..: Pod vrcholky Bílých Karpat 2004 - Fotoreportáž ze zvláštní jízdy :..

obrazekPřerov/Bylnice - Až neskutečný zájem projevili v sobotu lidé v okolí železniční trati z Uherského Hradiště do Bylnice o svezení historickým vlakem.
Dvanácti starými vozy, včetně služebního a bufetového, zapřaženými za parní lokomotivou 464.202 "Rosnička" olomouckých železničářů se svezlo více než sedm stovek zvědavců. Mnozí z nich jeli celou trasu už z Přerova, odkud vlak vyjel.

"Jsem naprosto spokojený se zájmem lidí o svezení. Je to pro nás nejlepší důkaz, že má smysl starat se a uchovávat v provozním stavu historické lokomotivy," řekl Právu Vladimír Procházka, který se na přípravě akce podílel. Bohužel však počty provozuschopných lokomotiv asi budou klesat, protože České dráhy nemají peníze na jejich údržbu. Jen v loňském roce ukončila provoz jediná parní lokomotiva v přerovském depu a pro špatný stav kotle byla vyřazena i držitelka rychlostního rekordu československých parních lokomotiv, stroj s přezdívkou albatros, ošetřovaný v brněnském depu. "Abychom mohli vyjet s parním vlakem na trať, znamená to nemalé úsilí. Značná část peněz je od sponzorů, protože jinak by se cena jízdenky vyšplhala hodně vysoko," řekl jeden z železničářů. Jedinou odměnou je pro lidi kolem páry zážitek z jízdy s historickou technikou a spokojenost lidí. "Je až neuvěřitelné, jaký zájem je o naši jízdu. Kromě těch sedmi set lidí ve vlaku to byly další stovky diváků kolem trati a to ani nepočítám spoustu fotografů," dodal Procházka. V cílové stanici Bylnice parní lokomotiva absolvovala jedno ze tří dobírání vody a navíc ji pro zpáteční cestu železničáři otáčeli na ruční klikou poháněné točně. Jen na to, jak několik málo mužů dovede otočit více než 110 tun vážící kolos, se přišlo podívat asi tři sta lidí.

Začátek jízdy v sobotu v 8.30 hodin byl jen asi o čtyřicet minut zpožděný za příchodem astronomického jara. "Dříve jsme chystali v tuto dobu akci pod názvem Vítání jara. Když nás počasí několikrát převezlo a navíc jsme změnili cíl cesty, pojmenovali jsme jízdu novým názvem. Teď jezdíme pod vrcholky Bílých Karpat," doplnil Procházka.


  1. Zastavení ve stanici Uherský Brod, spojené s dobíráním vody pro lokomotivy, využili lidé k prohlídce parního stroje.
  2. Odjezd ze zastávky Šumice
  3. Historické ranžírky a Rosnička cestou na točnu ve stanici Bylnice
  4. V cílové stanici Bylnice posádka stroje parní lokomotivu otočila na zpáteční cestu na ručně ovládané točně.
  5. Odjezd z Bylnice na zpáteční cestu
  6. Souprava historického vlaku se proplétá tratí do stanice Slavičín.
  7. Rosnička v plném tempu na trati mezi Slavičínem a Pitínem
  8. Jízda výběhem dolů ze stoupání v Pitíně.
  9. Šumice, tentokrát na zpáteční cestě

Foto Milan Vojtek



  1. Příjezd do stanice Hulín
  2. Detail výrobního štítku lokomotivy

Foto Pavel Rafaja


Shalomek Poslat mail autorovi | 22.3.2004 (11:18)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Olomoucký ČR Zlínský

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko