestřela své plány do blízké budoucnosti. Pokud vše půjde tak, jak doufá ředitel společnosti Radim Jančura, vyjedou na české koleje "žluté vlaky" do tří let. A to na trase Praha – Ostrava, kde v současné působí Pendolina, vlajkové lodě Českých drah. Zde je prý SA "schopna provozovat luxusní vlak bez státních dotací", jak tvrdí Jančura. Student Agency, již Radim Jančura založil, ještě jako student brněnského Vysokého učení technického, plánuje nákup šesti vlakových souprav, řádově za 2 miliardy korun. Jejich výrobcem by měl být buď koncern Siemens, či konkurenční Stadler. Cena jedné soupravy by neměla přesáhnout 330 miliónů korun.

"Na vlaky musíme našetřit v průběhu příštího roku. Nikoliv celé dvě miliardy, ale jen desetiprocentní zálohu, tedy 200 milionů," informoval Jančura. A doplňuje: "Nabídneme ještě větší luxus než autobusech." Vlaky SA by měly být rozděleny na 6 vozových tříd. V úvahu nejvíce připadají soupravy typu Desiro ML za Siemens, jejichž maximální rychlost je 160km/h a za Stadlera různé druhy elektirkých jednotek z jeho nabídky. Reálné jsou i mnohé technické úpravy vybavení a typu dle přání objednatele.

Cestující na prvním místě aneb na co se můžeme těšit

Ilustrační obrázek

Manažeři a obchodní cestující ocení zejména konferenční místnost. "Nejnižší třída bude neporovnatelně kvalitnější, než první třída v Pendolinech či v německých ICE vlacích," slibuje Jančura. Na toto tvrzení ale odpvěděly ČD velice rázně. "Osočování existujícího a úspěšného Pendolina imaginárním projektem není na místě. Stejně tak srovnávání úrovně Pendolina s fiktivním, dosud neobjednaným vlakem se nám nelíbí," tvrdí ředitel marketingu ČD Aleš Ondrůj. "Až budou žluté vlaky opravdu existovat, můžeme srovnávat," říká mluvčí drah Ondřej Kubala. "Pendolino bylo průkopníkem se vším, co s tím souvisí. Vlaky pana Jančury a dalších vstoupí do prostředí, které je příznivě nastaveno zavedení rychlovlaku Českými drahami," doplnil jej Ondrůj. Možným designovým jsou vzorem německé vlaky typu ICE 3 . "Naše služby jsou založeny na kvalitním servisu vůči cestujícím, ve vlaku nabídneme ještě lepší služby, než v našich autobusech. Tedy kromě stewardů, zdarma nápojů, časopisů, novin, sluchátek nabídneme opravdové kino a ještě několik překvapení, které zatím držíme pod pokličkou," uvedl ambiciózní šéf Student Agency. Lze předpokládat, že ve vlacích bude poskytováno i internetové připojení a další nadstandardní služby, které u jiných drah nejsou zvykem.

Dalším projektem na železnici v případě úspěšnosti plánovaných vlaků této společnosti mezi Prahou a Ostravou by byla trať spojující dvě největší metropole Česka, tedy Prahu a Brno. Zákazníky, jenž využívají k cestě z Brna do Prahy právě SA a žluté autobusy, chce Radim Jančura naučit jezdit vlakem."Českým drahám se stěží podaří dostat pasažéry z našich autobusů, pro nás to bude snazší," prohlásil a dodal, že pokud by se tento smělý plán podařilo realizovat, tak SA své autobusy začne z D1 pomalu stahovat a přesouvat je na jiné lukrativní linky. Dle představ a plánů pana Jančury by se cena jízdenky z jihomoravské metropole do Prahy měla pohybovat kolem 230 korun. Tuto částku by však neměla přesáhnout. "Aby byl vlak plný, musí být dostatečně levný pro ty, co peníze nemají a dostatečně dobrý pro ty, co je mají," přemítá Jančura.

České dráhy kontra Student Agency

Ilustrační obrázek

Dle současných cen cesta z Prahy do Brna stojí s Českými drahami bez slev 317 korun. Pokud ale vlastníte In-kartu se zákaznickým jízdným, tak zaplatíte 238 korun. Podle Ondrůje ale České dráhy s Pendolinem nad současnými autobusy Student Agency zatím úspěšně vítězí. Na trase Praha – Ostrava rezervace a jízdenky bývají vyprodané již tři dny předem. Dráhy zde dle něj přilákaly na 30 % nových zákazníků.

Jančura se před vstupem na síť SŽDC obává mimo jiné také obtíží ze strany ČD. "Dá se předpokládat, že se České dráhy budou bránit. Dnes tak již činí skrz ministerstvo dopravy, které se návrhem nového zákona o veřejné dopravě snaží znemožnit náš vstup na koleje. Stát by neměl skrz své dráhy podnikat," tvrdí.

Toto však ČD kategoricky odmítly. "To je nehorázné tvrzení, které nás poškozuje. Dráhy nemohou bránit vstupu žádného dopravce na český železniční trh. Kapacitu dopravní cesty přiděluje Správa železniční dopravní cesty. Státní organizací je právě proto, aby prostor na kolejích rozdělila všem dopravcům spravedlivě," prohlásilo jejich tiskové oddělení. "České dráhy udělají vše proto, aby Student Agency pokořily obchodně," uzavřel Aleš Ondrůj.

Zčásti se to ČD už povedlo, byť ne jejich zásluhou. Student Agency totiž od ledna zdražuje zhruba o deset procent. "Je to způsobeno jednak růstem DPH z pěti na devět procent, jednak zdražováním pohonných hmot," řekl serveru iDNES Jančura.

Související články na ŽelPage:

Zdroje: Aktuálně.cz; Student Agency


Vítek_V | 29.12.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 15 16 17 18 19 20      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Scpinďa  mail  
29.12.2007 (13:47)  
Jenom by mě tak zajímalo, tadytím vlakem (mám namysli do Brna) určitě nepojede zákazník ČD(vlastník In-karty), kterého to vyjde na nejméně 35Kč a nejvíce pořád levněji než ten jejich tarif.
Zároveň cestující bez In-karty, tedy za OJ pojedou také s ČD, poněvadž na to jsou zvyklí a navíc je tolik slev, které ani zaměstnanec dráhy pomalu nezná.
A důchodce ty autobusy doslova ,serou´ (mám na mysli tarif) poněvadž jedou za jízdné jako dospělí. A asi za páté u nich neexistuje zákaznické jízdné ani žádné jiné slevy kromě poloviční pro dítě a studentských slev. A tak dále bych mohl pokračovat až bych popsal celou stránku. A jestli to Jančurovi vyjde tak ať si jezdí z Prahy Žižkova do Brna Židenic. Zajímalo by mě kolik lidí s těma jejich trapnejma vlakama pojede já tak maximálně na zkoušku z Malešic do Běchovic:)
Podporoval bych to kdyby chtěl obnovit dnes zastavené tratě, v tom teď podporuji společnoast Veolia Transport když by měl z Prahy jezdit každých 30min vlak do Nučic a Každý druhý do Berouna
29.12.2007 (13:47)  
Mě docela zaráží, jak dokáže většina diskutujících odsuzovat snahu podnikatele dostat se na železnici. Je to přece jeho věc a dělá to na svoje triko. Naproti tomu když ČD zavádí na železnici nový produkt (třeba Pendolino), daňové poplatníky by to mělo zajímat. To že ČD získaly Pendolino za nadstandardních podmínek se státem garantovanou půjčkou to nikoho nezajímá.

Rovněž boj nedotovaných vlaků s dotovanými spoji je bojem nerovným. Když mají ČD náhradní soupravy, které jinak vozí dotované spoje, mají to prostě jednoduší. Když Jančura vyžene cestující z Pendolina, ČD si jednoduše řeknou o dotaci MDČR a v součtu jim to ani vadit nebude. Je to prostě nerovný boj ČD s ostatními železničními dopravci a bohužel tomu v budoucnu nebude jinak...
registrovaný uživatel Palko 
29.12.2007 (13:46)  
Je zajímavé, jak se tady najednou vyrojili advokáti ČD. O pár článků níže se na ČD vesele nadává. Trochu to vypadá, že si vzájemným přitakáváním v kritizování a zesměšňování SA dodáváte naději, že ČD vyhrají. Pokud si SA nechá vyrobit vlaky na zakázku, speciálně pro sebe, jistě se bude pamatovat na to, aby byly elektromagneticky kompatibilní. Škoda teď taky vyrábí 380tky, a tak nějak se doufá, že rušit nebudou, takže řešení asi existuje. Největší problém je asi v zákonu, který může omezit vlaky soukromého dopravce, který by přebíral pasažéry dotovaným vlakům. Ale to se do 3 let může úplně změnit.
29.12.2007 (13:39)  
Jsem zvědav,jak pan Jančula zareaguje.Podle včerejší zprávy zdražuje žluťásky od 1.1.2008 na trase Brno-Praha na 200kč.Dráhy zavádí akviziční slevu na 175kč.
29.12.2007 (13:34)  
Ano samozřejmě.Až se koridor za státní peníze dodělá a bude to brzy/ v srpnu zkušebně provoz po novém spojení/,
potom vyjedou "soukromé" vlaky. Televize NOVA o tom natočí pár reportáží,prípadně svazák John v Na vlastní oči.
29.12.2007 (13:31)  
To bude sranda, až ČD a Cargo budou po Jančurovi vymáhat těžký odškodný za zablokovanou trať jeho zdechlou soupravou, vzniklý zpoždění a další škody, náhradní mašinku ať si sežene kde chce - i to je podstatou volného trhu.
Závazek má - hořlavost jeho busů.
Jinak připomínám všem rozumbradům, aby si prostudovali co je to přirozený monopol (jako je třeba zásobování teplem, vodou, kanalizace...) Dráha mezi ně patří taky.
To že dráha tu akviziční slevu nezavedla od nového JŘ jednoznačně svědčí, že je to reakce na SA. Jako, jestli chce koupit nový vlaky, tak to se pořádně prohne a nějak lacinej si nebude moct dovolit. Připomíná mi to jednu cestovní kancelář, co její majitel přišel z Německa.... a letadla ho položila.
Asi jedinej, kdo by mohl k cenové kalkulaci něco dodat je MZ.
29.12.2007 (13:29)  
Páňula: Nádherně si to vystihl. Plný souhlas.
29.12.2007 (13:27)  
no, zas nejnižší třída kvalitnější než v pendolinu nemusí být žádný problém, stačí tam dát pohodlná sedadla:)
registrovaný uživatel JiS 
29.12.2007 (12:49)  
Nejnižší třída bude neporovnatelně kvalitnější, než první třída v Pendolinech či v německých ICE vlacích.
Pan Jančura je evidentně zralý na Chocholouška.
registrovaný uživatel pekař 
29.12.2007 (12:26)  
C.M.Burns: vždyť tady nikdo nikoho neuráží, jen ať jde na koleje.
  1 ... 15 16 17 18 19 20      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko