..: První jízdy Trutnovského Pomeranče a nové laky řady 754 :..

Ilustrační obrázekTrutnov - Do flotily východočeských "čtyřek" přibyl nový exemplář. Dlouho očekávaný a tajnostmi opředený stroj 754.050 7.1.2007 konečně vyrazil vlastní silou na trať. Dlouho se spekulovalo mezi laickou veřejností, jak tento stroj vlastně bude vypadat. Otázkou bylo jaký lak ponese, bude z něj počítačem nabušená mašina jako 754.018, nebo klasická 754 jako velká většina lokomotiv. To vše byly velké otazníky, které se odhalovaly postupně během prosince.

První jízdy v ostrém provozu si tato novotou zářící lokomotiva odbyla na vlacích R 650, R 793, Sp 1954, R 655. Na těchto výkonech ji jako záložní stroj pro případ nečekané závady doprovázela 754.030. Více již napoví fotografie. Po celý týden bude lokomotiva brázdit spolu s 754.030 koleje tratí 032 a 021 za účelem zácviku strojvedoucích DKV Česká Třebová.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

foto: autor

V posledních letech byla obnovena intenzivní obroda lokomotiv řady 754. Dalším plusem tohoto zlomu je i uvolnění uniformity barevných schémat těchto lokomotiv. Dnes již závisí pouze na vůli depa, s jakým barevným schématem lokomotiva řady 754 vyjede z dílen. Díky tomuto uvolnění přišlo v posledních letech na denní světlo několik velice hezky barevných lokomotiv. Posouzení, jak zdařilá jsou tato schémata, již nechám na čtenáři.

Jako první od uvolnění poměrů podstoupila MH opravu v roce 2005 lokomotiva 754.060. Pro národ nadšenců okolo železnice to bylo po dlouhém období šedozelených laků velké překvapení. Plzeňské depo tak přišlo o další "bleskovku", ale začala dekáda zajímavých barevných řešení. Jako další z dílen ČMKS vyšel nově nalakovaný brejlovec 754.023 v klasicky šedozeleném laku. To bylo z počátku zklamání, ale ihned po příchodu do DKV Brno byla tato bývalá brněnská chlouba vyzdobena ozdobným pruhem ve tvaru blesku. Tím se lokomotiva opět stala perlou Brněnského depa. Po 023 následovala 754.051 (DKV ČT), 754.061 (DKV ČT), 754.018 (DKV Brno) a nakonec 754.050 (DKV ČT). Jedinou výjimku v posledních 2 letech tvoří 754.065 pro DKV Ostrava v šedozeleném a 750.308, zatím poslední 750 pro ČD, u které byl obnoven lak do "původní" červené s bleskem.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

foto: archiv ŽP

Co nás dál čeká za novoty můžeme jen hádat. Ale v nejbližších týdnech a měsících se do dílen chystají další stroje. Z Brna čeká na odvoz 754.074 po požáru a 754.048 která po letech těžké služby zasluhuje omlazovací kůru. Bude jen překvapení, v jakém kabátku vylezou tyto dvě perličky na denní světlo.


Jakuza Poslat mail autorovi | 9.1.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Královéhradecký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel DEJV00  mail  
09.01.2008 (19:46)  
jen dotaz , nevsiml jsem si jestli to tu bylo ale proc se ted v posledni dobe jezdi po trati Hradec-Letohrad ve dvou lokomotivach ? diky
09.01.2008 (18:49)  
Tenzore, pozor, já jsem nenapsal, že by image firmy byla ze 100 % determinována reklamou a PR, a už vůbec jsem nenapsal že image = úspěšnost firmy na trhu. To si pletete pojmy.

Ukážu vám to klidně na tom příkladu, který jste dal. Proč drtí Student Agency konkurenci v podobě Asiany nebo Eurolines? Vždyť nabízejí podobné služby za podobné ceny. Rozdíl je právě v image.
Ta žlutá barva byl geniální tah marketingový páně Jančury. Jasně upoutává pozornost a je rozpoznatelná od veškeré konkurence. To, že každý den na dálnicích, na billboardech a na bannerech potkáváte tu SAMOU ŽLUTOU, na vás chtě nechtě působí, stejně jako na všechny ostatní potenciální zákazníky Student Agency. To je spíš PR (corporate identity) než reklama.
09.01.2008 (18:46)  
Posuďte, co je atraktivnější (a vzbudí zájem cestujícího): http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/371080.jpg nebo http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/371057.jpg
registrovaný uživatel tenzor 
09.01.2008 (17:46)  
Michal Janko:
Takže když budou jezdit vlaky drahé, špinavé, nevytopené a pozdě, ale pánové Ondrůj a Kubala prohlásí že přinášejí komfortní a rychlé cestování, tak lidi budou jezdit stejně jenom proto, že k nim dorazila nějaká reklama?
SA jezdí vyprodané 2-3 dny dopředu jen proto, že mají reklamu? To je asi pan Jančura s prominutím blbý, že ty lidi nevozí ve starých karosách a že jim dává něco zdarma? Vždyť by s ním jezdili stejně, ne?

Myslím, že právě doprava je jednou z oblastí, kde reklama sice může přitáhnout nové zákazníky, ale ti, pokud nejsou úplně pitomí, dlouhodobě nebudou preferovat horší variantu.
registrovaný uživatel Werkie  mail  
09.01.2008 (17:22)  
Přema: diskuze o těch zásuvkáých skončila tím že ty kabely jsou krátky a nejvhodnější místo z pohledu zapojování a manipulace je tam kde jsou. Je to sice pěkně na prd, ted když v timto způsobem předělali už 2 lokomotivy tak to budou dělat dál a už to nikdo nezmění, takže proč to řešit...,ale jinak jak už sem jednou psal tak se mi tam taky nelíbí:(
registrovaný uživatel jaluh 
09.01.2008 (16:54)  
Dnes přivezla 754 050 Sp 1954 z Letohradu do Hradce Králové. Vypadala velice pěkně.
registrovaný uživatel Přema 
09.01.2008 (16:35)  
Werkie: Kdyby to bylo níže, tak by to podle mě všlo nastejno...
registrovaný uživatel tgw 
09.01.2008 (16:23)  
Povedený nátěr.Mě se líbí.
09.01.2008 (16:22)  
tenzor: Image firmy není dána nátěrem, ale kvalitou služeb, které poskytuje.

To je naprostý nesmysl. Kdyby to byla pravda, proč by firmy vůbec utrácely za PR, případně reklamu?
Image je právě naopak spíš ten nátěr. Třeba taková VZP poskytuje podobně kvalitní služby jako třeba Česká národní, ale (zejména mediální ~) image má mnohem horší.

Ideální by bylo, kdyby byl nátěr jak lokomotiv, tak vagónů kombinací společného základu (třeba corporate-identity barva) a unikátních kreací. Tak by se vlk nažral a koza zůstala celá.

P. S.: Sice pocházím z Trutnova, ale buď se bude lokomotiva jmenovat trutnovský Pomeranč, nebo Trutnovský pomeranč. Nejsme Angličané nebo Němci, abychom psali samá velká písmena v názvu, byť si to některé dementní firmy (například Computer Markt) myslí.
registrovaný uživatel Werkie  mail  
09.01.2008 (16:14)  
Přema: to už se jednou řešilo na K-reportu když s nimi vyjela 754 018 a někdo tam řikal že ty kabely jsou děsně krátké takže zásuvky musej být vysoko aby k nim dostal..., ale jinak tam jsou pěkně blbě;-)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko