..: Student Agency míří na železnici :..

Ilustrační obrázekČesko - Společnost Student Agency, která je na českém dopravním poli známa především svými žlutými autobusy a nyní i úmyslem o proniknutí i na železnici, předestřela své plány do blízké budoucnosti. Pokud vše půjde tak, jak doufá ředitel společnosti Radim Jančura, vyjedou na české koleje "žluté vlaky" do tří let. A to na trase Praha – Ostrava, kde v současné působí Pendolina, vlajkové lodě Českých drah. Zde je prý SA "schopna provozovat luxusní vlak bez státních dotací", jak tvrdí Jančura. Student Agency, již Radim Jančura založil, ještě jako student brněnského Vysokého učení technického, plánuje nákup šesti vlakových souprav, řádově za 2 miliardy korun. Jejich výrobcem by měl být buď koncern Siemens, či konkurenční Stadler. Cena jedné soupravy by neměla přesáhnout 330 miliónů korun.

"Na vlaky musíme našetřit v průběhu příštího roku. Nikoliv celé dvě miliardy, ale jen desetiprocentní zálohu, tedy 200 milionů," informoval Jančura. A doplňuje: "Nabídneme ještě větší luxus než autobusech." Vlaky SA by měly být rozděleny na 6 vozových tříd. V úvahu nejvíce připadají soupravy typu Desiro ML za Siemens, jejichž maximální rychlost je 160km/h a za Stadlera různé druhy elektirkých jednotek z jeho nabídky. Reálné jsou i mnohé technické úpravy vybavení a typu dle přání objednatele.

Cestující na prvním místě aneb na co se můžeme těšit

Ilustrační obrázek

Manažeři a obchodní cestující ocení zejména konferenční místnost. "Nejnižší třída bude neporovnatelně kvalitnější, než první třída v Pendolinech či v německých ICE vlacích," slibuje Jančura. Na toto tvrzení ale odpvěděly ČD velice rázně. "Osočování existujícího a úspěšného Pendolina imaginárním projektem není na místě. Stejně tak srovnávání úrovně Pendolina s fiktivním, dosud neobjednaným vlakem se nám nelíbí," tvrdí ředitel marketingu ČD Aleš Ondrůj. "Až budou žluté vlaky opravdu existovat, můžeme srovnávat," říká mluvčí drah Ondřej Kubala. "Pendolino bylo průkopníkem se vším, co s tím souvisí. Vlaky pana Jančury a dalších vstoupí do prostředí, které je příznivě nastaveno zavedení rychlovlaku Českými drahami," doplnil jej Ondrůj. Možným designovým jsou vzorem německé vlaky typu ICE 3 . "Naše služby jsou založeny na kvalitním servisu vůči cestujícím, ve vlaku nabídneme ještě lepší služby, než v našich autobusech. Tedy kromě stewardů, zdarma nápojů, časopisů, novin, sluchátek nabídneme opravdové kino a ještě několik překvapení, které zatím držíme pod pokličkou," uvedl ambiciózní šéf Student Agency. Lze předpokládat, že ve vlacích bude poskytováno i internetové připojení a další nadstandardní služby, které u jiných drah nejsou zvykem.

Dalším projektem na železnici v případě úspěšnosti plánovaných vlaků této společnosti mezi Prahou a Ostravou by byla trať spojující dvě největší metropole Česka, tedy Prahu a Brno. Zákazníky, jenž využívají k cestě z Brna do Prahy právě SA a žluté autobusy, chce Radim Jančura naučit jezdit vlakem."Českým drahám se stěží podaří dostat pasažéry z našich autobusů, pro nás to bude snazší," prohlásil a dodal, že pokud by se tento smělý plán podařilo realizovat, tak SA své autobusy začne z D1 pomalu stahovat a přesouvat je na jiné lukrativní linky. Dle představ a plánů pana Jančury by se cena jízdenky z jihomoravské metropole do Prahy měla pohybovat kolem 230 korun. Tuto částku by však neměla přesáhnout. "Aby byl vlak plný, musí být dostatečně levný pro ty, co peníze nemají a dostatečně dobrý pro ty, co je mají," přemítá Jančura.

České dráhy kontra Student Agency

Ilustrační obrázek

Dle současných cen cesta z Prahy do Brna stojí s Českými drahami bez slev 317 korun. Pokud ale vlastníte In-kartu se zákaznickým jízdným, tak zaplatíte 238 korun. Podle Ondrůje ale České dráhy s Pendolinem nad současnými autobusy Student Agency zatím úspěšně vítězí. Na trase Praha – Ostrava rezervace a jízdenky bývají vyprodané již tři dny předem. Dráhy zde dle něj přilákaly na 30 % nových zákazníků.

Jančura se před vstupem na síť SŽDC obává mimo jiné také obtíží ze strany ČD. "Dá se předpokládat, že se České dráhy budou bránit. Dnes tak již činí skrz ministerstvo dopravy, které se návrhem nového zákona o veřejné dopravě snaží znemožnit náš vstup na koleje. Stát by neměl skrz své dráhy podnikat," tvrdí.

Toto však ČD kategoricky odmítly. "To je nehorázné tvrzení, které nás poškozuje. Dráhy nemohou bránit vstupu žádného dopravce na český železniční trh. Kapacitu dopravní cesty přiděluje Správa železniční dopravní cesty. Státní organizací je právě proto, aby prostor na kolejích rozdělila všem dopravcům spravedlivě," prohlásilo jejich tiskové oddělení. "České dráhy udělají vše proto, aby Student Agency pokořily obchodně," uzavřel Aleš Ondrůj.

Zčásti se to ČD už povedlo, byť ne jejich zásluhou. Student Agency totiž od ledna zdražuje zhruba o deset procent. "Je to způsobeno jednak růstem DPH z pěti na devět procent, jednak zdražováním pohonných hmot," řekl serveru iDNES Jančura.

Související články na ŽelPage:

Zdroje: Aktuálně.cz; Student Agency


Vítek_V | 29.12.2007 (8:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 20      Zpráv na stránku:   
13.01.2008 (21:22)  
Mandos: zab.zař. vymění stát, až vyjede SA, budeme muset být kompatibilní se zbytkem Evropy na hlavních tratích
Registrierter Benutzer Mandos 
05.01.2008 (12:12)  
train50: Co víte o zabzař? Bude SA kompatibilní se zabzař nebo někdo zaplatí výměnu, aby mohla SA jezdit?
Registrierter Benutzer M 
04.01.2008 (14:28)  
Dobre, ale proste cenu tech mych "mozna" nevime... A ze je servis docela draha sranda, tak o tom se clovek muze presvedcit, kdyz kupuje treba notebook (bacha, servis a zaruka neni nutne totez:)
04.01.2008 (9:05)  
Já si myslím, že v konečném výsledku se tato částka samozřejmě může změnit. Ale logicky vzato nesouhlasím s některými tvými argumenty. Třeba šíře soupravy a podvozku samozřejmě ovlivní výslednou cenu, ale v řádech statisíců euro... Ne milionů...
Prodloužená záruka třeba taky...
Třeba pár souprav ICE1, by si mohl dovolit, samozřejmě ojeté... Každopádně na konkurenci pendolína by si musel vzít parádní úvěr.
Registrierter Benutzer M 
03.01.2008 (23:10)  
Mozna tam nebude mit 30tilety servis...
Mozna nebude chtit, aby to jezdilo 250 kmh (coz bude rychlost tech ruskych, ktery zminujes)...
Mozna budou uzsi, protoze mame uzsi koleje...
Mozna nebude chtit mit v kazde souprave 10 vagonu a celkem 600 mist...

Ale jinak je to srovnavani cen hrozne dobra vec. Akorat to, ze M6 stoji pres tri mega jeste nemusi vylucovat, ze jednickova rada muze stat pul milionu. A pritom jsou to obe BMW...
03.01.2008 (22:37)  
Za 330 milionů kč si asi moc souprav VELARO nekoupí:), když 8 souprav stojí cca 600 milionů euro.
03.01.2008 (9:43)  
Andrew33: RT expresy předběhly dobu a doplatily na ČD které v pozici provozovatele dráhy měly možnost díky dřevnímu zab.zař. zabránit, aby na koridoru jezdily moderní elektriky.
Ale nic není zbytečné - RT expresy svým způsobem Jančurovi připravily půdu ...
Registrierter Benutzer M 
03.01.2008 (1:59)  
Bavime, ale nemas aztak pravdu (mas ji jen napul - skoro doslova:-) Ta chybejici znacka "zacatek silnice pro motorova vozidla" je podle mne ukradnuta nebo ji nekdo zkosil (a nikdo ji tam jeste nevratil) - protoze jednak jak pises (na vyjezdech jsou "konce"), ale take na vjezdech jsou zacatky (takze kdyz to vezmeme fakt dusledne, tak mezi Exitem Brno-Vychod a sjezdem u kruhaku ve Slatine je 90, ale dal je 130 (protoze se da "vymluvit" na to, zes tam zrovna najel a znacku jsi tam mel).

Ta stovka je po cele delce smeru Z Brna. Postupne je to tak, ze za krizovatkou Olomoucka-Ostravska je 80 (zde ma smer DO Brna 70), potom od MUK u zastavky saliny je 100 (znacka), za sjezdem u spalovny/vozovny je znova znacka 100 a tohle omezeni je zrusene az ve Slatine "u kruhaku", kde je konec Brna a tudiz az tam je 130.

Takze smer DO Brna ma 130 (s "hvezdickou") a smer Z Brna ma 100 (znacky po cele delce). V podstate je to cele o tom, ze pruh DO Brna neni v meste (Brno zacina az u saliny Krasneho), ale pruh Z Brna je soucast mesta (Brno konci az ve Slatine u kruhaku/Maleckova)
Registrierter Benutzer tenzor 
02.01.2008 (17:43)  
M a spol: pokud se bavite o pripojce z dalnice od Vyskova do Brna, tak tam by melo byt 130 km/h v obou smerech. Bohuzel nejaky chytrak ve smeru na brno dal znacku konec dalnice a nedal zacatek silnice pro motorova vozidla (ktera by tam byt mela protoze na vsech odbockach jsou znacky konec silnice pro motorova vozidla). Takze bohuzel brano striktne podle pravidel silnicniho provozu, i kdyz tam byla zamyslena 130ka, muze se tam jet jen 90 km/h (tech 100 km/h nevim kde jste vzali, ta znacka tam mozna je ale az nekde dole).
Korrespondent oder ŽP Mitglied Andrew33  mail  
02.01.2008 (17:27)  
train50:Nebyla tu už ta první opravdová konkurence v podobě RT Expresů??:-D...Jinak předpokládám,že vážený pan Jančura viděl soupravu ICE maximálně na fotce.
  1 2 3 4 5 ... 20      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko