..: Stavba Nového spojení postupuje rychle kupředu :..

Ilustrační obrázekPraha - V pátek 28. září byli zástupci ŽelPage pozváni na prohlídku Nového spojení – jedné z největších železničních staveb v dějinách pražského uzlu. S kolegou Charym jsme se vydali v deštivém a podmračeném ránu na Palmovku, kde byl sraz všech účastníků a odkud jsme se vydali do bahenních lázní na stavbě NS. Pod vedením pana Janeby ze stavební firmy Skanska jsme exkurzi začali v místě napojení koleje na nový most nad odbočkou Balabenka. V tomto místě dojde začátkem září 2008 k pětidenní nepřetržité výluce z důvodu napojení tratí od Vysočan a Holešovic na nově vystavěný úsek přes estakádu Sluncová do jižního tunelu pod Vítkovem. Úsek Praha hl. n. – odb. Rokytka by tak měl být prvním provozuschopným úsekem na Novém spojení

Co se tedy změnilo na této významné stavbě? V den, kdy staveniště navštívila ŽelPage, byla většina umělých staveb již dokončena:

Tunely pod Vítkovem

Oba tunely jsou již několik měsíců proraženy, od začátku srpna je definitivně dokončeno i ostění a vybetonovaná spodní část tubusů. Uprostřed je umístěn kanál na odvod dešťových vod, po obou stranách jsou již před dokončením kabelovody zabezpečovací a sdělovací techniky. V těchto dnech probíhají práce na spárování ostění a dodělávají se i průchody mezi tunely Sever a Jih. V nejbližších měsících dojde k přípravě výložníků trakčního vedení a k návozu štěrku, na který budou položeny nové koleje.

Estakáda Masarykovo n.

V těchto dnech probíhá betonování spodních desek na obou okrajích estakády (směrem k tunelům a k hlavnímu nádraží). Betonářské práce na střední části estakády jsou již dokončeny. Celá stavba je tedy z cca 80% hotova. Po dokončení zbylých polí se začne s přípravou TV a návozu štěrku, na který budou položeny koleje 301a, 302a, 601a a 601b.

Estakáda Sluncová

Na této stavbě se postupuje opačně - jednotlivá pole se betonují od tunelu Sever a od kolejí 601 a 602 (tedy směrem od Libně). S prací na této stvabě se začalo 14.3. a právě v těchto dnech se dokončují práce na betonáži spodní desky pátého pole, přičemž se již stihla dokončit i betonáž dvou polí od Libně.

Most nad odb. Balabenka

Tento most, který spojí hlavní nádraží s odb. Rokytka a následně s holešovickým a vysočanským nádražím, je již prakticky dokončen - zbývá již jen návoz železničního spodku a svršku, který bude proveden před akcí zmíněnou v úvodu tohoto článku.

Další rozpracované stavby

V současné chvíli probíhá pokládka kolejových polí v kolejích 20, 22 a 23 (od Libně na hlavní nádraží a lichá kolej mezi Libní a Masarykovým nádražím). Dokončen je i most pro kolej 401 (Masarykovo n. - Vysočany/Holešovice), který vede pod kolejemi 301 a 302 (hlavní nádraží - Vysočany/Holešovice). Dále probíhá výstavba opěrných zdí a sanace objektu Křenovka. Výluka na Masarykově nádraží se již chýlí ke svému konci.

O postupu prací se můžete přesvědčit i vy osobně již tuto sobotu (13.10.), kdy od 10:00 proběhne den otevřených dveří na Novém spojení. Bližší informace naleznete na oficiálních stránkách stavby

Fotogalerie

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Foto: Chary

Martin Hanzal | 12.10.2007 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Pozvánky

Další z regionu ČR Praha


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel PES38 
12.10.2007 (9:47)  
Přesně tak! V sobotu a ani se nevyspím:-)
12.10.2007 (9:06)  
PES38:
Hrůza, že? To se člověk ani nevyspí.
registrovaný uživatel PES38 
12.10.2007 (7:51)  
Exkurze od 10-ti hodin...proč musí bejt všechno tak brzo dopoledne, kdo má kvůli tomu vstávat? :-)))
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko