..: Polský úsek zubačky opět reálný :..

Ilustrační obrázekSzklarska Poręba – Dlouholetá aktivita nadšenců po obou stranách státní hranice o znovuzprovoznění trati Tanvald - Kořenov - Harrachov - Jakuszyce - Szklarska Poręba - Jelenia Góra konečně padla na úrodnou půdu. 6. října 2007 došlo k přijetí rozhodnutí sejmiku Dolnoslezského vojvodství ve věci nabytí vlastnictví pozemků a budov trati číslo 311 v km 29,884 – 43,138, tedy v úseku Szklarska Poręba Górna – státní hranice. Tato skutečnost velmi přiblížila realizaci snu (čím jízdy osobních vlaků za harrachovskou výhybku bezesporu jsou) mnoha jedinců, a to nejen železničních nadšenců a železničářů, kteří od roku 1991 trpělivě „bombardovali“ kompetentní osoby návrhy ve věci obnovení provozu do Polska, ale i obyvatel okolí Liberce a Jelení Hory. Na tomto místě lze připomenout nikdy neutuchající činnost Železniční společnosti z Tanvaldu, dále vzpomeňme vznik Porozumění měst a Towarzystwo Kolei Izerskiej atd.

V souvislosti se změnou právního statutu byly zahájeny první práce na úseku Szklarska Poręba Górna – Jakuszyce, jejich vyvrcholením by měly být první jízdy s motorovými vozy řady SA 106 již v březnu příštího roku (při příležitosti závodu Bieg Piastów, který se každoročně koná v Jakuszycích).

Průběžně jsou organizovány práce na bázi volontariátu, dochází k čištění zmíněného úseku od náletových dřevin, jsou odstraňovány nánosy ze samotné trati a přejezdů, káceny vzrostlejší stromy zasahující do průjezdného profilu železničních vozidel. V příštím roce by mělo dojít k prvním rozsáhlejším pracím – výměna pražců apod., kde výše nákladů na tuto částečnou opravu úseku Szklarska Poręba Górna – Jakuszyce byla vyčíslena na přibližně 3,5 mil. Kč. Efektem této rekonstrukce by mělo být zvýšení traťové rychlosti na 30 km/h. Nutno připomenout, že na mnoha místech je možné potkat pražce s vročením 1914, po kterých ještě v roce 1998 jezdily pravidelné nákladní vlaky do kamenolomu Czerwony Potok. V dlouhodobějším horizontu je předpokládána realizace generální rekonstrukce, samozřejmě s přispěním z fondů EU.

Níže umístěné fotografie zobrazují průběh prací v září a říjnu letošního roku.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Autor: Petr Špetlák


j_Petr Špetlák | 4.11.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Liberecký Polsko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
04.11.2007 (10:35)  
Airtime: je videt, ze jsi tam nikdy nebyl. To nejde se jen o turistickou zajimavost jet si jen tak tam a zpet. Pokud se podivas na mapu, tak si urcite vsimnes, ze v okoli chybi fungujici preshranicni prechod se snadnou dostupnosti verejni dopravou. PKS (polsky autobusovy dopravce) jezdi do Jakuszyc asi trikrat za den, coz je malo. Cyklostezku SPG - Jakuszyce by pouzivala jen mala skupina lidi, stopro mensi nez vlakove spojeni. Zaprve nezapomen, ze je to horska oblast, tak kvuli pocasi by byla pouzivana jen nekolik mesicu v roce, zadruhe - jel jsi nekdy na kole 14 km do kopce v kuse?:-)

Petr Spetlak: Drzim palce, at se podari obnovit provoz a aby nebyl mensi nez treba tenhle: http://tiny.pl/jm82
Takova iniciativa je fajn, tim vic, ze v posledni dobe zeleznicni prechody do Polska s pravidelni osobni dopravou nejak postupne mizi. Tu castku 3,5 mil Kc vypocitaly PKP kvuli pripravovane slavnostni jizde Railtransu v cervenci 2007, ze jo? Myslim, ze kdyz PKP nebudou moct do toho kecat, tak ta castka bude aspon trochu mensi.
04.11.2007 (10:04)  
Airtime: Cyklostezku je zbytečně dělat z trati, podél většiny trati vede silnice. Vytrhání kolejí a vyasfaltování určitě nebude levnější než základní oprava trati.
Trať cestujícími určitě využívána bude. V létě a zimě je zdejší kraj plný turistů, mimo sezónu doprava mezi Liberecem a Jelení Horou do aquaparku, za nákupy...
04.11.2007 (9:47)  
Kdyby z toho radeji udelali cyklostezku, bylo by to mozna lepsi:-) Silne pochybuju o dopravnim vyznamu teto trati. Pokud se do toho maji vrazet prachy, aby se z toho udelala funkcni turisticka zajimavost - tak cyklostezka by splnila svuj ucel taky a stalo by to desetinu.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko