Polsko - Mistrovství Evropy ve fotbale v Rakousku a Švýcarsku je na spadnutí. Tamější dráhy (ÖBB, SBB) přichystaly cestujícím mnohé zvláštní nabídky pro cesty vlakem. Pořadatelskou štafetu dalšího šampionátu poté převezme Polsko s Ukrajinou. Polsko tak již přemýšlí, jak co nejlépe využít svou železniční síť. Polské dráhy (PLK) by chtěly do roku 2012 pořídit do svého vozového parku nové vysokorychlostní soupravy, čímž by nalákaly veřejnost k cestě na utkání a využití železniční dopravy. Nutné by však byly i mnohé rekonstrukce, modernizace a výstavby tratí.
Očekává se, že na přelomu jarních měsíců dubna a května tohoto roku vyhlásí slezské dráhy několik výběrových řízení na přípravu, vypracování projektů a dokumentace na výstavbu nových železničních tratí. Dle mluvčího PLK v Katowicích Jaceka Karniewskiho jsou již nyní v plánu kontrakty na modernizaci železničního provozu. Po nových tratích budou vlaky jezdit rychlostí až 200 km/h. Do roku 2012, kdy bude Polsko s Ukrajinou šampionát pořádat, je odhadováno, že se zrekonstruuje a vystaví na 1500 km kolejí. Zhruba 650 km z toho budou spojovat jednotlivé dějiště zápasů a přilehlá města. S tím jsou spojené další rozsáhlé rekonstrukce železničních stanic. Přepravci již zveřejnili informace o vypsání tendrů na nové lokomotivy a osobní vozy. Polsko se tak inspirovalo situací, kdy mistrovství světa ve fotbale pořádalo v roce 2006 Německo. Tamní Deutsche Bahn (DB) v té době přepravily řádově až o 15 milionů cestujících navíc vůči běžnému provozu.
Z těchto kontraktů má dle mluvčího Jaceka Karniewskiho absolutní přednost vlakové spojení Katowic s veřejným letištěm v Pyrzowicích. Náklady na celý projekt a výstavbu jsou odhadovány na 320 milionů euro. V plánech je stavba 5 stanic, mezi nimiž vlaky pojedou rychlostí až 160 km/h. Dále také komplexní přestavba hlavního nádraží v Katowicích. Spojení a cesta by tak na letiště trvala necelých 30 minut. Počítáno je i s dalšími modernizacemi železničních stanic v Gliwicích, Zabrze, Śwętochowicích a Chorźowě Batory. Polské ministerstvo pro regionální rozvoj tento projekt zařadilo do projektu Infrastruktura a prostředí na léta 2007 – 2013.
Do roku 2012 je možné, že na polských (pravděpodobně i českých příhraničních) kolejích uvidíme několik moderních lokomotiv s novými vozy pod vlajkou společnosti PKP InterCity, která již dala najevo zájem o nákup nových vozidel. První z moderních vlakových souprav by měly vyrazit do provozu již za dva roky.
Zdroj: server Businessinfo.cz
all - ja nekde psal, ze je Polsko nebezpecna zeme? Jedine, co jsem napsal bylo, ze kdyz JAR stihne MS, tak Polaci a Ukrajina ME stihne v pohode (a opravdu si nemyslim, ze by tyhle dva staty az tak zaostavaly za tim Portugalskem, kde jedno z mest byla spis vesnice, stadion stal 15 km za ni nekde v polich a ve meste byly "3" hotylky - kazdopadne to nebylo zadne z mest, se kterymi se pocita v POL+UKR)
tenzor - ja vcera jen v mlze za deste po dalnici 140+ kmh (omlouvam se:-). Plyne z toho snad, ze je to bezpecne? Nicmene jeste jednou, o Polsku jsem nikdy nic nepsal. Druha vec je, ze mah ma urcite pravdu s tema mestama (coz ale asi plati vsude, v Barcelone se nebezpecne muzete citit 150 metru od hlavni turisticke ulice ve meste)
pekar - jestli plkam ohledne toho, ze v Portugalsku pulku veci nestihli dostavet, tak jsem mel asi deja-vu... Jestli plkam ohledne toho, ze jsem ve vlaku do Vidne nevidel nikoho na stojaka, tak neni moje chyba, ze chteli vsichni sedet... Ze mi JAR nepripada jako bezpecna zeme, tak za to nemuzu, ten ranking neni stazeny z meho webu, kde bych zfalsoval realitu. Jiste, VIP budou v pohode, ale ja bych byl jen divak...
A doufám, pokud polské dráhy budou kupovat nová vozidla, tak by se do konkrurzu mohla přihlásit i Škoda.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.