..: První jízdy Trutnovského Pomeranče a nové laky řady 754 :..

Ilustrační obrázekTrutnov - Do flotily východočeských "čtyřek" přibyl nový exemplář. Dlouho očekávaný a tajnostmi opředený stroj 754.050 7.1.2007 konečně vyrazil vlastní silou na trať. Dlouho se spekulovalo mezi laickou veřejností, jak tento stroj vlastně bude vypadat. Otázkou bylo jaký lak ponese, bude z něj počítačem nabušená mašina jako 754.018, nebo klasická 754 jako velká většina lokomotiv. To vše byly velké otazníky, které se odhalovaly postupně během prosince.

První jízdy v ostrém provozu si tato novotou zářící lokomotiva odbyla na vlacích R 650, R 793, Sp 1954, R 655. Na těchto výkonech ji jako záložní stroj pro případ nečekané závady doprovázela 754.030. Více již napoví fotografie. Po celý týden bude lokomotiva brázdit spolu s 754.030 koleje tratí 032 a 021 za účelem zácviku strojvedoucích DKV Česká Třebová.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

foto: autor

V posledních letech byla obnovena intenzivní obroda lokomotiv řady 754. Dalším plusem tohoto zlomu je i uvolnění uniformity barevných schémat těchto lokomotiv. Dnes již závisí pouze na vůli depa, s jakým barevným schématem lokomotiva řady 754 vyjede z dílen. Díky tomuto uvolnění přišlo v posledních letech na denní světlo několik velice hezky barevných lokomotiv. Posouzení, jak zdařilá jsou tato schémata, již nechám na čtenáři.

Jako první od uvolnění poměrů podstoupila MH opravu v roce 2005 lokomotiva 754.060. Pro národ nadšenců okolo železnice to bylo po dlouhém období šedozelených laků velké překvapení. Plzeňské depo tak přišlo o další "bleskovku", ale začala dekáda zajímavých barevných řešení. Jako další z dílen ČMKS vyšel nově nalakovaný brejlovec 754.023 v klasicky šedozeleném laku. To bylo z počátku zklamání, ale ihned po příchodu do DKV Brno byla tato bývalá brněnská chlouba vyzdobena ozdobným pruhem ve tvaru blesku. Tím se lokomotiva opět stala perlou Brněnského depa. Po 023 následovala 754.051 (DKV ČT), 754.061 (DKV ČT), 754.018 (DKV Brno) a nakonec 754.050 (DKV ČT). Jedinou výjimku v posledních 2 letech tvoří 754.065 pro DKV Ostrava v šedozeleném a 750.308, zatím poslední 750 pro ČD, u které byl obnoven lak do "původní" červené s bleskem.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

foto: archiv ŽP

Co nás dál čeká za novoty můžeme jen hádat. Ale v nejbližších týdnech a měsících se do dílen chystají další stroje. Z Brna čeká na odvoz 754.074 po požáru a 754.048 která po letech těžké služby zasluhuje omlazovací kůru. Bude jen překvapení, v jakém kabátku vylezou tyto dvě perličky na denní světlo.


Jakuza Poslat mail autorovi | 9.1.2008 (12:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Královéhradecký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Přema 
12.01.2008 (12:33)  
Teda ty nové světla na té 754 se mi vůbec nelíbí...
registrovaný uživatel JiMi 
11.01.2008 (20:08)  
Pánové co prosazujete unifikované nátěry třeba Unipetrol atd. proč opakovad nějakou dobu která už tu byla? všechno stejný a dokonce červenýa taky nevím proč kopírovat něčích styl každej má svůj vlastní nebo dokážete si představit že by kluci museli chodit jen v modrým a holky třeba jen v červeným?

A pro ty co neví moc o rekonstrukci 4018 a 4050 tak je tam nová elektronika. Na pultu je displej řízení připomíná 843 je tam novej 15 stupňovej regulátor a rozvaděč je překopanej mám i nějaký fotky kdyby měl někdo zájem.
11.01.2008 (14:00)  
LA: je to o nátěru brejlovce a nemyslím, že by to byla chyba. Čte nás velmi různorodé spektrum lidí. Jedněm připadáme občas až moc profesionální, studení a ekonomičtí, takže se dožadují klasických šototémat a článků á la Dráha či starý tištěný K-report (přiznejte se, kdo z vás ho ještě pamatuje?:)). No a pak je tu druhá skupina čtenářů, která od nás čeká právě profesionální oborové informace. Soudě podle zuřivé diskuse, tak to není zrovna zbytečné téma.
10.01.2008 (23:50)  
Bohuzel musim konstatovat, ze clanek mi narozdil od spousty jinych zajimavych, neprinesl vubec nic.
Pokud to ma byt o rekonstrukci stroje, tak tu nejsou skoro zadne informace ba ani fotky, krom klasickych jakuzokrajinovek :-) Nebyl by alespon nejaky detail nebo celo zblizka? Nebo porovnani vedle sebe stary x novy lak treba?
Pokud ma clanek pojezdnavat o barevnem reseni brejlovcu CD, tak to nema zadny system a ani tu nejsou vsechny, pak se tu opet nabizi nejake srovnani nebo prehledna tabulka...
Tema je to zajimave a rad se dovim nove informace, tak to prosim nebrat zle, je to jenom napad jak to vylepsit ;-)
10.01.2008 (22:10)  
Tak ale ted bez srandy: ten clanek je vazne o tom, ze nekde prelakovali brejlovce???
10.01.2008 (22:44)  


už to tak bude
registrovaný uživatel Jugy  mail  
10.01.2008 (18:44)  
ředitel zeměkoule: Zlatá slova!!!
10.01.2008 (16:38)  
á hoši mají nově natřené bábovečky na pískovišti, to je radosti. On ale ten píseček v těch bábovičkách je v zásadě pořád stejný...
Seriózní firma si buduje svoji pověst i jinak, ale jednotný vzhled vozidel je samozřejmostí. Takže chaos a lidová tvořivost v nátěrech jen koresponduje se stavem řízení ČD... Na tom brejláku asi nestačili natřít střechu a zůstala tam prozatím nějaká oranžová základovka...
registrovaný uživatel maty 
10.01.2008 (10:17)  
copak zde bylo vylepšeno na řízení loko, že strojvedoucí konají zácvik. nebo že by se učili jezdit s novými barvami ??? do roka bude z oranžové stejně zašedlá červeň a bude po parádě.
registrovaný uživatel Zlámalík  mail  
10.01.2008 (9:56)  
A já chci jednu žůžovou! A se srdíčkem!

No tragédie. Omalovánky a jejich šotožebříček. Co vám říká takhle firemní identita? Bude někdy ÖBB náš vzor?
10.01.2008 (7:31)  
v těch nových nátěrech vypadaj fakt dobře, ale nikde jsem nevyčetl, že by se do toho dala také lepší technika, než v tom byla - např. motor.. ale jo.. dobrý no.. :-)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko