..: Stěhování ředitelství ČD Cargo :..

ČD-C: Cokoliv Kamkoliv, 163.023-5, Starý Kolín - Nadjezd, foto: Chary Poslední den roku 2013 je zlomovým pro ČD Cargo. K tomuto dni dochází k přestěhování generálního ředitelství ČD Cargo do nových prostor v budově Nákladového nádraží Žižkov. Tento přesun byl motivován několika skutečnostmi, přičemž většina z nich by sama o sobě byla dosti silným důvodem k přestěhování.

Hlavním důvodem jsou samozřejmě peníze, zde konkrétně nájemné v současné budově Lighthouse, které je mnohem vyšší, než umožňuje současná finanční situace našeho největšího nákladního dopravce. Budovy v nové lokalitě budou ve vlastnictví firmy, tudíž je naopak předpoklad, že pronájem kanceláří či skladů jiným firmám přinese i určitý finanční zisk.

Dalším důvodem pak bylo zlepšení image firmy, dle několika studií různých PR firem byla stávající adresa v budově Lighthouse (česky Maják) vhodnější spíše pro firmu zabývající se námořní dopravou, než pro železničního dopravce. Naopak nová adresa

  • ČD Cargo, a. s. – váš nákladní dopravce číslo 1
  • Nákladové nádraží Žižkov
  • U Nákladového nádraží č. 1
  • 130 00 Praha 3

zcela jasně sděluje, čím se firma zabývá a jaká je její pozice mezi ostatními konkurenty.

Vnitropodniková přeprava ČD-C (testovací provoz), 810.564-5, Rtyně v Podkrkonoší zastávka - Červený Kostelec, foto: Raven Velmi důležitá je dobrá dostupnost kanceláří od železniční zastávky, která bude na Nákladovém nádraží nově zřízena. Umožní to zavést služební osobní vlaky pro návoz a odvoz zaměstnanců - nižších úředníků, kteří bydlí v okolí Prahy a do práce dojíždějí vlakem. Po dohodě s Dopravním podnikem hl.m. Prahy bude provedeno kolejové propojení s tramvajovou sítí, které spolu s nákupem ojetých motorových vozů z německého Zwickau, uzpůsobených jak pro jízdu po železnici, tak pro provoz v městských ulicích, nově umožní železniční propojení Nákladového nádraží přes zastávky Hlavní nádraží a Masarykovo nádraží (kde v blízkosti sídlí i ředitelství SŽDC) až na upravenou tramvajovou smyčku na Florenci (zast. Praha-Těšnov), kde bude doplněna kolej umožňující vjezd do smyčky ve směru od Modré (dříve Bílé) Labutě. Z této smyčky je to k budově ředitelství ČD a.s. a Ministerstva dopravy již jen pár minut chůze. Opačným směrem budou tyto vlaky vedeny z Nákladového nádraží přes žst. Praha-Malešice (přípoj na linku S41 ve směru Praha-Libeň - Roztoky u Prahy a ve směru Praha-Hostivař s přípojem na linku S9 ve směru Říčany - Benešov u Prahy) do žst. Praha Běchovice (přípoj na linku S1 směr Kolín). V těchto vlacích bude platit železniční tarif s přednostní přepravou zaměstnanců ČD a ČD Cargo, což jednak přispěje ke snížení nákladů na dopravu, druhak sníží počty automobilů v centru Prahy, neboť na služební jednání na SŽDC, GŘ ČD či MD se bude jezdit vlakem. Též se uvažuje o přímém vlaku Česká Třebová – Praha Žižkov, vedeném v pondělí ráno, a opačném vlaku vedeném v pátek odpoledne. Tyto vlaky by byly sestaveny z vozů třídy Bussines, dočasně (vždy pro tento obrat) uvolněných z nových Railjetů. Pro tyto vlaky ale zatím nejsou k dispozici volné dopravní cesty, neboť se jedná o velmi exponované časy. Vzhledem ke špičkové klientele těchto vlaků je ale předpoklad, že se vhodná poloha určitě najde.

Neméně důležitý je i výhled z kanceláří na vlastní nákladové nádraží. Mnozí vysocí manažeři konečně na vlastní oči uvidí, čím se firma zabývá, zjistí rozdíl mezi lokomotivou a vagonem, přesvědčí se, že bez kolejí se vagonům jezdí těžko a že dva vlaky na jedné koleji obvykle znamenají problém.

Budova Lighthouse Vltava Waterfront Towers v pražských Holešovicích, foto: Karelj PR firmy zdůrazňují i další aspekt přesunu firmy z budovy Lighthouse – provozní zaměstnanci již nebudou moci užívat oblíbený obrat „šplouchá jim na Maják“, kterým komentovali některá ne zcela povedená rozhodnutí vyššího managementu, sídlícího právě v budově Maják.

Na návrh PR firem dojde i k nabídce pronájmu kanceláří konkurenčním dopravcům pro jejich obchodní zastoupení (samozřejmostí je, že vchod do těchto prostor bude označen samostatným orientačním číslem, tedy 3). Firmy tak získají poměrně lukrativní adresu, naopak ČD Cargo doufá, že tímto krokem přetáhne některé zákazníky svých konkurentů, když jim v chodbě vedoucí ke kancelářím konkurence bude podprahovými podněty (proto budou u některých dveří v této chodbě speciálně uzpůsobeny prahy) předávat informace o vhodnosti svých nabídek. Počítá se i se sličnými hosteskami, tzv. Carguškami, které budou na této chodbě zákazníky lákat na své vnady, a při uzavření smlouvy na přepravu právě s ČD Cargo pak tito zákazníci dostanou slevu na jejich služby.

Galileo – konverze Nákladového nádraží Žižkov, hala I, foto: Michal Dvořák V neposlední řadě pak dojde k definitivnímu vyřešení otázky, co s objekty Nákladového nádraží. Neustálé dohady, zda bourat či nebourat tento skvost konstruktivistické architektury, mají jasné řešení: nebourat, ale naopak přistavovat. Musí se přistavět několik luxusních kanceláří pro členy vrcholového managementu, protože žádná z těch desítek stávajících neposkytuje dostatek prostoru a zároveň nesplňuje další požadavky: aby byl výhled na kolejiště, ale zároveň na panorama Pražského hradu a do zeleně, aby do nich svítilo sluníčko jen tehdy, když se to manažerovi bude hodit, aby byl přímý výstup na terasu s bazénem apod. Architektonická soutěž na dostavbu otočných kanceláří na střeše stávajících budov již byla vypsána, po jejím vyhodnocení a vyjádření památkářů a obyvatel sousedících pozemků (Olšanské hřbitovy) má dojít k realizaci v horizontu několika let. Do té doby budou vysocí manažeři dočasně umístěni v salonních vozech, zapůjčených z vládní remízy a Národního technického muzea.

Výhled z Lighthouse Vltava Waterfront Towers, foto: Karelj Je však nutné zmínit i zápory stěhování. Podstatně se zhorší dostupnost Golf-Yacht klubu, který je přímo naproti budově Lighthousu. Proto se uvažuje, že by některé spoje mezi Nákladovým nádražím a budovou GŘ byly (ve vybraných časových polohách) vedeny přes Krejcárek (zastávka Nové spojení), Palmovku (zastávka Praha-Libeň dolní nádraží), Libeňský most (zastávka Golf Yacht Club) a Vltavskou (zastávka Praha-Bubny stavědlo 1) na smyčku Florenc (zast. Praha-Těšnov).

Schéma městské Cargo linky, foto: mapový podklad Mapy.cz Další zajisté nepotěšující zprávou pro členy vrcholného managementu je odsun od budovy Nejvyššího kontrolního úřadu, která stojí přes ulici od Lighthousu. Při svých rozhodováních tak již tito členové nebudou moci spoléhat na staré české přísloví o největší tmě pod svícnem. Nicméně se objevují úvahy o možném pronájmu části kanceláří na Nákladovém nádraží právě Nejvyššímu kontrolnímu úřadu, čímž by se opět docílilo žádoucího stavu tmy a v případě nabídky kulantní ceny by byl oboustranný zájem na bezproblémovém soužití.

Z uvedených skutečností jasně vyplývá, že klady přesunu ředitelství společnosti ČD Cargo do nové lokality výrazně převyšují zápory a nezbývá tedy než všem zaměstnancům popřát bezproblémové přestěhování a v nové lokalitě pak mnoho pracovních úspěchů.

Zdroje: Agentura JPP, ČD Cargo, Wikimedia Commons [1], [2]


Aleš Liesk. | 31.12.2013 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Fikce a vtipy

Další z regionu Česká republika (celá)


dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
31.12.2013 (13:49)  
Nádherné dílo! Ovšem - po vzoru Kulového blesku - aby to nedopadlo jako s panem Bílkem, jen bez toho zázračného obživnutí... Nebo že by naopak v nových prostorách přišla ta správná múza? :-D
31.12.2013 (13:15)  
Dotaz na autora: Okružní závodní linka do Yacht klubu je inspirována Brnem a linkou 53 s řidiči přezdívanými Šumacher, Belmondo?
registrovaný uživatel stoupa  mail  
31.12.2013 (11:35)  
pro CityLizard:

To je právě ten novátorský přístup: Po novu souběžný prac. poměr, postaru "občanská výpomoc" dle osvědčeného "povolení mám".
31.12.2013 (11:24)  
Počítá se i se sličnými hosteskami, tzv. Carguškami, které budou na této chodbě zákazníky lákat na své vnady, a při uzavření smlouvy na přepravu právě s ČD Cargo pak tito zákazníci dostanou slevu na jejich služby.

Prosím, jednomu slovu tady nerozumím! Tím "jejich služby" je myšleno služby ČD Cargo, nebo snad... :-)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
31.12.2013 (10:51)  
ad Maják: Cargo zbrojí na zajišťování dopravy na nejmenovaném plavebním díle?
31.12.2013 (10:46)  
Mě to došlo hned u motoráků ze Zwickau :-)
31.12.2013 (10:41)  
Super

do těch Cargušek jsem tomu věřil, a úžasně se bavil, ... pak už to bylo moc okaté.

děkujeme tvůrcům za úžasné pobavení silvesrtrovské ...

PS: krásně jste vystihli, že někteří manageři neví, že bez kolejí se nedá dojet, to vystihuje dnešní mladé co přijdou z výšky, vědí úplný h..no o základu a ve vzdušných zámcích jsou experti, ale derou se do strategií nebo koncepcí firmy.

přeji všem vše nej do roku 2014
31.12.2013 (10:41)  
Přemísťování smrtelně nemocného je nevhodné. Etičtější by bylo počkat, až přijde dáma s kosou, odvede svou práci a potom už nebude třeba celkem nic moc dělat, jen vyřešit to nešťastné dědictví.
31.12.2013 (9:53)  
Pěkná vize! :) Možná by se dalo zvážit vedení vlaků mezi Českou Třebovou a Prahou opačně, tedy (v pondělí) časně ráno do Třebové a (v pátek) pozdě večer do Prahy. Tyto trasy jsou naopak zcela volné a odpovídaly by někdejšímu stěhování dispečerských - i pražských - pracovníků právě do České Třebové. Hodily by se i pro dojížďku mimotřebovských zaměstnanců rozvíjející se průmyslové zóny, kam se dnes na směny ze směru od Prahy a Pardubic dojíždět nedá. :)

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko