..: S olomouckou „Rosničkou“ naposledy do Tovačova? :..

Ilustrační obrázekTovačov - V neděli 28. září se po roce opět vydala olomoucká parní „Rosnička“ 464.202 se soupravou historických „Rybáků“ po jinak osobními vlaky nevyužívané lokálce z Kojetína do Tovačova. Důvodem této jízdy, která se koná pravidelně už od roku 2005, byly tradiční Svatováclavské hody v Tovačově.

Letošní jízda byla podobně jako v minulých letech vedena z Olomouce (odj. 7.50) přes Přerov a Kojetín do Tovačova (příj. 9.15). Po objetí soupravy a dobrání vody ze dvou hasičských aut pak vlak v čele s lokomotivou 464.202 v postavení „nůší“ napřed odjížděl v 9.45 do Kroměříže (příj. 10.25), kde byla „Rosnička“ za přihlížení veřejnosti otočena na točně v depu. Po dobrání vody pak ve 12.37 opět v „obráceném postavení“ vyrazila s „Rybáky“ do Tovačova (příj. 13.18), kde už lokomotiva naposledy objela vozy, dobrala vodu a ve 14.20 odjela domů do Olomouce.

Slovo naposledy však v tomto kontextu neznamenalo jen naposledy pro letošní rok, ale naposledy minimálně na několik dalších let. Olomoucké „Rosničce“, jejíž houkání už pozvolna přirostlo obyvatelům Kojetína, Tovačova a obcí při trati mezi nimi k srdci, totiž v červenci příštího roku končí provozní způsobilost kotle. A protože Národní technické muzeum coby majitel lokomotivy nemá dostatek financí na její opravu, je další provozní osud poslední k ČSD dodané parní lokomotivy velmi nejistý…

S touto smutnou myšlenkou na paměti se tak v neděli 28. září přišla s „Rosničkou“ rozloučit velká spousta lidí – všechny spoje byly stoprocentně (a místy i více) vytížené, a také davy lidí na nádražích i při trati dávaly svým máváním tiše najevo, že „Rosničce“ drží palce. Ti znalejší jistě tiše doufali, že tato parní krasavice nebude následovat neradostný osud taktéž zelené přerovské „Šlechtičny“ 475.1142, kterou stejný majitel, NTM, nechal odtáhnout do depozitáře mrtvých lokomotiv v Chomutově.

Celá akce byla bezesporu velmi zdařilá, k výjimečně nádherné atmosféře přispělo také hezké a slunečné počasí, které tolik chybělo při těchto jízdách minulý rok.

Na závěr nezbývá než za všechny cestující i přihlížející poděkovat organizátorům za skvělý zážitek, stejně tak i sponzorům v čele s firmou Tomi Remont, po které byly letošní vlaky i pojmenovány, že se tyto jízdy vůbec mohly konat. Pevně věřím snad za nás za všechny, že toto opravdu nebyla poslední jízda „Rosničky“ po tovačovské trati a že se s ní po krátkém odpočinku opět setkáme na mnoha nostalgických vlacích nejen na lokálce z Kojetína do Tovačova.

Za občanské sdružení Kroměřížská dráha bych tímto zároveň chtěl všechny zájemce o svezení po tovačovské trati pozvat na letos už poslední veřejné jízdy, které budeme pořádat ve dnech 18. a 19. října při příležitosti tradičního Výlovu Hradeckého rybníka, kdy budeme do Tovačova jezdit s historickým motorovým vozem řady M 131.1 „Hurvínek“.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek 

Kolmix Poslat mail autorovi | 29.9.2008 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Olomoucký


registrovaný uživatel Prazub 
03.10.2008 (17:04)  
Rovněž se přidáváme k těm šťastným nadšencům, kteří se mohli svézt v neděli 28.září parní mašinkou Rosnička z Olomouce do Tovačova a zpět. Byla to fakticky nádherná vydařená akce a nelitujeme ani zvýšené ceny za lístky. Vynikající počasí, bezvadná nálada ve vlaku i kolem něj, téměř nepřetržitý řetěz mávajících a fotících lidiček všeho věku a pohlaví lemujících dráhu jízdy Rosničky zejména mezi Tovačovem a Přerovem. Lidé na stohu slámy, traktoristé orající pole, automobily zpomalující svůj hon po silnicích, historické autobusy... nedá se to ani vše vyjádřit. Okénka rybáků věčně obsazená cestujícími nadšeně sledujícími v každé zatáčce výhled na ůchvatně dýmajícího obra. Jel spolehlivě a načas. Procházky s dětmi mezi vagóny za jízdy, zprvu strach z plošinek a pak už jen nadšení. Děkuji všem pořadatelům a železničářům. I to časově klaplo, ještě jsme stihli i kus svatováclavské mše v Tovačově a zazpívali si slavnostní Svatováclavský chorál.Nevěříme tomu, že to byla poslední jízda párou Rosničkou a ta že skončí v mrtvém muzeu. Nedejte tomu dopustit. Opravte ji, sponzoři se musí najít. Děkuji
03.10.2008 (10:24)  
Hlavni problem jsou penize,ale hlavni je,ze brnenskou slechticnu se podarilo opet zprovoznit
30.09.2008 (20:58)  
"tady v těch kopcich ukázala co umí" avšak s motorovým postrkem. Hm, bohužel osud rosničky... . Podobně jak dojezdila přerovská šlechtična. Snad budou v budoucnu alespoň provozní nějaké parní lokomotivy.
30.09.2008 (16:49)  
jel jsem s ní den před tím z jeseníku do glucholaz a pak zpět do hanušovic.tady v těch kopcich ukázala co umí
30.09.2008 (12:59)  
Poprvé jsem jel po trati 334 a děkuji pořadatelům, byl to krásný zážitek a vůbec nelituji těch 5 hodin, které jsem kvůli tomu z Prahy "musel odsedět" ve vlaku.
registrovaný uživatel j-din 
30.09.2008 (8:24)  
Také děkuji za krásné nedělní dopoledne a nezapomenutelný zážitek hlavně pro mojí malou dcerku!

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko