..: Student Agency míří na železnici :..

Ilustrační obrázekČesko - Společnost Student Agency, která je na českém dopravním poli známa především svými žlutými autobusy a nyní i úmyslem o proniknutí i na železnici, předestřela své plány do blízké budoucnosti. Pokud vše půjde tak, jak doufá ředitel společnosti Radim Jančura, vyjedou na české koleje "žluté vlaky" do tří let. A to na trase Praha – Ostrava, kde v současné působí Pendolina, vlajkové lodě Českých drah. Zde je prý SA "schopna provozovat luxusní vlak bez státních dotací", jak tvrdí Jančura. Student Agency, již Radim Jančura založil, ještě jako student brněnského Vysokého učení technického, plánuje nákup šesti vlakových souprav, řádově za 2 miliardy korun. Jejich výrobcem by měl být buď koncern Siemens, či konkurenční Stadler. Cena jedné soupravy by neměla přesáhnout 330 miliónů korun.

"Na vlaky musíme našetřit v průběhu příštího roku. Nikoliv celé dvě miliardy, ale jen desetiprocentní zálohu, tedy 200 milionů," informoval Jančura. A doplňuje: "Nabídneme ještě větší luxus než autobusech." Vlaky SA by měly být rozděleny na 6 vozových tříd. V úvahu nejvíce připadají soupravy typu Desiro ML za Siemens, jejichž maximální rychlost je 160km/h a za Stadlera různé druhy elektirkých jednotek z jeho nabídky. Reálné jsou i mnohé technické úpravy vybavení a typu dle přání objednatele.

Cestující na prvním místě aneb na co se můžeme těšit

Ilustrační obrázek

Manažeři a obchodní cestující ocení zejména konferenční místnost. "Nejnižší třída bude neporovnatelně kvalitnější, než první třída v Pendolinech či v německých ICE vlacích," slibuje Jančura. Na toto tvrzení ale odpvěděly ČD velice rázně. "Osočování existujícího a úspěšného Pendolina imaginárním projektem není na místě. Stejně tak srovnávání úrovně Pendolina s fiktivním, dosud neobjednaným vlakem se nám nelíbí," tvrdí ředitel marketingu ČD Aleš Ondrůj. "Až budou žluté vlaky opravdu existovat, můžeme srovnávat," říká mluvčí drah Ondřej Kubala. "Pendolino bylo průkopníkem se vším, co s tím souvisí. Vlaky pana Jančury a dalších vstoupí do prostředí, které je příznivě nastaveno zavedení rychlovlaku Českými drahami," doplnil jej Ondrůj. Možným designovým jsou vzorem německé vlaky typu ICE 3 . "Naše služby jsou založeny na kvalitním servisu vůči cestujícím, ve vlaku nabídneme ještě lepší služby, než v našich autobusech. Tedy kromě stewardů, zdarma nápojů, časopisů, novin, sluchátek nabídneme opravdové kino a ještě několik překvapení, které zatím držíme pod pokličkou," uvedl ambiciózní šéf Student Agency. Lze předpokládat, že ve vlacích bude poskytováno i internetové připojení a další nadstandardní služby, které u jiných drah nejsou zvykem.

Dalším projektem na železnici v případě úspěšnosti plánovaných vlaků této společnosti mezi Prahou a Ostravou by byla trať spojující dvě největší metropole Česka, tedy Prahu a Brno. Zákazníky, jenž využívají k cestě z Brna do Prahy právě SA a žluté autobusy, chce Radim Jančura naučit jezdit vlakem."Českým drahám se stěží podaří dostat pasažéry z našich autobusů, pro nás to bude snazší," prohlásil a dodal, že pokud by se tento smělý plán podařilo realizovat, tak SA své autobusy začne z D1 pomalu stahovat a přesouvat je na jiné lukrativní linky. Dle představ a plánů pana Jančury by se cena jízdenky z jihomoravské metropole do Prahy měla pohybovat kolem 230 korun. Tuto částku by však neměla přesáhnout. "Aby byl vlak plný, musí být dostatečně levný pro ty, co peníze nemají a dostatečně dobrý pro ty, co je mají," přemítá Jančura.

České dráhy kontra Student Agency

Ilustrační obrázek

Dle současných cen cesta z Prahy do Brna stojí s Českými drahami bez slev 317 korun. Pokud ale vlastníte In-kartu se zákaznickým jízdným, tak zaplatíte 238 korun. Podle Ondrůje ale České dráhy s Pendolinem nad současnými autobusy Student Agency zatím úspěšně vítězí. Na trase Praha – Ostrava rezervace a jízdenky bývají vyprodané již tři dny předem. Dráhy zde dle něj přilákaly na 30 % nových zákazníků.

Jančura se před vstupem na síť SŽDC obává mimo jiné také obtíží ze strany ČD. "Dá se předpokládat, že se České dráhy budou bránit. Dnes tak již činí skrz ministerstvo dopravy, které se návrhem nového zákona o veřejné dopravě snaží znemožnit náš vstup na koleje. Stát by neměl skrz své dráhy podnikat," tvrdí.

Toto však ČD kategoricky odmítly. "To je nehorázné tvrzení, které nás poškozuje. Dráhy nemohou bránit vstupu žádného dopravce na český železniční trh. Kapacitu dopravní cesty přiděluje Správa železniční dopravní cesty. Státní organizací je právě proto, aby prostor na kolejích rozdělila všem dopravcům spravedlivě," prohlásilo jejich tiskové oddělení. "České dráhy udělají vše proto, aby Student Agency pokořily obchodně," uzavřel Aleš Ondrůj.

Zčásti se to ČD už povedlo, byť ne jejich zásluhou. Student Agency totiž od ledna zdražuje zhruba o deset procent. "Je to způsobeno jednak růstem DPH z pěti na devět procent, jednak zdražováním pohonných hmot," řekl serveru iDNES Jančura.

Související články na ŽelPage:

Zdroje: Aktuálně.cz; Student Agency


Vítek_V | 29.12.2007 (8:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 20      Zpráv na stránku:   
01.01.2008 (18:04)  
U některých diskutérů (stejně jako v jiných diskusích) se dá s pravděpodobností blížící se jistotě uhodnout jejich zaměstnavatel, tedy ČD. Dští oheň a síru na kdejakého soukromníka, a ani se jim nedivím, neboť konkurence jim spolehlivě rozmetá z dob socialismu pocházející systém sociálních jistot a bůhvíjakých ČD vymožeností. Je toho na ně zkrátka moc, od ČD odchází Cargo, traťovka, skoro celá jedenáctka (hlavně to nejdůležitější - SENA a tvorba jízdního řádu), SŽDC chce sama provozovat tratě (už požádala o vydání úředního povolení - kdo nevěří, tak je to na webu Drážního úřadu). České dráhy už nebudou o všem rozhodujícím monopolem, ale řadovým (i když stále největším) dopravcem. A teď se jim cpe na koleje Jančura, který kupodivu nikdy nepracoval na ČD a s ČD ani nemá nic společného, aby ho ČD mohly kontrolovat (jako některé "nezávislé" dopravce) a který je pro ČD asi první opravdovou konkurencí.
Registered user M 
01.01.2008 (17:09)  
Myslim, ze se pletes...
Jednak, kdyby ve smeru z Brna nebyly pripojovaci/odbocovaci pruhy, tak by to byl duvod, aby to bylo naopak (tj. 130 z Brna a 100 do Brna - je to ale naopak).
Ale je to tak, ze je oba pruhy jsou po cele delce uplne stejne (snad jen, ze vedle jednoho jsou svodidla a salinovy koleje a na druhe strane zed...).

Je to opravdu uplne stejne a to lepeni hrozi po cele delce v obou smerech (tezko rict cim je to ale dane - jestli tim, ze 130 je moc nebo tim, ze jsou lide, kteri po dalnici jezdi "bezpecnych" 80 kmh...)
Registered user JOHNZ 
01.01.2008 (13:47)  
M: Jak ma pamat neklame, v smere z Brna nie su na tej pseudorychlostke pripajacie a odbocovacie pruhy ... kto ide v pravom pruhu (a obcas aj lavom) nad 100, koleduje o to vyliezt niekomu na rit ...
Registered user M 
31.12.2007 (16:06)  
aron - ja tam umistil pouze jednu znacku, ne obe dve! Jinak Jizni spojka? Privadec od JS k D1?
V Brne (ulice Ostravska, privadec k D1 smer Vyskov) mame asi docela raritu - je to 4pruh a v delce par kilometru je v jednom smeru 100 a v druhem smeru 130. Pritom dost pochybuju, ze je v tom nejaky zasadni rozdil. Takze ta moje podivuhodna silnice, ktera je na jednom konci zahadne nebezpecnejsi nez na druhem (pritom ma na obou koncich vsechny parametry uplne stejne) je v Brne privedene k dokonalosti - rozdily jsou ne zacatek-konec, ale leva strana-prava strana.
Takze kdyz jedete DO Brna a jedete 120, tak jedete bezpecne, ale kdyz jedete Z Brna a jedete stejnych 120, tak jedete nebezpecne. Zadny prechod, zadne baraky, nic. Jenom svodidla a beton. Jeden smer bezpecny, druhy nebezpecny (pritom oba jsou naprosto stejne...)
31.12.2007 (14:17)  
no pani to je diskuze
muj skromny nazor na vec docela presne posal M a jinak jestli autobusy SA prekracuji rychlost tak je to jen vina jejich ridicu a nikoli SA pac silne pochybuju ze by Jancura nekoho nutil jezdit proti predpisum
Registered user aron 
31.12.2007 (13:24)  
M:Tak silnici v poli označenou značkou konec a začátek obce jsem neviděl a jestli někde existuje,tak se omlouvám,jinak vím že je v naší krásné republice umístěno spoustu značek nelogicky,tak jako je spoustu předpisů a jiných zbytečností,které slouží zejména k tomu,aby se porušovali.
Registered user M 
31.12.2007 (13:17)  
Ne, to mnou popsany typ silnice neni, ja psal o silnici v polich uprostred niceho
Registered user aron 
31.12.2007 (12:53)  
M:Ano,ale taky tady jsou obce typu Slavíč a Drahotuše,kde je tebou popsaný typ silnice a lidi tam taky bydlej a kupodivu tam choděj i po chodnících vedoucích souběžně s "dálnicí".
Registered user M 
31.12.2007 (12:07)  
aron, Jabkin - na 4pruhu v polich vetsinou chodci ani nikdo jiny nebyva (resp. muze tam byt stejne casto jako treba na dalnici, kde se taky 50 nejezdi a chodci tam jsou v ohrozeni). Jedine, co to je jsou svodidla. Jeste jednou si prectete jak jsem tu silnici popsal... Ta silnice je na obou "koncich" uplne stejna, je to porad klasickej ctyrpruh uprostred niceho, akorat na jedne strane je 90 a na druhe uz 50. Samotna obec tam pritom neni, nejsou tam domy, nejsou tam chodci... Pokud jsou ohrozeni ostatni ridici, tak nechapu, proc se mimo obec jezdi 90 a ne 50, kdyz teda vyssi rychlosti nekoho ohrozuje...

Takze jestli nekdo jel v obci 100, tak mne fakt zajima, jestli to bylo nekde na namesti nebo v "obci typu Jizni spojka" - potom si teprve reknu, jestli to bylo nebezpecne nebo jestli ma nekdo nejakej problem...

Nebo jako kdyz bude na dalnici (rovne, bez koleji, bez exitu, bez niceho) tricitka a nekdo tam pojede 40, tak jede nebezpecne? To snad ne...
Registered user cocik 
31.12.2007 (11:30)  
je mi lito, ale slibum SA o kulture cestovani pro manazery neverim ani slovo ... pri startu zlutych autobusu slibovali manazerskou prvni tridu a i kdyz tenhle model uspesne funguje treba v jizni koreji, tak ho nikdy opravdu nezavedli a v tichosti zmenili ty svoje busy na krabicky od sardinek nastostovany studentama ... dokazu si predstavit, ze uplne stejne dopadnou ty jejich vlaky
  1 2 3 4 5 ... 20      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko