..: Šenov oslavující :..

Ilustrační obrázekKamenický Šenov - Je tomu už celých deset let od chvíle, kdy se v červnu roku 1997 po čtyřleté pauze opět rozjela kola železničních vozidel, od okamžiku, kdy "Marcelka" z Výtopny Zlíchov pokryla úpatí Zámeckého vrchu dýmem ze svého komína a odstartovala tak epochu muzejního provozu na trati Česká Kamenice - Kamenický Šenov. Nebudu zdržovat seznamem toho kolik času, peněz a potu z členů Klubu přátel lokálky trať vyždímala ani zatěžovat podrobnostmi o tom, co dobrého i zlého za tu dobu klub i lokálku potkalo, a rovnou vás zvu na malou projížďku prvním dnem oslav s "Velkým Bejčkem" Společnost železniční výtopna Jaroměř, "Dřevákem" Posázavského Pacifiku a domácími vozidly KPL, který proběhl mezi Prahou a Kamenickým Šenovem.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

7:15 - Praha-Holešovice - Na pragotronu v nádražní hale již nějakou dobu visí informace o mimořádném rychlíku do Děčína s odjezdem v 7:40, zatím bez uvedení nástupiště. Zatímco se pomalinku začínají trousit první z účastníků jízdy, připravuje se k posunu z kusých kolejí ke druhému nástupišti souprava občanského sdružení Posázavský Pacifik v řazení M262.045 "Dřevák" + Balm s bistrem, která si na boku nese směrovou ceduli s obsahem "Šenovský expres Praha - Kamenický Šenov". Pár odemknutých výkolejek a zpřeházených výhybek a už se z místa svého nocování ocitá znovu v plné parádě na hlavní trati.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

7:30 - Praha-Holešovice - Současně s příjezdem Ohře byla k 2.nástupišti na přistavena souprava Šenovský expres. Probíhá nástup skrovné hrstky cestujících a pózování několika šotoušům,kteří ani nevnímají fakt, že souprava je ve stínu vlaštovky zastřešení nástupiště prakticky nefotitelná. Počasí je nádherné, na jasné obloze není mráčku.

7:35 - Praha-Holešovice - Unavený hlas znaveného dispečera dálkového ovládání trati Praha - Kralupy oznamuje možnost nástupu do mimořádného rychlíku. Ani neřeší, že jde o vlak jiné společnosti a ve vlaku platí jiný tarif - všechny potenciální cestující na Ústí nad Labem již odbavil s rychlíkem Ohře a na nádraží bezprizorně čekají již jen skupinka cizinců a v prostoru rozptýlená skupinka bezdomovců.

7:40 - Praha-Holešovice - Minutu před odjezdem se probouzí opět unavený dispečer a oznamuje připravenost expresu k odjezdu. Přesně na čas vyráží "Dřevák" vstříc Děčínu. Moje cesta je ale jiná. Sedám za volant a snažím se se dvěma kolegy na vytížení zachytit průjezd expresu Středohořím.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

cca 8:30 (dříve než Ohře) - přejezd u Prackovic - Už den před jsem měl pocit, že místo, který jsem podle fotogalerie ŽelPage vybral na focení expresu se Středohořím není násvitem na dopoledne to pravé ořechové. Doufal jsem v zataženou oblohu, která zmírní stíny, ale jak na potvoru bylo všechno přesně naopak. Flek je to sice krásnej a možná i na obě strany, ale spíš na odpoledne nebo podvečer a s věncem buřtů, který zabavěj toho neurotickýho vlčáka dole.

cca 9:00 - přejezd u Prackovic - Po Ohři, ECčku na Prahu, Viamontech na Kralupy, osobáku na Děčín jsme se konečně dočkali. Šenovský expres projíždí plnou rychlostí zrovna v okamžiku, kdy jediné místo, kde se dá fotit, zakryje mrak. Na odjezdu od přejezdu nás ještě zdrží náklad uhláků na Ústí a já ztrácim naději, že budou nějaké rozumné fotky z cesty, kvůli kterým se takhle ženu.

9:16 - Ústí nad Labem - Pod Mariánskou skálu se dostáváme přesně v okamžiku, kdy expres opouští ústecké hlavní nádraží. Několik červených na křižovatkách mě utvrzuje v tom, že to na nadjezdu na severu nestihnem. Nakonec je to jinak a od nadjezdu skorem až k vjezdům do Děčína jedeme prakticky souběžně. Kolegové cvakají jak japonský turisti. Jedoucí vlak fotí cíleně poprvé a je jim jedno co může a co nemůže vyjít. Před děčínskými vjezdy dokonce máme minutu na vyběhnutí z auta. Opět všechno mázlý, protože pro změnu není slunce..

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

cca 9:40 - Děčín hl.n. - Dorážíme chvilku po dojezdu expresu - městem se tak rychle jako vlakem prostě nedá. Souprava je rozpojována pro objetí Balmu a následné najetí zezadu na soupravu páry, která po chvilce doráží z depa. Uzoučké čtvrté děčínské nástupiště přetéká cestychtivými lidičkami, filmaři a fotografy. Napětí se každou chvílí stupňuje, protože v depu před je potřeba před odjezdem páry odbavit němce. Času je poměrně dost, protože ECčko od Prahy si, stejně jako rychlík od Liberce, veze 5 minut sekery a společně se zpožděným rumburským osobákem, který opět místo Regionovy jede v řazení 742 + 2 x 010, se na most nevejdeme.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

cca 10:00 - Děčín hl.n. - Nějaká paní si stěžuje, že místo do vlaku ČD, na který má lístek, čekala na nástup do vlaku KPL, protože na informačním systému je místo cílové stanice Kamenický Šenov psána Česká Kamenice. Na stará kolena musí dobíhat svůj vlak na třetí nástupiště. Konečně "roluje" souprava. Cestující nastupují a na konec se přicvakává "Šenovský expres". Následuje bojová porada vlakové čety ohledně prodeje jízdenek, zkouška brzdy a pomalinku se vyráží ku Šenovu. Vyrážíme taky, ale opět jen o flek dál pro to, abych zjistil, že za poslední dva roky trať v oblouku za přejezdem s I/13 kolem km 20,0 stačila brutálně zarůst. Bohužel nejen tam.. :-(

Během cesty do Šenova fotíme na přejezdech u markvartického hřbitova (stačilo by vzít tři keře a byl by to ideální flek na celou soupravu na obě strany), kde nikdo další nečíhal, stíháme fotit i na přejezdu "A" s I/13 před Českou Kamenicí, kterej je doslova v obležení, i když jen shora ze svahu. V Kamenici se na soupravu přivěšuje motor KPL, který jel první jízdu ze Šenova. Využívám času a šplhám na přejezd nad předvěstí. Ani tady už nejsem sám a před průjezdem vlaku mě dva šotouši s kamerou doporučují místo, kde jim nebudu zavazet. Pak házim kolegy "japončíky" k Panský skále a marně hledám místo k zaparkování v Šenově. Všechno všude je v obležení účastníky akce a tak to nechávám někde v sídlišti.

cca 12:00 - Kamenický Šenov - Stejně jako město auty je obsypané taky nádraží lidmi. Přišel jsem pozdě a tak marně lovim zápletku představení. Je to dost dlouhý, hlučný a po dobu představení není přístup do expozice. Ale lidem kolem se to očividně líbí a když "Bejček" odpíská konec, během kterého jsou všichni zajatí němci popraveni americkými vojáky, sklízí Klub vojenské historie z České Lípy ovace davu. Bohužel se délkou představení vytvořilo zpoždění, takže je trošku zmatek, ale po chvilce souprava úspěšně odjíždí ku Kamenici a na nádraží se zas na chvilku dá i volně pohybovat.

cca 12:45 - Kamenický Šenov - Rovněž s drobnějším zpožděním začíná snad první tisková konference klubu přímo na akci. Paní a pánovi z ČTK a Hroudovi z ŽelPage se Kykin (za KPL), podporován Mužíkem z Jaroměře, snaží vysvětlit problémy lokálky, které stojí v cestě budoucím cílům klubu. Vysvětleny byly vztahy se SŽDC s.o. v rovině pronájmu tratě a problematiky jejího odprodeje. Když o tom, co bylo na tiskovce řečeno, s odstupem přemýšlím, začíná mi docházet proč se najednou objevily na trati případy záškodničení a podání na Drážní úřad. :-(

Dál už se jen toulám po trati a cvakám, abych proti původnímu plánu na nátlak "japončíků" s plným kartami vzdal focení na Březinách a kolem čtvrtý nechal KPL jejich oslavám. Myslim, že se, alespoň v sobotu, akce nad očekávání zdařila a jedinou chybkou bylo pár kapek, které si čas od času našly cestu na naše záda..

Akce pokračovala také v neděli, kdy se vlaky KPL vydaly na Dolní Poustevnu, aby oslavily také 105.výročí zahájení provozu na tratích kolem Panského. Nejen pro toho, komu se tenhle víkend prostě nešiknul, pořádá KPL po celé prázdniny také pravidelné víkendové jízdy na trati Česká Kamenice - Kamenický Šenov.

fotografie: archiv autora článku

Další fotografie

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Pokud jste na akci též fotili, můžete se přihlásit do fotosoutěže o zajímavé ceny!


-sl- | 27.6.2007 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Ústecký


registrovaný uživatel Jak 
28.06.2007 (21:23)  
Díky za pěkný článek o sledování dřeváku. Mám jen jako potrefená husa komentář k větě :-) "kteří ani nevnímají fakt, že souprava je ve stínu vlaštovky zastřešení nástupiště prakticky nefotitelná". Ano, je to pravda, ale ne každý jel kvůli profi fotkám, my jsme si jej fotili jen tak pro radost, jako start skvělé akce, bez ohledu na to zda foto za něco bude stát nebo ne. Jinak v bistru bylo skvělé pivo :-).
-sl- 
29.06.2007 (8:55)  


ta věta byla o vykreslení atmosféry a postesku, že jak napotvoru se u 2.nástupiště v Holešovicích prostě fotit nedalo, ne o navážení se do někoho kdo fotí cokoliv (to je každého věc a i já jsem tam s "japončíky" pobíhal, i když s cílem v podobě tohoto článku..).. :-)

jako člověk spolupracující s KPL + drobný sponzor této akce vám děkuju, že jste se zúčastnili už z Prahy, protože takových jako vy bylo bohužel pomálu.. ;-)
registrovaný uživatel 753006 
27.06.2007 (16:09)  
Celá akce byla super po oba dva dny a je třeba pořadatelům a sponzorům poděkovat za tento pěkný víkend.
K článku:Zpožděným rumburským osobáčkem,který je opět místo regionovy....
742 + 3* 010(015) je o víkendu turnus,takže žádná mimořádnost.Regína místo toho má Střekov.
-sl- 
27.06.2007 (16:26)  


aha, tak za tuhle chybku se omlouvám - ještě na začátku května byl na tomhle vlaku poměrně často tušim Honzík a býval brutálně narvanej.. tedy pravděpodobně změna od června (?), která je rozumná..
27.06.2007 (12:21)  
oni při jízdě nahoru pískovali...? ručně z kyblíků lopatkama?
-sl- 
27.06.2007 (14:32)  


první sobotní jízdu nahoru ano.. jelo 8 plnejch vagónů + dva plný motory vzadu.. pak už bez..

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko