..: Student Agency míří na železnici :..

Ilustrační obrázekČesko - Společnost Student Agency, která je na českém dopravním poli známa především svými žlutými autobusy a nyní i úmyslem o proniknutí i na železnici, předestřela své plány do blízké budoucnosti. Pokud vše půjde tak, jak doufá ředitel společnosti Radim Jančura, vyjedou na české koleje "žluté vlaky" do tří let. A to na trase Praha – Ostrava, kde v současné působí Pendolina, vlajkové lodě Českých drah. Zde je prý SA "schopna provozovat luxusní vlak bez státních dotací", jak tvrdí Jančura. Student Agency, již Radim Jančura založil, ještě jako student brněnského Vysokého učení technického, plánuje nákup šesti vlakových souprav, řádově za 2 miliardy korun. Jejich výrobcem by měl být buď koncern Siemens, či konkurenční Stadler. Cena jedné soupravy by neměla přesáhnout 330 miliónů korun.

"Na vlaky musíme našetřit v průběhu příštího roku. Nikoliv celé dvě miliardy, ale jen desetiprocentní zálohu, tedy 200 milionů," informoval Jančura. A doplňuje: "Nabídneme ještě větší luxus než autobusech." Vlaky SA by měly být rozděleny na 6 vozových tříd. V úvahu nejvíce připadají soupravy typu Desiro ML za Siemens, jejichž maximální rychlost je 160km/h a za Stadlera různé druhy elektirkých jednotek z jeho nabídky. Reálné jsou i mnohé technické úpravy vybavení a typu dle přání objednatele.

Cestující na prvním místě aneb na co se můžeme těšit

Ilustrační obrázek

Manažeři a obchodní cestující ocení zejména konferenční místnost. "Nejnižší třída bude neporovnatelně kvalitnější, než první třída v Pendolinech či v německých ICE vlacích," slibuje Jančura. Na toto tvrzení ale odpvěděly ČD velice rázně. "Osočování existujícího a úspěšného Pendolina imaginárním projektem není na místě. Stejně tak srovnávání úrovně Pendolina s fiktivním, dosud neobjednaným vlakem se nám nelíbí," tvrdí ředitel marketingu ČD Aleš Ondrůj. "Až budou žluté vlaky opravdu existovat, můžeme srovnávat," říká mluvčí drah Ondřej Kubala. "Pendolino bylo průkopníkem se vším, co s tím souvisí. Vlaky pana Jančury a dalších vstoupí do prostředí, které je příznivě nastaveno zavedení rychlovlaku Českými drahami," doplnil jej Ondrůj. Možným designovým jsou vzorem německé vlaky typu ICE 3 . "Naše služby jsou založeny na kvalitním servisu vůči cestujícím, ve vlaku nabídneme ještě lepší služby, než v našich autobusech. Tedy kromě stewardů, zdarma nápojů, časopisů, novin, sluchátek nabídneme opravdové kino a ještě několik překvapení, které zatím držíme pod pokličkou," uvedl ambiciózní šéf Student Agency. Lze předpokládat, že ve vlacích bude poskytováno i internetové připojení a další nadstandardní služby, které u jiných drah nejsou zvykem.

Dalším projektem na železnici v případě úspěšnosti plánovaných vlaků této společnosti mezi Prahou a Ostravou by byla trať spojující dvě největší metropole Česka, tedy Prahu a Brno. Zákazníky, jenž využívají k cestě z Brna do Prahy právě SA a žluté autobusy, chce Radim Jančura naučit jezdit vlakem."Českým drahám se stěží podaří dostat pasažéry z našich autobusů, pro nás to bude snazší," prohlásil a dodal, že pokud by se tento smělý plán podařilo realizovat, tak SA své autobusy začne z D1 pomalu stahovat a přesouvat je na jiné lukrativní linky. Dle představ a plánů pana Jančury by se cena jízdenky z jihomoravské metropole do Prahy měla pohybovat kolem 230 korun. Tuto částku by však neměla přesáhnout. "Aby byl vlak plný, musí být dostatečně levný pro ty, co peníze nemají a dostatečně dobrý pro ty, co je mají," přemítá Jančura.

České dráhy kontra Student Agency

Ilustrační obrázek

Dle současných cen cesta z Prahy do Brna stojí s Českými drahami bez slev 317 korun. Pokud ale vlastníte In-kartu se zákaznickým jízdným, tak zaplatíte 238 korun. Podle Ondrůje ale České dráhy s Pendolinem nad současnými autobusy Student Agency zatím úspěšně vítězí. Na trase Praha – Ostrava rezervace a jízdenky bývají vyprodané již tři dny předem. Dráhy zde dle něj přilákaly na 30 % nových zákazníků.

Jančura se před vstupem na síť SŽDC obává mimo jiné také obtíží ze strany ČD. "Dá se předpokládat, že se České dráhy budou bránit. Dnes tak již činí skrz ministerstvo dopravy, které se návrhem nového zákona o veřejné dopravě snaží znemožnit náš vstup na koleje. Stát by neměl skrz své dráhy podnikat," tvrdí.

Toto však ČD kategoricky odmítly. "To je nehorázné tvrzení, které nás poškozuje. Dráhy nemohou bránit vstupu žádného dopravce na český železniční trh. Kapacitu dopravní cesty přiděluje Správa železniční dopravní cesty. Státní organizací je právě proto, aby prostor na kolejích rozdělila všem dopravcům spravedlivě," prohlásilo jejich tiskové oddělení. "České dráhy udělají vše proto, aby Student Agency pokořily obchodně," uzavřel Aleš Ondrůj.

Zčásti se to ČD už povedlo, byť ne jejich zásluhou. Student Agency totiž od ledna zdražuje zhruba o deset procent. "Je to způsobeno jednak růstem DPH z pěti na devět procent, jednak zdražováním pohonných hmot," řekl serveru iDNES Jančura.

Související články na ŽelPage:

Zdroje: Aktuálně.cz; Student Agency


Vítek_V | 29.12.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 14 15 16 17 18 ... 20      Zpráv na stránku:   
29.12.2007 (14:19)  
ČD přece od dubna nebudou provozovat dopravu a sestavovat jízdní řád,tak o čem je vlastně řeč. Přesně to řeklJan Nos.Dokonce ve volném trhu platím několik let paušál na vodu a v centrálním topení platím pokutu , že byt nepřetápím.
registrovaný uživatel Desiro 
29.12.2007 (14:16)  
Já zase nemám rád socialismus, a to od té doby, co musím využívat "služeb" ČD.
Proč je na tom ŽP tak rudo, sakra?
registrovaný uživatel Palko 
29.12.2007 (14:11)  
A začíná ekonomická debata, respektive kdo má víc semestrů makro/mikro...
29.12.2007 (14:08)  
To M Ta zdechlá souprava bude patřit SZDC?
Volnému trhu nefandím od té doby co mi vlastní zkušenost s dodávkou vody, tepla a elektřiny dokázala, že je tu volný trh blbost která vede jen k nekontrolovanému zdražování.
Víš co je to přirozený monopol? Pak kafrej.
registrovaný uživatel M 
29.12.2007 (14:08)  
Ano samozřejmě.Až se koridor za státní peníze dodělá a bude to brzy/ v srpnu zkušebně provoz po novém spojení/,
potom vyjedou "soukromé" vlaky. Televize NOVA o tom natočí pár reportáží,prípadně svazák John v Na vlastní oči.

Takze tady je proste jasne videt, jak se to s tou zeleznici mysli...
Kdyz se stavi dalnice (za statni penize) a jezdi po nich soukromnici, tak je to spatne, protoze by to melo do zeleznice. Kdyz se za stejne statni penize postavi zeleznice, tak je to ale taky spatne, protoze po nich budou jezdit soukromnici. Takze ono to neni o tom, jestli silnice nebo zeleznice, ale o tom, jestli stat nebo soukromnik...
Fakt by mne zajimalo, jake jsou politicke preference v podniku typu Ceske drahy, ale mam docela jasno. A nevim, jestli mam brecet nebo blejt... Dovolena v Bulharsku a misto hajzlpapiru stary noviny. Ale hlavne, ze mame vlacky, ze mame zajistenou budoucnost a skoleni v modernim meste Kyjeve (akorat ten hajzlpapir nemame...)
registrovaný uživatel M 
29.12.2007 (14:03)  
Nos - ten jeden pan co prisel z Nemecka neskoncil na letadlech, ale na tom, ze si myslel, ze co je v civilizovane zemi (Nemecku) normalni, tak v Cesku je sci-fi...
Na letadlech vazne ne...

Jinak, nechapu, proc by CD meli pozadovat po Jancurovi nahradu za zablokovanou trat, kdyz ta "je majetkem" SZDC. (Kdyz prileti zpozdene letadlo kvuli pasazerovi, kteremu se udelalo blbe nebo kvuli mlze, tak odskodneni dava (kdyz dava) ten jeden problemovy pasazer, pripadne mlha NEBO ta aerolinka?) Nemely by teda CD NAHODOU to odskodneni chtit od SZDC? No, vlastne ne, protoze je to cele jeden "holding":-((
registrovaný uživatel M 
29.12.2007 (13:57)  
1. I kdyby SA nikdy nevyjel, tak mne nesmirne uspokojuje, ze jen kecani o tom projektu neskutecne sere Ceske drahy, ktere by zjevne rady zakonem zakazaly i debatu o tom...

2. Pokud bude SA jezdit Praha-Ostrava SOUCASNE i CD, tak... Zaprve nevim, proc by MD melo dotovat jeden subjekt, kdyz predmet dotace zaridi jiny a "sluzba je splnena" (totez si myslim i o "vyvzdorovane" konkurenci bus-vlak ostatne), ale asi to tak ma byt a predpokaldam, ze tohle nikoho z MD nenapadne a vlaky by jezdily soucasne...
Takze potom jsou tady tri moznosti - lide se presunou do SA a dotace CD pujdou k hovnu (ostatne to nebude nic noveho) -- bude to pul na pul, takze dotace budou na polovicni hovno a SA asi casem skonci, protoze polovicni vlak jim investici nevrati -- lide se presunou do SA, coz rozcili CD a ti zacnou bojovat cenou ("nedoplatek" si samozrejme nechaji docvaknout od statu). SA nebudou schopny dlouhodobe konkurovat (tezko muze soukroma firma konkurovat statni, kdyz ta ma vsechny trumfy (samozrejme krome pece o cestujici) v rukach). Vysledkem bude krach SA polozena statnimi dotacemi a CD se budou bit v prsa, ze statecne a skvelymi sluzbami porazily tridniho nepritele.

3. Pendolino bylo prukopnikem? Jo, asi na stejne urovni, kdyz ja odjedu do Indie "vyucovat" ledni hokej...

4. Busy podle myho nebude jen presouvat, ale mozna i prodavat. Nez se ty vlaky rozjedou, tak busy zestarnou a nebudou jezdit. Presto to porad budou "jeho" zakaznici a urcite by presli do jeho busu na kolejich. O tom nepohybuji a byl by to logicky tah

5. Podle Ondrůje ale České dráhy s Pendolinem nad současnými autobusy Student Agency zatím úspěšně vítězí. Ano, zhruba jako nas Polsko valcuje v hokeji...

6. Celkove temhle planum verim o stupen (az dva:) vice nez tem od RTE. Nicmene nemyslim si, ze SA nekdy na koleje vyjede. Pokud by to snad i dopadlo, tak to brzy skonci dle scenare popsaneho v bode dve (ta treti moznost). Jestli to skonci jakkoliv jinak, tak lze mluvit o uspechu (a zazraku - bohuzel...)

sunfreedom - ano, presne tak
C.M.Burns - ano, presne tak:-)

Jabkin (nebo kdokoliv) - videl jsi technicak tech autobusu, kdyz pises, ze bus smi jen 100 kmh? Ted aby nedoslo k nedorozumeni - opravdu mne to zajima a chci vedet, jestli ten bus ma v technicaku stovku nebo vic

hanaak - zmeny JR nekolikrat rocne jsou problem? To jako maji jet na nejlepe petilety plan a behem roku na nic nereagovat, ze? Kafe z kelimku dava i Starbucks a nemam pocit, ze by tam chodili socky z Vihorlatu... Rezervace pul roku dopredu? To dela kdo? (Ostatne pul roku tezko, kdyz 5x rocne meni JR:-) Ale dobra, nadsazka... No, asi takto - polointeligentni opice, ktera teda nevi, kdy pojede si rezervuje 3 listky po sobe a potom je pomoci SMS zrusi, kdyz teda nevi, kdy pojede. Debil si stezuje, jak neco nejde (pripadne si koupi mistenku na vlak, se kterou si muze pak (kdyz ten vlak nestihne z tehoz duvodu jako bus) jenom vytrit, protoze ta skrze SMS - mam pocit:) - zrusit ani vymenit nejde)...

Panula - Jancura nasliboval a pak nesplnil? Jo a co treba? Dej jeden priklad neceho, co nesplnil. A kdo to odtahne? No, zjevne pan Jancura nebo akcionari, urcite ne my vsichni... Nebo co presne te sere na Jancurove komercnim uspechu? Ze neco dokazal a ty nic? Nojono, zivot je takovy. Kdyz nebudes zavidet, tak si ti bude zit mnohem lepe...
registrovaný uživatel Palko 
29.12.2007 (13:54)  
Scpinďa: Takže na železnici budou muset jezdit jen ČD navěky věků, protože lidi ze setrvačnosti prostě budou jezdit vlaky Českých drah a soukromníky budou ignorovat. Toto se naplno potvrzuje v nákladní dopravě - jediným dopravcem je Cargo, že?
registrovaný uživatel Palko 
29.12.2007 (13:50)  
Mates111: Je chyba, že MD dálkové vlaky (EC/IC) dotuje. EC rozhodně nejsou základní dopravní obslužnost. Když chci dojet z Prahy do Ostravy, můžu jet rychlíkem. Když chci lepší kvalitu, tak holt nevyužiju základní oblužnosti, ale pojedu něčím jiným, nedotovaným.
29.12.2007 (13:50)  
A ještě jedna věc. My tady neustále mluvíme o tom, kdo vyhraje, kdo získá všechny cestující. Ale o tom to přece není. Prostě jsou určité skupiny lidí, kteří preferují vlak, jiní autobus, někdo preferuje nízkou cenu, jiný chce mít nápoj v ceně, popř. kino. Každý člověk je jiný, proto bych raději hovořil objektivně...
  1 ... 14 15 16 17 18 ... 20      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko