..: První etapa rekonstrukce železniční stanice Teplice v Čechách dokončena :..

žst. Teplice v ČecháchTeplice v Čechách - Správa železniční dopravní cesty, s. o., jako investor ve čtvrtek 3. listopadu 2005 slavnostně zakončila realizaci první etapy přestavby železniční stanice Teplice v Čechách, kterou provedla společnost Viamont DSP, a. s., na základě výběrového řízení jako generální zhotovitel. Stavba byla zahájena v srpnu roku 2004 a SŽDC do rekonstrukce investovala celkem 64 172 210 Kč. V rámci stavby bylo vybudováno nové ostrovní nástupiště mezi kolejemi č. 1 a 2 s mimoúrovňovým přístupem podchodem vyústěným do odjezdové haly ve výpravní budově. V souvislosti s výstavbou ostrovního nástupiště byl také rekonstruován železniční svršek a spodek a byla zrušena kolej č. 4.

Přidáno dne: 8.11.2005 - 7:55

„Rekonstrukce železniční stanice Teplice v Čechách - výstavba podchodu pro cestující je významnou stavbou železničního uzlu, který svým významem přesahuje hranice ústeckého regionu. Účelem stavby je zejména zvýšení úrovně a bezpečnosti přepravy cestujících do tohoto známého lázeňského centra České republiky,“ prohlásil dnes Ing. Jan Komárek, generální ředitel SŽDC. Dodal, že první etapa rekonstrukce, kterou stát prostřednictvím SŽDC financoval, se netýkala budovy nádraží. „Budova teplického nádraží je památkově chráněná a veškeré opravy a rekonstrukce vyžadují jednak složitější projednávání, jednak větší nároky na objem finančních prostředků. Modernizace celého teplického nádraží byla i z těchto důvodů rozdělena na několik etap,“ uvedl Ing. Komárek s tím, že budovu nádraží budou investorsky zajišťovat České dráhy a město Teplice. „Opravné práce na budově však již probíhají. Pokračuje oprava střechy, vyměňují se další okna a oprava fasády by měla být zahájena příští rok ,“ řekl dnes ředitel Komárek.

Stavba se kompletně nachází v prostoru železniční stanice Teplice v Čechách a probíhala za plného provozu, tzn. za trvalé kontroly veřejnosti, přičemž náročnost stavebních prací byla dále umocněna jejím umístěním v lázeňském městě s vysokým podílem zahraničních hostů. V minulosti neměla železniční stanice Teplice v Čechách žádné ostrovní nástupiště, což výrazně ovlivňovalo jak propustnost stanice a celé železniční trati, tak především bezpečnost cestujících.

Nosným prvkem stavby je nový podchod ústící na ostrovní nástupiště vybudované mezi kolejemi č. 1 a 2. Podchod je rozdělen na část vně a uvnitř výpravní budovy, jejíž základy bylo nutné po dobu realizace zajistit a vynést masivní ocelovou podpěrnou konstrukcí, aby byla budova staticky zabezpečena. Bezbariérový přístup do podchodu zajišťují z obou stran výtahy. Rovněž velmi náročným objektem je rekonstrukce původní historické výpravní budovy s klenbovými stropy a stropními freskami, která byla prováděna pod dohledem Národního památkového ústavu. Ten pro její provádění stanovil závazné podmínky.

V rozsahu určeném umístěním podchodu a nástupiště byla provedena kompletní sanace železničního spodku se zřízením nového odvodnění v celé stanici, v návaznosti na to byl obnoven železniční svršek, trakční vedení a zabezpečovací zařízení stanice. Nově zbudované ostrovní nástupiště včetně výstupu z podchodu je zastřešeno ocelovým přístřeškem, uvnitř konstrukce nástupiště prochází kabelovod. Železniční stanice Teplice má kompletně nové osvětlení a informační zařízení včetně informačního systému pro nevidomé. Stavební práce byly po celou dobu prováděny s vysokými nároky na úroveň koordinace, částečně v nepřetržitých výlukách staničních kolejí a při opatřeních zajišťujících maximální bezpečnost cestujících. Stavba i přes obtížné geologické podmínky proběhla řádně dle plánovaného harmonogramu.

Živé nádraží - Stanice Teplice v Čechách je také zahrnuta do komplexního programu revitalizací železničních stanic pod názvem Živé nádraží. Cílem projektu je oživit vlakové nádraží a rozšířit jeho funkce o další služby cestujícím občanům města. Z nádraží se tak stane významné obchodní centrum města. Partnera pro projekt vybírají České dráhy.

Přidáno dne: 10.12.04 - 23:14

Akciová společnost Viamont DSP, která je členem koncernu Viamont, se stala vítězem soutěže na realizaci rekonstrukce železniční stanice v Teplicích. Součástí stavby v celkovém investičním objemu 52 mil. Kč je zřízení (novostavba) podchodu pro cestující pod kolejemi č. 1 a 3 s dvouramennými schodišti a výtahem a s vyústěním v hale dopravní budovy. Mezi 1. a 2. kolejí bude zřízeno nové ostrovní nástupiště a součástí stavby je i celkové odvodnění kolejiště s rekonstrukcí železničního spodku pod 1. a 2. kolejí. Rekonstrukci dopravní budovy rovněž provede a.s. Viamont DSP.

V současné době probíhají jednání s magistrátem města Teplice o finanční spoluúčasti na rekonstrukci fasády a s památkáři o spolupráci na ochraně fresek památkově chráněné budovy. Tuto rozsáhlou rekonstrukci financuje SFDI (Státní fond dopravní infrastruktury) a zadavatelem je SŽDC a ČD - Stavební správa Praha. Zhotovitelem je Viamont DSP, a.s. a stavba bude dokončena v říjnu 2005. Projekt vypracovala firma SUDOP Praha Firma se rovněž účastní soutěže na realizaci rekonstrukce žst. Chomutov, která by měla následovat po Teplicích.

V srpnu 2004 započaly práce na přesunu sudých kolejí (2, 4, 6 a 8). V říjnu pak započaly práce na stavbě ostrovního nástupiště mezi 1. a 2. kolejí a podchodu mezi ním a nádražní budovou. Z tohoto důvodu jsou dočasně přerušeny dvě koleje u prvního nástupiště. Tím je značně omezena doprava ve stanici, kdy osobní vlaky z / do Lovosic a Litvínova končí a začínají na 1. a 3. koleji (2. a 1. od nástupiště) na levé straně nádraží a ostatní vlaky využívají 2. a 4. kolej 3.a 4. od nástupiště). Pro cestující byla postavena provizorní sypaná nástupiště se zpevněnou hranou.

Nové nástupiště, které bude zčásti zastřešené a umožní komfortnější a hlavně bezpečnější nastupování do vlaků, by mělo být hotové během roku 2005. Kromě stavby nástupiště by měla být součástí projektu také rekonstrukce staničního zabezpečovacího zařízení a výstavba ČD Centra. Zároveň zde vznikne nové řídící stanoviště pro celou část tratě mezi Chabařovicemi a Oldřichovem u Duchcova.

Přidáno dne: 16.11.04 - 19:23

V současné době probíhají práce na stavbě ostrovního nástupiště a podchodu mezi ním a nádražní budovou v Teplicích v Čechách. Kvůli novému perónu musela být přeložena jedna z hlavních kolejí a dočasně přerušeny dvě koleje u prvního nástupiště.

Tím je značně omezena doprava ve stanici, kdy osobní vlaky z / do Lovosic a Litvínova končí a začínají na první a druhé koleji (od nást.) na levé straně nádraží a ostatní vlaky využívají třetí a čtvrtou kolej. Nové nástupiště, které bude zastřešené a umožní komfortnější a hlavně bezpečnější nastupování do vlaků, by mělo být hotové během roku 2005. Kromě stavby nástupiště je součástí projektu také rekonstrukce staničního zabezpečovacího zařízení a výstavba ČD Centra. Zároveň zde vznikne nové řídící stanoviště pro celou část tratě mezi Chabařovicemi a Oldřichovem u Duchcova. Stavbu nástupiště a podchodu provádí firma Viamont DSP Ústí nad Labem.


JRtrain Poslat mail autorovi | 8.11.2005 (7:55)
Related newsopen/close

  1 2      Zpráv na stránku:   
Pavel
12.11.2005 (10:33)  
mic: Ještě bych doplnil, bez nároku na invalidní důchod.
Mustafa
10.11.2005 (23:36)  
To JTB: Ja sem z Bíliny, ale nejak sem se k tomu nadrazi jeste nedokopal, i kdyz sem jel uz nekolikrat okolo :)
10.11.2005 (17:16)  
Mustafa: pač sem z TP, o víkendu nafotím a nacpu někam na net, ok?
Registered user mic
09.11.2005 (18:05)  
já bych to až tak neřešil, pouze bych případné následky vyňal z úhrady veřejného zdravotního pojištění:o) Na viditelném místě v hale pověsit varování a zbytek každému dojde. Minimáně po obdržení účtu za hospitalizaci po amputaci končetiny. Kdepak, lidi slyšej jenom na prachy...
Registered user TCM
08.11.2005 (22:38)  
Nechápu, proč se neudělá plot mezi kolejemi stejně, jako v Rakousku, kde je to naprosto běžným jevem.
Jenže narozdíl od Rakouska by ten u nás byl pravděpodobně za velmi krátkou dobu sešlapaný a rozstříhaný...
No, ale aspoň za pokus by to stálo, třeba to skutečně lidi přimělo k tomu používat podchod (což by byl asi 8. div světa)
Registered user Mustafa
08.11.2005 (19:04)  
Nejsou nekde fotky již hotove stavby?
Registered user Skaličák
08.11.2005 (18:27)  
A ja jsem dostal pokutu za přecházení kolejí po služebním přechodu v Brně hl.n., když jsem se šel podívat na loko EC70...někdy v létě (už jsem to někde jednou psal). 200,- mně snížil na sto, když jsem policajům řekl, že jsem jenom chtěl vidět velkou opici (PČR odd. doprovodu vlaků - jeli potom na Prahu v EC i se psem).
Registered user Mates 
08.11.2005 (17:55)  
v praze na masarycce uz nekdo dostal od policajtu za prechazeni koleji pokutu O:-)
Registered user Muhehe
08.11.2005 (16:57)  
Já bych postavil pořádny zabradli mezi kolejema a nikdo živej by nepřeběhl hh.
08.11.2005 (16:09)  
Ad jr a xyz Zkuste to vybírat pokutu pomalu nejde(neni zač) a už jsem párkrát málem dostal přes ústa když jsem snažil aspoň zabránit v přejití přes koleje.poslední dobou už jen posílám cestující do první třidy základní školy aby se naučili číst.Jinak v pár stanicích byli zrušeny služební přehody přes koleje jen aby tam cestující nelezli.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko