..: Poruchy příměstských elektrických jednotek na trati 171 Praha - Beroun :..

Ilustrační obrázekPraha, Radotín - Elektrické jednotky provozující dopravu v okolí hlavního města Prahy provází v poslední době, zvláště v ranních hodinách, nebývalá smůla. Během října docházelo k poruchám souprav všech starších řad zde provozovaných elektrických jednotek (451, 452 a 470), které omezovaly pravidelný provoz zejména na trati 171 z Prahy do Berouna.

Takřka každý den již kolem 6. či 7. hodiny ranní došlo minimálně k jedné poruše, která vzápětí narušila dopravu okolo metropole. Navíc v době ranní špičky, kdy jsou soupravy plné cestujících jedoucích do zaměstnání či do školy. Mnozí z nich byli již několikrát nuceni použít jiných dopravních prostředků, jak pražské MHD, tak i regionálních příměstských autobusových linek. Ty sice jedou víceméně včas, ale v době ranní špičky také odsuzuje cestující k dlouhému čekání v kolonách.

Vlak má oproti silniční dopravě v zahlcené pražské aglomeraci obrovskou výhodu. Například cesta z Prahy-Radotína na Smíchov trvá pouhých 8 minut, oproti 17 minutám v autobuse. Sám autor však byl také svědkem toho, že cestující čekající na vlak se do přeplněné soupravy zkrátka nevešli.

Příměstské vlakové linky nyní denně přepraví přes 80 tisíc cestujících , přičemž toto číslo každoročně roste asi o tři procenta. Nejvytíženější je Masarykovo nádraží, kterým denně projde 30 tisíc Pražanů a Středočechů, následuje Hlavní nádraží, Libeň a Radotín.

Největší koncentrace mimořádností byla k vidění 15. října, pak také 8. a či 1. téhož měsíce. Paradoxní a poněkud překvapivé, že k těmto kalamitám docházelo pokaždé v pondělí. Například 8. října kvůli poruše nestihla jedna souprava obrat v Berouně a přestože byla vyslána souprava záložní, došlo ke značnému zpoždění. Situaci by mohlo ještě zhoršit další snižování počtu zaměstnanců řídících dopravu a provoz, přičemž počet vlaků na příměstských linkách stále stoupá.

Například v Radotíně bude od prosince letošního roku dopravní kancelář při denní směně obsazena pouze jedním výpravčím. Ten by měl mít dle původního rozhodnutí (plánu) na starosti vše, co doposud stávající dva. Tento návrh byl však odmítnut, přičemž se uplatní alternativní řešení ve formě vypravování spojů vlakovou četou, tzv. zavedení systému černých teček.


Vítek_V | 13.11.2007 (21:53)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP MirKo 
14.11.2007 (8:56)  
6ti vozový jezděj na pouze na Beroun, na ostatní tratě jezděj 4 vozový nebo 3 vozový (jak píše JTB) spojený do dvojice anebo po jedné soupravě. I když 6ti vozovka už se na 221 taky objevila, ale byla to vyjímka a jela pouze do Říčan, v rámcí výlukového obratu.
No jo, už maj holt něco za sebou, někdy se zadaří a pak to vypadá takto. Už aby byly nahrazeny 471, už mě to v žábě každej den nebaví.
14.11.2007 (9:17)  


A to dokonce párkrát zde jezdili i 2x6ti vozové mega žáby;-)
Naposledy při letní, prázdninové výluce, kdy se v úseku Radotín - Dobřichovice jezdilo pouze po jedné koleji.
Foto například zde: http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/451154.jpg
14.11.2007 (0:34)  
milos: nene, na 171 jezdí skutečně 451+051+051+051+051+451. Jednotky měly z výroby jen dva vložáky, jenže od té doby pár čelních vozů zařvalo, něco se zkrátilo jen na trojvozovky pro nižší frekvenci...a vzniklo tohle..:)
registrovaný uživatel milos  mail  
13.11.2007 (23:43)  
sestivozove? ja myslel tak jak na obrazku - 2x4vozy?
13.11.2007 (22:15)  
musím souhlasit na 171 je situace opravdu hrozná, 5 vozové žabotlamy prostě nestíhají a ta jedna 810 co ráno jezdí z, do Radotína je spíš k pláči.
13.11.2007 (22:23)  


Omyl, jezdí zde šestivozové, ale i tak je to kolikrát v raní špičce kapacitově beznadějné;-)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko