..: Sklářská lokálka zahájila novou sezónu :..

Ilustrační obrázek Kamenický Šenov - Po zimní přestávce se o velikonočním víkendu opět rozjely vlaky Klubu přátel lokálky v malebné krajině na rozhraní Českého Švýcarska a Lužických hor. Vlaky byly vedeny klubovým miláčkem, oblíbeným motorovým vozem “Hurvínek“ M 131.1441, který musel být v několika případech pro velký zájem veřejnosti dokonce i posílen přívěsným vozem „Blm“. Po celou dobu akce byla již tradičně k dispozici také expozice ve stanici Kamenický Šenov s malým obchůdkem s předměty se železniční tématikou.

Jen za velikonoční sobotu se historickým vláčkem mezi Českou Kamenicí a Kamenickým Šenovem svezlo čtyřmi páry vlaků dohromady přibližně 200 cestujících, což je ve zdejších poměrech považováno za velmi dobrý výsledek. Společně s nimi bylo přepraveno i několik pejsků, kočárků a dokonce i skupinka handicapovaných dětí na vozíčkách. Výtěžek z akce bude použit k zachování provozu na lokálce a k udržení sbírky historických vozidel, jejíž kompletnost (nikoliv však technický stav) je bohužel stále ohrožena závazky klubu věřitelům. Všem cestujícím a návštěvníkům, stejně jako sponzorům klubu, patří dík za podporu lokálky v těchto těžkých časech.

Velikonoční jízdy nejsou jedinou akcí pořádanou Klubem přátel lokálky v letošním roce. Na lokálce samotné proběhnou všechny jízdy uvedené v knižním jízdním řádu včetně tradičního pravidelného prázdninového provozu. Aktivity klubu budou pokračovat i mimo kmenovou trať, a tak se s našimi vozidly bude možné setkávat nejen na tratích Šluknovska, ale i na setkáních historických vozidel po celé České republice.

Nejbližší veřejné jízdy jsou chystány na květen, kdy se vlaky KPL vydají krom lokálky i na další tratě v regionu. Stane se tak v sobotu 12.5.2007, kdy se v rámci turistického pochodu "Severní stopou" vydá motoráček na cesty mezi Jiříkovem, Rumburkem a Dolní Poustevnou. O týden později, v sobotu 19.5.2007, bude vozit nejen účastníky další akce Klubu českých turistů „Za kvetoucí měsíčnicí“ mezi Kamenickým Šenovem, Mlýny a Jedlovou. Plakáty s bližšími informacemí a jízdními řády pro konkrétní akci naleznete na obvyklých místech (prostory železničních stanic, web klubu…).

Nejvýraznější akcí tohoto roku, ke které se upínají všechny síly, je „Akce vlak“, která proběhne nejen na sklářské lokálce předposlední červnový víkend, tedy 23. - 24.6.2007. Tato akce bude oslavou 10 let muzejního provozu na železniční trati Česká Kamenice – Kamenický Šenov. Po delší odmlce se tak opět na sklářskou lokálku vydá parní lokomotiva (tentokrát 423.0145) občanských sdružení Společnost železniční výtopna Jaroměř a Mladoboleslavský železniční spolek a na návštěvu přijede také motorový vůz řady 830 (M 262.045) občanského sdružení Posázavský Pacifik. Součástí akce budou i další atrakce jako např. ukázky historické vojenské techniky.

Letošek pravděpodobně přinese i zásadní zlom pro budoucnost muzejní železnice. Po letech snažení je KPL na dosah splnění dalšího cíle - získání pronajaté lokálky do vlastnictví Klubu. Odkoupením železniční trati včetně navazujících pozemků se otevře cesta k příspěvkům případných sponzorů a zejména k dotacím z fondů EU - přiblíží se tak naplnění dlouhodobého záměru KPL, prodloužení kolejí v původní trase až k Panské skále. Po dokončení uvažované cyklostezky by turisté po vystoupení z historického vlaku mohli pokračovat na kolech po tělese původní železniční trati až do České Lípy.

Kromě veřejných jízd klub organizuje také jízdy neveřejné (na objednávku). V dubnu takto sveze například děti z mateřské a základní školy v Kamenickém Šenově, v červnu se motoráček vydá na dětskou pouť až do Peček. Objednávkou neveřejných jízd přispíváte k udržení provozu na lokálce, kam je směrován veškerý výtěžek takovýchto akcí. Cena takovýchto akcí se pohybuje mezi 50 a 125 Kč za kilometr + DPH podle požadované kapacity soupravy. Možné jsou jízdy narozeninové, svatební i jakékoliv další a to nejen po naší lokálce, ale prakticky po všech železničních tratích a vlečkách v České republice.

Veškeré informace o klubu a jeho akcích naleznete na adrese KPL .

Přijďte se podívat na některou z akcí klubu a pomožte tak zachránit lokálku i sbírku vozidel!


Fotogalerie z Velikonočního otevírání sklářské lokálky

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek


Klub přátel lokálky | 11.4.2007 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Ústecký


registrovaný uživatel Hanz 
16.04.2007 (0:21)  
To Kykin: Jak jste dojeli toho 1. dubna z Prahy domů? Cestou do Šenova už pak bylo vše v poho?
registrovaný uživatel Kykin 
14.04.2007 (22:24)  
Add Twix: Koupě dráhy je nasnadě, záleží na finálním jednání SR SŽDC za jakou cenu se rozhodne dráhu prodat a zda to bude KPL i přestože už o prodeji KPL rozhodla. Pokud bude KPL majitelem celé dráhy, tak se otevírá možnost čerpat s fondů EU, což je de facto skoro jediná možnost jak vůbec dosáhnout na nějaké fianční prostředky pro rozvoj dráhy (prodloužení směr Prácheň, revitalizace dolního úseku do Č.Kamenice, vybudování zázemí pro údržbu a opravy vozidel dráhy apod.)
registrovaný uživatel 753006 
12.04.2007 (11:50)  
Tak si toho nápisu nevšímejte,když Vám to vádí.Buďte rádi,že si strojvůdci svých strojů váží a starají se o ně i ve svém volném čase.Tak si za odměnu své 814 (843)aspoň pojmenovali.Rozhodně to je lepší než na těch katrech,kde to nemá žádný význam a osobní vazbu.
12.04.2007 (10:57)  
Jo taky bych nechal pojmenovaný jenom 854.Tohle už přeháněj.
JO a v Ústeckým kraji se nepostaví ani metr novech kolejí to by musela bejt politická defenestrace a Šulce a spol vyházet z oken na dlažbu.
11.04.2007 (20:40)  
Tak koukám, že už je pojmenovanej i regiošuk. Zajímalo by mě, kdo rozhoduje o tom, jak se která bude jmenovat? Nebo, zda to musí být nějak schváleno, co a kde může být napsáno na voze. Přece jenom je to zásah do firemního lookoutu vozu. Každopádně mi to příjde jako úchylka. Nedokážu si představit, že by mě třeba na dálnici předjela Karosa Helenka :))
11.04.2007 (20:04)  
Opravdu je reálné prodloužení trati k Panské skále? Určitě by to nebylo od věci, největší problém by byl asi ten viadukt hned za Šenovem. A cyklostezka do České Lípy, to zní už jako pohádka - těleso dost zarostlé, místy na oplocených pozemcích (soukromých?), chybějící most přes potok...
-sl- 
11.04.2007 (21:19)  


nejsem členem klubu (snad k tomu dopíše něco kykin..), ale domnívám se, že reálné technicky to k Panské skále je - těleso mi přijde dost zachovalé, problémy s pozemky minimální.. problémem je opravdu ten most přes silici z Práchně do Prysku, ale nepřipadne mi v tak špatném stavu, aby s ním už prakticky nešlo nic dělat.. financema je to jiná otázka, ale i tam (stejně jako u Šenovské budovy, přejezdu atp.) se rýsují určité možnosti v případě, že trať bude klubu a ne SŽDC, a o tom to je, pokud se mluví o otevřené cestě..

cyklostezka nemusí být snem.. v tomto kraji s nimi jsou dobré zkušenosti (viz okolí Žízníkova po snesené trati) a jak kraj, tak většina obcí si pravděpodobně uvědomí, že jde o příležitost, jak k sobě přitáhnout pozornost turistů od Mácháče a okolí.. pak už to je opět jen o financích..

je to běh na dlouhou trať, důležité je, že by letos mohl být po letech snažení klubu konečně odstartován..

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko