..: Student Agency míří na železnici :..

Ilustrační obrázekČesko - Společnost Student Agency, která je na českém dopravním poli známa především svými žlutými autobusy a nyní i úmyslem o proniknutí i na železnici, předestřela své plány do blízké budoucnosti. Pokud vše půjde tak, jak doufá ředitel společnosti Radim Jančura, vyjedou na české koleje "žluté vlaky" do tří let. A to na trase Praha – Ostrava, kde v současné působí Pendolina, vlajkové lodě Českých drah. Zde je prý SA "schopna provozovat luxusní vlak bez státních dotací", jak tvrdí Jančura. Student Agency, již Radim Jančura založil, ještě jako student brněnského Vysokého učení technického, plánuje nákup šesti vlakových souprav, řádově za 2 miliardy korun. Jejich výrobcem by měl být buď koncern Siemens, či konkurenční Stadler. Cena jedné soupravy by neměla přesáhnout 330 miliónů korun.

"Na vlaky musíme našetřit v průběhu příštího roku. Nikoliv celé dvě miliardy, ale jen desetiprocentní zálohu, tedy 200 milionů," informoval Jančura. A doplňuje: "Nabídneme ještě větší luxus než autobusech." Vlaky SA by měly být rozděleny na 6 vozových tříd. V úvahu nejvíce připadají soupravy typu Desiro ML za Siemens, jejichž maximální rychlost je 160km/h a za Stadlera různé druhy elektirkých jednotek z jeho nabídky. Reálné jsou i mnohé technické úpravy vybavení a typu dle přání objednatele.

Cestující na prvním místě aneb na co se můžeme těšit

Ilustrační obrázek

Manažeři a obchodní cestující ocení zejména konferenční místnost. "Nejnižší třída bude neporovnatelně kvalitnější, než první třída v Pendolinech či v německých ICE vlacích," slibuje Jančura. Na toto tvrzení ale odpvěděly ČD velice rázně. "Osočování existujícího a úspěšného Pendolina imaginárním projektem není na místě. Stejně tak srovnávání úrovně Pendolina s fiktivním, dosud neobjednaným vlakem se nám nelíbí," tvrdí ředitel marketingu ČD Aleš Ondrůj. "Až budou žluté vlaky opravdu existovat, můžeme srovnávat," říká mluvčí drah Ondřej Kubala. "Pendolino bylo průkopníkem se vším, co s tím souvisí. Vlaky pana Jančury a dalších vstoupí do prostředí, které je příznivě nastaveno zavedení rychlovlaku Českými drahami," doplnil jej Ondrůj. Možným designovým jsou vzorem německé vlaky typu ICE 3 . "Naše služby jsou založeny na kvalitním servisu vůči cestujícím, ve vlaku nabídneme ještě lepší služby, než v našich autobusech. Tedy kromě stewardů, zdarma nápojů, časopisů, novin, sluchátek nabídneme opravdové kino a ještě několik překvapení, které zatím držíme pod pokličkou," uvedl ambiciózní šéf Student Agency. Lze předpokládat, že ve vlacích bude poskytováno i internetové připojení a další nadstandardní služby, které u jiných drah nejsou zvykem.

Dalším projektem na železnici v případě úspěšnosti plánovaných vlaků této společnosti mezi Prahou a Ostravou by byla trať spojující dvě největší metropole Česka, tedy Prahu a Brno. Zákazníky, jenž využívají k cestě z Brna do Prahy právě SA a žluté autobusy, chce Radim Jančura naučit jezdit vlakem."Českým drahám se stěží podaří dostat pasažéry z našich autobusů, pro nás to bude snazší," prohlásil a dodal, že pokud by se tento smělý plán podařilo realizovat, tak SA své autobusy začne z D1 pomalu stahovat a přesouvat je na jiné lukrativní linky. Dle představ a plánů pana Jančury by se cena jízdenky z jihomoravské metropole do Prahy měla pohybovat kolem 230 korun. Tuto částku by však neměla přesáhnout. "Aby byl vlak plný, musí být dostatečně levný pro ty, co peníze nemají a dostatečně dobrý pro ty, co je mají," přemítá Jančura.

České dráhy kontra Student Agency

Ilustrační obrázek

Dle současných cen cesta z Prahy do Brna stojí s Českými drahami bez slev 317 korun. Pokud ale vlastníte In-kartu se zákaznickým jízdným, tak zaplatíte 238 korun. Podle Ondrůje ale České dráhy s Pendolinem nad současnými autobusy Student Agency zatím úspěšně vítězí. Na trase Praha – Ostrava rezervace a jízdenky bývají vyprodané již tři dny předem. Dráhy zde dle něj přilákaly na 30 % nových zákazníků.

Jančura se před vstupem na síť SŽDC obává mimo jiné také obtíží ze strany ČD. "Dá se předpokládat, že se České dráhy budou bránit. Dnes tak již činí skrz ministerstvo dopravy, které se návrhem nového zákona o veřejné dopravě snaží znemožnit náš vstup na koleje. Stát by neměl skrz své dráhy podnikat," tvrdí.

Toto však ČD kategoricky odmítly. "To je nehorázné tvrzení, které nás poškozuje. Dráhy nemohou bránit vstupu žádného dopravce na český železniční trh. Kapacitu dopravní cesty přiděluje Správa železniční dopravní cesty. Státní organizací je právě proto, aby prostor na kolejích rozdělila všem dopravcům spravedlivě," prohlásilo jejich tiskové oddělení. "České dráhy udělají vše proto, aby Student Agency pokořily obchodně," uzavřel Aleš Ondrůj.

Zčásti se to ČD už povedlo, byť ne jejich zásluhou. Student Agency totiž od ledna zdražuje zhruba o deset procent. "Je to způsobeno jednak růstem DPH z pěti na devět procent, jednak zdražováním pohonných hmot," řekl serveru iDNES Jančura.

Související články na ŽelPage:

Zdroje: Aktuálně.cz; Student Agency


Vítek_V | 29.12.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 20      Zpráv na stránku:   
29.12.2007 (23:29)  
No ja som bol minulé leto so SA na jazykovom pobyte a nemal som pocit, že by to niekto dotoval :) Cena zodpovedala školnému+ubytovaniu, cestu som si riešil sám a všetko ostatné tiež.
Tiež asi trpím nejakou záhadnou anatomickou anomáliou, ale aj napriek svojim nemalým rozmerom v každom smere som v buse nikdy nejako výraznejšie netrpel. Pred dvoma mesiacmi som v priebehu piatich dní absolvoval cestu Olomouc-Zlín-Praha-Štrasburg-Luxemburg-Brusel-Leuven-Waterloo-Praha-Zlín-Olomouc v staršej dvojpodlažnej Scanii a nebol to síce vrchol pohodlnosti, ale šlo to. Pochybujem, že by som bol po 20hodinovej ceste nejako výraznejšie nadšeny z cesty vlakom (nedajbože v B-čku alebo tvrdom Bee/Bmee), ak by som práve necestoval lôžkom. Na cesty do Prahy bežne preferujem vlak, ale aj tak som niekoľkokrát absolvoval cestu busom (nie len SA) a nikdy to nebolo nič neznesiteľné. Naopak Ayats Atlantis, Scania Irizar a spol. mi vždy pripadali veľmi slušné. Ak by mal vlak SA podobný interiér, asi by mi to bolo stále milšie ako B, hoci aj preplyšované.
registrovaný uživatel Web 
29.12.2007 (22:00)  
pekař: A to jste se dozvěděl kde, máte odkaz? Já o tom nikdy neslyšel, tak abysme tu nezakládali nějakou tu polopravdu :) Skutečně nevím o tom, že by mi na některou cestu cokoliv přisypal stát...
registrovaný uživatel pekař 
29.12.2007 (21:52)  
Web: dotuje mu je stát a proč se mu to vyplatí opravdu netuším.
registrovaný uživatel Web 
29.12.2007 (21:52)  
pekař: Vy pijete, nebo já usínám? :) Co chtěl básník říct? Kdo mu dotuje studijní pobyty a proč se mu vyplatí jezdit s busy za 1Kč? :)
registrovaný uživatel pekař 
29.12.2007 (21:46)  
SA má velmi slušné dotace na zahraniční studentské pobyty. Připominá se mi věta Jančurova, který řekl, že i kdyby měly busy jezdit za 1Kč, stále se mu to vyplatí.
registrovaný uživatel Petr Sváda  mail  
29.12.2007 (21:22)  
Tenzor: No už jsem se lekl...
registrovaný uživatel tenzor 
29.12.2007 (21:15)  
Petr Sváda: to byla samozřejmě ironie..
registrovaný uživatel Petr Sváda  mail  
29.12.2007 (21:13)  
Tenzor: By mne zajímalo co více nabízejí ostatní přepravci a dokonce za poloviční ceny?
registrovaný uživatel tenzor 
29.12.2007 (21:10)  
BigDye: Jiste, lidi jezdi se SA jen a jen proto, ze pan Jančura ma nejlepsi reklamu, zatimco ostatni prepravci toho nabizi vic a za polovicni cenu ale nikdo o nich nevi :)
no comment...
29.12.2007 (20:52)  
SA na želežnici bude určite spestrenie prevadzka po železnici je zložitejšia ako premavanie autobusov z mesta do mesta ak si na to SA trufne tak ať..inak že by ma na busovych spojoch kava a časopisy nejak zvlašť dojali..
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 20      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko