..: Report z cesty do Větřní a pozvánka na další jízdu :..

M 262.0209 na vlečce Kájov - Větřní, foto: Petr MarekVětřní - V sobotu 17. ledna 2009 se uskutečnila jízda motorovým vozem M 262.0209 z Velimi do jihočeské vesničky Větřní spojená s exkurzí do místních papíren a návštěvou její vlečky.

Cesta z Velimi probíhala celkem hladce, ovšem nezklamaly tradičně Úvaly a Malešice, kde jsme nabrali nepatrné zpoždění. Další cestující přistupovali v Praze-Hostivaři a Čerčanech. Následovala fotozastávka ve Střezimíři. Vlak zastavil pro nastupující ještě v Českých Budějovicích a Kájově. Jediné zdržení oproti plánu bylo v Boršově.

Z Kájova nás čekalo stoupání do stanice Úvrať se 42‰, dále do papíren Větřní pro změnu více než 46‰ klesání. Vlečka patří ke sklonově nejnáročnějším tratím v bývalém Československu. Do cíle jsme dorazili po 14.00 hod. Projeli jsme vlečku JIP Větřní, na kterou navázala již zmíněná exkurze v papírnách. Jelikož cesta byla pouze jednosměrná, bylo třeba dopravit účastníky na nejbližší stanici ČD zpět do Kájova. Motorák zvládl celou jízdu bez nejmenších problémů, akce proběhla podle předpokladů a snad se cestujícím i líbila. O průběhu akce ale nejlépe přecijen promluví fotoreportáž.

M 262.0209 na vlečce Kájov - Větřní, foto: Petr Marek M 262.0209 na vlečce Kájov - Větřní, foto: Petr Marek M 262.0209 na vlečce Kájov - Větřní, foto: Petr Marek M 262.0209 na vlečce Kájov - Větřní, foto: Petr Marek M 262.0209 na vlečce Kájov - Větřní, foto: Petr Marek M 262.0209 na vlečce Kájov - Větřní, foto: Petr Marek

Pozvánka na fotovýlet s Rosničkou

Pokud vás akce zaujala, již tuto sobotu vyjede letošní první výlet s lokomotivou T 334.0797 rosnička s vozem Bix v 7:55 z Kolína na vlečku ČKD Kutná Hora, místní dráhu Čáslav - Žleby - Třemošnice a dále pak jako rychlík přes Prahu, Kralupy nad Vlt. - Slaný a Louny na vlečku Lostr a zpět do Kolína jako smíšený vlak. Více informací najdete v kalendáři akcí.

Foto: Petr Marek


Jiří Uher Poslat mail autorovi | 21.1.2009 (9:29)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Pozvánky Reportáže

Weitere aus ČR Praha ČR Středočeský ČR Ústecký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
24.01.2009 (18:07)  
Šlo primárně o propustnost tratě. Ono když tam dvojče 749 vytáhne pět plných wapek, tak je to znát. A na jiné řešení výhybny tam není prostor.
Navíc dřív se na úvrati předávaly vlaky mezi ČSD/ČD a vlečkařem.
Registrierter Benutzer Sandik 
23.01.2009 (16:18)  
Bovlk: Čekal jsem, jestli se k tomu nevyjádří někdo povolanější, ale zatím nic ;o( Osobně si myslím, že důvodem je skutečně převýšení. Od Kájova k tomu seřaďovacímu nádražíčku to je něco málo přes kilometr (vzdušnou čarou) a trať tu musí nastoupat přes 60 metrů. To je stoupání kolem 6 stupňů.
23.01.2009 (8:17)  
Ještě k jízdě. Rozkaz se přebíral v Táboře, přizastavilo se i ve Veselí, tam ale kvůli manipulujícímu vlaku.
A Boršov byl jen důsledkem nadbytečného vyhnití v Ješeticích.
23.01.2009 (8:15)  
860003:
Na jihu už se škrtalo na začátku GVD, takže teď už se jen kvedlalo a optimalizovalo v rámci stávajícího údrhnu vlkm.
22.01.2009 (8:47)  
Nick: Odkazovaný článek je zajímavý, mimo jiné se tam píše že M 262.0 skutečně zůstává na zimu v papírnách, jak tu někteří níže dementovali. Je tam pěkný překlep "stoupání až 45 procent" - to už nemá daleko k zubačce na Pilatus, nejstrmější železnici na světě :-)
Registrierter Benutzer MOs 
22.01.2009 (0:04)  
Ahoj,Taky sem chtel jet ale nenasel sem jizdni rad v kolik vlak odjizdel ze ZST Tabor no skoda akce stala za to co sem od vas cetl+obrazky taky stoji za to i tak hezke jezdeni.
Editor oder ŽP Admin Nick  mail  
21.01.2009 (23:54)  
21.01.2009 (23:15)  
Mám v Dráze článek jak jeden Brejlovec jel po vlečce do Větřní s manipulačním vlakem, a protože na jednom voze došlo k uzavření kohoutu průběžné brzdy, tak to byla jeho poslední cesta. Mám to hledat?

Jinak je tu něco mimo soutěž, dozvěděl jsem se, že v březnu budou veliké škrty, kraje odmítají platit dopravní obslužnost.
Registrierter Benutzer Bovlk 
21.01.2009 (23:10)  
Na te mape, kterou odkazoval Sandik, a hlavne na jeji fotoverzi me naprosto fascinuje ta smycka u Kladneho. Netusite nekdo, proc vznikla? Podle velikosti nadrazi za ni predpokladam, ze nejde jen o uvratove reseni velkeho stoupani. Diky
Registrierter Benutzer gapa 
21.01.2009 (22:09)  
JB - (19:47) - k tomu Táboru - když odmyslíme to kratičké zastavení ve Veselí jen pro příkaz, tak jsme projeli i Veselí n. Lužnicí... a Č.Krumlov mě také překvapil :-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko