..: Polsko se připravuje na ME ve fotbale v roce 2012 :..

Ilustrační obrázekPolsko - Mistrovství Evropy ve fotbale v Rakousku a Švýcarsku je na spadnutí. Tamější dráhy (ÖBB, SBB) přichystaly cestujícím mnohé zvláštní nabídky pro cesty vlakem. Pořadatelskou štafetu dalšího šampionátu poté převezme Polsko s Ukrajinou. Polsko tak již přemýšlí, jak co nejlépe využít svou železniční síť. Polské dráhy (PLK) by chtěly do roku 2012 pořídit do svého vozového parku nové vysokorychlostní soupravy, čímž by nalákaly veřejnost k cestě na utkání a využití železniční dopravy. Nutné by však byly i mnohé rekonstrukce, modernizace a výstavby tratí.

Očekává se, že na přelomu jarních měsíců dubna a května tohoto roku vyhlásí slezské dráhy několik výběrových řízení na přípravu, vypracování projektů a dokumentace na výstavbu nových železničních tratí. Dle mluvčího PLK v Katowicích Jaceka Karniewskiho jsou již nyní v plánu kontrakty na modernizaci železničního provozu. Po nových tratích budou vlaky jezdit rychlostí až 200 km/h. Do roku 2012, kdy bude Polsko s Ukrajinou šampionát pořádat, je odhadováno, že se zrekonstruuje a vystaví na 1500 km kolejí. Zhruba 650 km z toho budou spojovat jednotlivé dějiště zápasů a přilehlá města. S tím jsou spojené další rozsáhlé rekonstrukce železničních stanic. Přepravci již zveřejnili informace o vypsání tendrů na nové lokomotivy a osobní vozy. Polsko se tak inspirovalo situací, kdy mistrovství světa ve fotbale pořádalo v roce 2006 Německo. Tamní Deutsche Bahn (DB) v té době přepravily řádově až o 15 milionů cestujících navíc vůči běžnému provozu.

Z těchto kontraktů má dle mluvčího Jaceka Karniewskiho absolutní přednost vlakové spojení Katowic s veřejným letištěm v Pyrzowicích. Náklady na celý projekt a výstavbu jsou odhadovány na 320 milionů euro. V plánech je stavba 5 stanic, mezi nimiž vlaky pojedou rychlostí až 160 km/h. Dále také komplexní přestavba hlavního nádraží v Katowicích. Spojení a cesta by tak na letiště trvala necelých 30 minut. Počítáno je i s dalšími modernizacemi železničních stanic v Gliwicích, Zabrze, Śwętochowicích a Chorźowě Batory. Polské ministerstvo pro regionální rozvoj tento projekt zařadilo do projektu Infrastruktura a prostředí na léta 2007 – 2013.

Do roku 2012 je možné, že na polských (pravděpodobně i českých příhraničních) kolejích uvidíme několik moderních lokomotiv s novými vozy pod vlajkou společnosti PKP InterCity, která již dala najevo zájem o nákup nových vozidel. První z moderních vlakových souprav by měly vyrazit do provozu již za dva roky.

Zdroj: server Businessinfo.cz


Vítek_V | 29.2.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Stavby a projekty

Další z regionu Polsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel mah 
29.02.2008 (17:15)  
realizaci tech planu snad nemuzou verit ani v polsku.
osobne se take klonim k nazoru, ze tak zaostala zeme s nulovou infrastrukturou jako je polsko nemela poradani ME dostat
registrovaný uživatel aron 
29.02.2008 (16:06)  
Když toho chtěj co nejvíC stihnout do r 2012,tak nechápu proč má prioritu spojení Katovice- letiště,když v Katovicích se hrát nebude (tedy pokud se v Polsku bude skutečně hrát)
registrovaný uživatel Mates 
29.02.2008 (15:49)  
trhy na stadionu uz nejsou, vsichni nadavali ze trhy uz jako takovi nejsou, ze se to rozdrobilo po meste a tak .. a prd.. perstehovalo se to pred stadion a jede se dal :-D jinak mi tam taky rikali ze to spis hrajou na to, ze to chtej proda za 1 mld eur... tedy prodat prava na poradani eura :)
registrovaný uživatel M 
29.02.2008 (14:28)  
Ze je neco nejvyspelejsi zeme v Africe jeste nutne neznamena, ze je to vyspela zeme... Vic nez pocet km VRT mne totiz zajima pocet prepadeni a vrazd v tomto pripade a jak jsem jiz napsal, mam urcite zavazne a nicim podlozene predsudky, ale JAR mi jako bezpecna zeme neprijde a tenhle ranking mi na klidu taky neprida:-)
http://www.nationmaster.com/graph/cri_mur_percap-crime-murders-per-capita
registrovaný uživatel Kuba 
29.02.2008 (14:17)  
M: Nevím co ti vadí na JAR, akorát se tam víc krade, jinak je to jedna z nejvyspělejších zemí v Africe. Jinak radši 10x v JAR než jednou v Polsku a Ukrajině.
registrovaný uživatel M 
29.02.2008 (13:58)  
A tak trocha mimo - pokud za dva roky bude MS v JAR, tak nemam problem si predstavit ME v Polsku a na Ukrajine (i kdyz to bude asi druha akce po sobe, kam budu mit strach a je mozny, ze to jsou jen moje hloupe predsudky:)
A pak nasleduje MS v Brazilii...
registrovaný uživatel M 
29.02.2008 (13:50)  
Mno... Jel jsem tuhle do Vidne... Pri odjezdu zpatky jsem videl, jak z pendolina vystoupilo asi 30 lidi (z toho jeden z prvni tridy), to jo. Ale ze bych si vsiml nekoho na stojaka, tak to ani ne:-)
29.02.2008 (13:42)  
Jan Burian : a kdo by tím Potěmkinem asi jezdil ? Podívejte se jak jezdí obsazeny klasické soupravy a kolik lidí nalákal "supervlak" jezdící do Wien ? Zatímco sedmivozový "supervlak" jezdí obsazen tak ze 20 %, v třívozových rychlících Brno - Wien je plno a Brno - BV se jezdí na stojáka.

Zajímavé je také srování s Německem, eventuálně se Švýcarskem a Rakouskem, jejichž železnice disponují kvalitními vozidly a tratěmi a na tuhle akci se připravují (připravovaly) několik let, PKP se chystají k přípravě akce, která má být za čtyři roky.
29.02.2008 (12:11)  
Přesně tak, nevěřím tomu, že Poláci budou pořádat Euro. Na varšavském stadionu, kde se mají hrát zápasy, jsou trhy, kde lze koupit i kalašnikovy, tribuny připomínají ruiny...
29.02.2008 (11:54)  
takova Poloukrajina, silnice z valky - sama dira, nerovnost (zlaty cesky), vlaky bida - spoje omezeny jak to jen jde, Varsava hezka pouze ve stredu mesta, jinak komunisticky mesto (jezdi tam jeste Ikarusy, jestli vite o co jde :)) se divim, ze to vubec nekdo dovolil tam poradat...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko